Gå til innhold

føttene mine har krympet

Fremhevede innlegg

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

I løpet av det siste året har foten krympet 1 til 2 størrelser i sko, er bare 20 år. Er dette normalt?

Ikke at det gjør noe for min del sånn generelt. Men er det normalt? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor sikker er du på at de har krympet? Noen sko er store i str og noen sko er små i str, vet du :tongue:

Skrevet

Jeg føler også at mine har krympet, på en måte. I den forstand at jeg på slutten av barneskolen og begynnelsen av uskolen gjerne brukte str 37, og følte meg komfortabel med det. Nå (21 år), og siden omtrent niende klasse går jeg som regel i 34-35, og alt som er i 36 er tydelig for stort.

Men jeg har vel egentlig kommet fram til at 37 sannsynligvis aldri har passet, sånn egentlig. Jeg har nok hatt et ønske om å være lik mine jevnaldrende, og i perioder der man var ekstra gode venninner kjøpte man gjerne like sko, og det var ekstra stas hvis man til og med passet i samme størrelse.

I realiteten tviler jeg sterkt på at føttene mine egentlig har endret seg noe særlig.

Men en faktor kan være vekttap (hvis dette første ikke stemmer for deg i det hele tatt). Har du vært tung, har du gjerne hatt hovne føtter både pga fett og stor belastning. Derfor må man gjerne gå opp en størrelse fordi skoene blir for smale/trange hvis de passer i lengda. Gravide opplever også dette i mange tilfeller.

Skrevet

Kanskje føttene tilpasser seg? Hehe..

På barneskolen (7-klasse) brukte jeg 39 i sko, nå er det 35/36 som gjelder :sjenert:

Skrevet

Brukte for store sko jeg og på slutten av barneskolen og på ungdomsskolen :P Da kjørte jeg på med størrelse 38, mens det er 36 til dels 37 jeg passer best. Trodde vel kanskje at føttene skulle vokse seg større på barne- ungdomsskolen, noe de ikke gjorde.

Når det er sagt, så varierer størrelsen på føttene mine ofte. Kommer helt an på hva de har vært igjennom en dag. Kan bli så ille at jeg ikke får på meg sko som passer til vanlig.

Ellers er det slik at hvis man har høy bue under foten, så kan den svekkes etterhvert, og da blir foten litt lenger. Ikke særlig mye, men litt.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Kjøper og går kun i noen typer sko og det har jeg gjort i de siste årene fra ungdomskolen. Brukte 41 til 42, nå kan jeg ikke større opp i 40, ikke at det gjør noe for da passer man flere typer sko.

Vi er bigfoot i familien. Lille broren min på 14 er oppe i 46 nå allerede så jaja :gjeiper:

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Men ja ved fra svangerskapet, passet jo omtrent ingen sko de var meget så hovne måtte gå rundti glogs hadde mye vann uken etterpå var det rett på sko butikk å handle inn pen sko! Men har også gått ned i vekt også...

• 1 år senere...
Gjest KLOMPEMOR
Skrevet

JØYYEMEGG
MINE HAR OGSÅ KRyMPET!!!
det er så rar følelse!
før hadde jeg 39, nå har jeg 38

ahahhahahhha

Gjest KLOMPEFAR
Skrevet

D kan jo være fordi du hadde sokker i!
det var jo slik med puppene dine også....
MEn hvem vet.. kanskje du bare er blitt sjokk?

Gjest Guttetiss
Skrevet

JØYYEMEGG

MINE HAR OGSÅ KRyMPET!!!

det er så rar følelse!

før hadde jeg 39, nå har jeg 38

ahahhahahhha

du tror du er noe du ... argh!

Gjest Sjenanse
Skrevet

Haha, ta det med ro -føttene deres har ikke krympet. Det var det jeg også trodde da jeg gikk fra strl 39 til 37, men så snakket jeg med en venninne som har jobbet i skobutikk lenge, og hun kunne fortelle at det er skoprodusentene som merker sko med mindre størrelser enn de faktisk er. Det er et salgstriks som bunner i at små føtter oppfattes som mer estetisk enn store. Klarer du presse dine store føtter ned i et par "nette" 37-sko, skal visstnok sjansen for at du kjøper skoene være større.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke innbildning.

Min føtter krympet en størrelse når jeg gikk ned 6 kilo.

Sko ble for trange, men etter vekttapet passet de igjen.

Anonymous poster hash: 03991...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...