AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Jeg vet det er forferdelig. Jeg blir kvalm av folk som har downs o.l. Sånn som tangerudbakken-reklamen kan gjøre at jeg ikke klarer å spise opp maten min, eller må løpe og brekke meg på do. Jeg lurer på om jeg kan ha blitt utsatt for noe av noen med noe syndrom en gang i tiden,siden jeg reagerer så sterkt på det. (Har blitt misbrukt,men mye er fortrengt) Jeg syns dette er for jævlig,jeg veit så godt hvordan det er å være annerledes,og vil endre meg. Har prøvd kognitiv terapi,men kommer ingen vei på akkurat dette punktet. Hvis det er noen som har noen tips (annet enn 'skjerp deg', for det er tross alt det jeg prøver på her) så setter jeg pris på det. Og så det er sagt, ja, jeg veit det er jævlig og urettferdig og at ingen kan noe for at de er sånn, og at det er motbydelig av meg å reagere sånn. Hadde jeg kunnet SLIPPE å reagere sånn,så hadde jeg så klart valgt å la være.
Gjest Katten. Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Prøvd kognitiv terapi på amatør-nivå, eller med veiledning fra profesjonelle? Slike ekstreme og sterke reaksjonsmønstre, er såpass heftig innprintet i deg at jeg er overbevist om at det må sterkere skyts enn et forum a al KG for å hjelpe deg. Finnes proffe folk som spesialiserer seg på denne typen 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Skjønner at du har det vanskelig! Du vet i hvert fall at du ikke burde tenke som du gjør, og for meg beviser det at du ikke er noen slem person pga. dette. Hadde du vært OK med å ha disse tankene, hadde det ikke vært like greit. På den ene siden tenker jeg at du hadde hatt godt av å bli kjent med en person med f.eks. Downs syndrom. På den andre siden tenker jeg at det kanskje ikke er en god idé i starten, fordi denne personen lett kan merke at du ikke er komfortabel. Så jeg er litt usikker på hva jeg kan anbefale deg å gjøre, men jeg kan i det minste ønske deg lykke til. 1
kulu-kulu Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Jeg var litt "redd" for de med downs , multihandikappede o.l før. Følte det ikke på samme måte som deg,men kjente jeg unngikk situasjoner/steder der jeg kunne treffe på dem/ha noe med dem å gjøre. Men det var uvitenheten min som gjorde meg slik. For noen år siden,fikk jeg muligheten til å jobbe med disse menneskene,og kunne bare ikke si nei. Har ikke angret et sekund! Noen så fine mennesker,fulle av liv-glede-sorg-kjærlighet,ærlighet ..ja alt,skal man lete lenge etter. Vi har mye å lære av mennesker med downs. Håper du klarer å komme deg over disse følelsene 3
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver her, du skjønner jo selv at du er totalt disgusting. Vil du ha litt forskjellige måter å si det på kanskje? Sånne som TS gjør meg kvalm, eller hva med; det skulle vært skuddpremie på TS, eller tenker du aldri på sånne stakkars Downs-barn, eier du ikke medfølelse, hva hvis det var deg?????
The Kitten Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver her, du skjønner jo selv at du er totalt disgusting. Vil du ha litt forskjellige måter å si det på kanskje? Sånne som TS gjør meg kvalm, eller hva med; det skulle vært skuddpremie på TS, eller tenker du aldri på sånne stakkars Downs-barn, eier du ikke medfølelse, hva hvis det var deg????? Det var da voldsomt så hjelpsom du skulle være da... Ts, er dette et problem for deg i hverdagen din? Eller er det "bare" et problem fordi det er sosialt uakseptabelt? 3
Gjest Emera Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver her, du skjønner jo selv at du er totalt disgusting. Vil du ha litt forskjellige måter å si det på kanskje? Sånne som TS gjør meg kvalm, eller hva med; det skulle vært skuddpremie på TS, eller tenker du aldri på sånne stakkars Downs-barn, eier du ikke medfølelse, hva hvis det var deg????? Jeg tror ikke du kan ha lest startinnlegget.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Det var da voldsomt så hjelpsom du skulle være da... Ts, er dette et problem for deg i hverdagen din? Eller er det "bare" et problem fordi det er sosialt uakseptabelt? det er et problem,fordi jeg vil jo ikke være sånn. Ser jeg på tv med andre for eksempel,og hun ene i glee kommer på,så må jeg skylde på at jeg fikk noe i vrangstrupen eller noe lignende. Jeg kjenner flere med slekt som enten har downs o.l,og har minsket omgangen med dem til ett minimum,for om de legger merke til hvordan jeg er,så sårer det og gjør dem vondt. Jeg har heller ikke noe behov for å bli hatet. Katten; det var en psykolog jeg fikk tildelt på ungdomsskolen pga overgrepshistorikken min.Jobbet med han i 4 år. kulu; hadde det vært så enkelt,skulle jeg vært kvitt det alt. Dessverre. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Hva gjør du hvis du får barn og barnet har Down syndrom? Eller et annet syndrom av noe slag. Seriøst, hva gjør du da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå