AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Læreren til søsteren min spurte nettopp søsteren min om hun hadde dysleksi... Men hun har bare problemer med skrivingen. Hun leser bra, leser litt sent men har ikke problemer. Så er det mulig å ha dysleksi men kun ha problemer med skriving?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 ordblind kanskje? På denne denne nettsiden sier de at å ha dysleksi og å være ordblind er det samme.
Savagedlight Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Det her er vel strengt tatt noe man bør få en faglært (pedagog?) til å utrede, sånn at hun slipper å slite unødvendig mye hvis så er tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Det her er vel strengt tatt noe man bør få en faglært (pedagog?) til å utrede, sånn at hun slipper å slite unødvendig mye hvis så er tilfelle. Selvfølgelig. Men det er ikke bare bare for meg som søster å få henne til en faglært. Men jeg spør ikke etter en diagnose heller, men lurer på om det er mulig å ha dysleksi selv om man kun har skrivevansker
ToveM Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Lese og skrivevansker, er vel en litt lettere diagnose enn dysleksi.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Jeg fikk i alle fal beskjed om at jeg hadde symptomer på "visuell dysleksi" da jeg gikk på barneskolen, og jeg var alltid blant de beste i lesing.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Jeg fikk i alle fal beskjed om at jeg hadde symptomer på "visuell dysleksi" da jeg gikk på barneskolen, og jeg var alltid blant de beste i lesing. Jeg googlet det nettopp, men det stod veldig lite om det. Og det som stod der skjønte jeg ingenting av. Kunne du forklart litt hva det går ut på? Ut i fra det lille jeg skjønte, så virket det som om de har problemer med å bla. orddeling og at de blander bokstaver som ligner på hverandre. Stemmer det? Det er slike problemer hun ihvertfall sliter med..
Gjest Yellow Taxi Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 Jeg googlet det nettopp, men det stod veldig lite om det. Og det som stod der skjønte jeg ingenting av. Kunne du forklart litt hva det går ut på? Ut i fra det lille jeg skjønte, så virket det som om de har problemer med å bla. orddeling og at de blander bokstaver som ligner på hverandre. Stemmer det? Det er slike problemer hun ihvertfall sliter med.. Jeg er redd jeg ikke kan noe særlig om detaljene i hva det innebærer selv. Jeg fikk i alle fal vite det. og har som følge av det nytt godt av å skrive på pc opp igjennom hele skolegangen min. Men jeg har ikke hatt noe tilrettelagt opplæring og kan ikke huske at jeg har hatt unormale problemer med noe av det du nevner. Det vil si, jeg har alltid misslikt norsk orddeling, men tror ikke jeg har hatt unormalt store problemer med det. Blanding av bokstaver har jeg i alle fal aldri gjort !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå