Gå til innhold

Neglelakk som flasser av tidlig

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det noen av dere som har erfaringer med dette? Jeg har brukt negleforsterkeren "No more breaks" fra Sally Hansen noen uker. Over den tar jeg på neglelakk. Problemet er at lakken flasser av så fort. Jeg tok på for to dager siden, allerede har det flasset av mye. Er det negleforsterkeren som er problemet, eller er det neglelakken? Jeg har brukt neglelakk fra Chanel og Guerlain.

Neglene er forresten ikke blitt det spor sterkere, så jeg har tenkt å kjøpe noe annet. Kan dere anbefale meg noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være flere ting som spiller inn når lakken sprekker så tidlig. Det kan være at lakken er for tykk, har luftbobler i seg, at den er for gammel eller rett og slett dårlig kvalitet.Sørger du for at neglene er helt rene og fri for fett. Du bør buffe forsiktig over negleplaten med en bufferblokk. Da blir neglen helt ren og fri for det lille fettlaget på neglene.

Sørg også for at lakken tørke skikkelig mellom hvert lag. Det kan også være at underlakken er av dålig kvalitet. Jeg har ingen erfarin med lakkene fra Sally Hansen.

Jeg bruker TL Design sin negleforsterker. Den kan også brukes som underlakk. Jeg bruker bare OPI sine neglelakker. Jeg synes de er de beste på markedet. Neglene holder seg fine uten at lakken sprekker i 7- 8 dager.

Skrevet

Uten om det som har blitt sagt her allerede, syns jeg det er ett must med en god base coat og en god top coat!

Gjest Eurodice
Skrevet

Takk til dere begge! Petronella, hvor kjøper du TL (hva står det for?) Design negleforsterker? I parfymeri, neglesalong?

De produktene jeg har nevnt, kjøpte jeg for et par måneder siden, Sally Hansen (etter anbefaling fra en bruker her) på Lindex, neglelakkene på et parfymeri, Estetique.

Skrevet

Jeg bruker negleforsterker fra Malava. Under og overlakk fra Depend og neglelakk fra Nilens Jord. Det sitter utrolig godt. På tåneglene flasser det aldri av før jeg må fjerne det fordi selve neglen har vokst.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg bruker negleforsterker fra Malava. Under og overlakk fra Depend og neglelakk fra Nilens Jord. Det sitter utrolig godt. På tåneglene flasser det aldri av før jeg må fjerne det fordi selve neglen har vokst.

Tåneglene mine er knallsterke, og lakken sitter som du beskriver, enda på dem bruker jeg ikke underlakk eller noe.

Jeg setter pris på alle anbefalinger og erfaringer!

Skrevet

Jeg har flere base og top coater, men er veldig fornøyd med OPI sine.

Ellers har Seche Vite en super top coat.

Like også både base og top coatene til Orly.

Skrevet

Jeg synes neglene mine fliser mindre når jeg først legger et lag med IsaDora sin wonder nail. Deretter legger jeg på to lag med lakk og noen ganger topcoat.

Skrevet

Takk til dere begge! Petronella, hvor kjøper du TL (hva står det for?) Design negleforsterker? I parfymeri, neglesalong?

De produktene jeg har nevnt, kjøpte jeg for et par måneder siden, Sally Hansen (etter anbefaling fra en bruker her) på Lindex, neglelakkene på et parfymeri, Estetique.

Hei TL stor for Tone Lise. Hun driver en negleskole i Oslo som heter Toneliseakademiet. Hun har selv utvikles disse neglelakkene,De finnes i en uhorvelig menge farger. Man kan få kjøpt dem på enkelte parfymerier. Ellers foretrekker jeg OPI sine neglelakker. De har dem på Skin Tonic parfymeriene.

Skrevet

Har du myke negler, vil lakken flasse av uansett hvilken base/topcoat du bruker. Det skyldes jo enkelt nok at når neglen bøyes, sprekker lakken. Det er de fysiske lovene som spiller inn der ;)

Har samme problem!

Skrevet

Hvis du har myke eller sprøe negler anbefaler jeg å prøve Trind nail balsam, og Trind nail repair. Fungerte flott på mine negler, og koster ikke allverdens. Fås kjøpt på Vita :)

Skrevet

Det eneste som faktisk har fungert for mine svake og flisete negler er Nailtiques formula 2, fås på http://www.lookfantastic.com/nailcare/nailtiques/protein-formulas/nailtiques-nail-protein-formula-2-7ml.html (og sikkert andre steder.)

I tillegg hjelper overlakk veldig mye, min favoritt er Jassica sin Top priority, uten at jeg har testet uendelig mange: http://www.lookfantastic.com/nailcare/jessica-nails/advanced-treatment-systems/correctives/jessica-top-priority-topcoat.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...