Gå til innhold

vil ikke smitte han...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med verdens beste og snilleste mann. Men jeg er bærer av herpes, og siden jeg fikk diagnosen har jeg fått litt nedsatt sexlyst. Nå forbinder jeg nesten sex med "utveksling av kjønnsykdommer", noe som ikke er noe turn on i mitt hode. Jeg er også så utrolig redd for å smitte han, selvom han vet om sykdommen og sier det går greit. Syns ikke han fortjener å få det, siden jeg vet selv hvor kjipt det er å ha det. Men kan jo ikke leve i sølibat resten av livet heller?

Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes behøver ikke å være spesielt smittsomt. Det spørs også hvor lenge du har hatt det. Og så lenge du ikke har sex med han når du har utbrudd, så er det ikke så stor sjanse for å smitte partneren. Jeg fikk herpes av den første personen jeg hadde sex med, så jeg har hatt det nå i 6 år. Og har hatt flere forskjellige sexpartnere uten å smitte dem. I tillegg har jeg kjæreste nå som jeg har hatt sex med i ca to år nå, og han har heller ikke blitt smitta. Er du forsiktig, så er sjansen for å smitte noen ganske liten :)

Skrevet

joda, du har rett i det :) Noen som vet hvor lang tid det tar til man er så godt som smittefri etter utbrudd, når man har begynt litt for sent med kuren?

Skrevet

synes det er flott at du tenker på typen din! jeg håper du blir smittefri så fort som mulig. :klemmer:

Skrevet

Ifølge legehåndboka om kjønnsykdommer som eksen min hadde på medisinerstudiet, er herpes smittefritt når du ikke har sår, altså når huden er hel og ser fin ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...