Gå til innhold

Strømforbruk i kollektiv...


straamann

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et kollektiv med tre andre gutter. Jeg liker å ha en behagelig innetemperatur året rundt, ikke for kaldt eller for varmt. Jeg liker også å ha lys på om kveldene, da jeg synes det er så trist å spare de få kronene på å slå av lyset. Og om vinteren går jo mye av lysenergien over til varme uansett...

Jeg synes også det er viktig å bruke kjøkkenvifte når man steker mat, jeg synes det er meningsløst å spare noen få kroner på vifte og ende opp med fettete vegger i hele leiligheten istedet. Det samme gjelder dusj, jeg mener det er viktig å bruke vifta så man ikke utvikler mugg på alle veggene. SÅ dyrt er det ikke med vifte.

De jeg bor med sparer altså på lys, vifter og liker å fryse om vinteren for å spare noen usle hundrelapper. Men de har ingen problem med å tømme hele varmtvannstanken når de dusjer! Og de vasker gjerne et par t-skjorter i vaskemaskina om gangen, istedet for å fylle den opp.

Jeg synes denne strømsparingen på perifære strømforbukere er helt på bærtur, når man samtidig bruker masse unødvendig strøm på de skikkelig store srømslukene. Lurer på om noen her har noen tall jeg kan bruke til å argumentere for at "strømsparingen" mine kamerater driver med er helt malplassert.

Endret av straamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt jeg vet er at du sparer så og si ingenting på å sku av lyset, der er det bare ingenting å hente. Jeg vet også at det som regel er varmtvann som er den desidert største utgiftsposten på en strømregning. Har dere spesifisert strømregning, eventuelt mulighet til å få det? Det ville jo besvare alle spørsmålene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...