Gå til innhold

Nabohunden bjeffer flere timer om dagen


Spent...

Anbefalte innlegg

Hei, bor i borettslag hvor det er tillat med kjæledyr. Flere av naboene har hund, men det er en hund som den siste 2 ukene har begynt å bjeffe/"hyler" på dagtid. Er fortiden hjemmeværende så jeg hører dette mye (er svært lytt her vi bor). En annen i oppgangen har og kommentert dette. Jeg vurderer å henge opp en lapp i gangen og si i fra om dette. Er det ok? Hva ville dere gjort?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Bank heller på og fortell. Hundeeieren blir sikkert takknemmelig for å få beskjed, så de får gjort noe med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Gi beskjed personlig heller,antagelig er ikke naboen engang klar over dette(med mindre de er hjemme når det skjer).

jeg hadde hvertfall satt pris på å få beskjed fra naboen om det var min hund,men hadde ikke satt pris på å bli "hengt ut" for hele nabolaget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde hvertfall satt pris på å få beskjed fra naboen om det var min hund,men hadde ikke satt pris på å bli "hengt ut" for hele nabolaget.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein er no vel allereie "hengt ut" for heile nabolaget via bikkja som bjeffar heile dagen...

Eg hadde satt pris på å få beskjed samme om det var via lapp på døra, brev i postkassa eller besøk på døra. For ein hund som bjeffar heile dagen er ein hund som ikkje har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ja, er enig med dere. Vil nok være bedre å si ifra personlig.

Sant nok, en hund som bjeffer så mye og den "uler" kan ikke ha det bra. Det er svært irriterende å høre på, men jeg er faktisk litt beskymret for hunden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke tør å gå direkte til personen ville jeg ikke hengt opp en lapp, det føler jeg er mer hvis man skal henvende seg til mange på en gang.

Ehm, de kan ha det bra da, sånn som hunden til foreldrene til kjæresten min hyler konstaaaaant når hun har mensen, pms akkurat som mennesker. Men du kan jo sjekke det ut om du får mulighet, kan jo være den bare er ensom også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tør å gå direkte til personen ville jeg ikke hengt opp en lapp, det føler jeg er mer hvis man skal henvende seg til mange på en gang.

Ehm, de kan ha det bra da, sånn som hunden til foreldrene til kjæresten min hyler konstaaaaant når hun har mensen, pms akkurat som mennesker. Men du kan jo sjekke det ut om du får mulighet, kan jo være den bare er ensom også da.

Kan du veldig mye om dyr, du? Tispa har løpetid - hun hyler fordi hun er kåt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du veldig mye om dyr, du? Tispa har løpetid - hun hyler fordi hun er kåt. :roll:

Nei, hun får smerter når hun har mensen så ille at hun tisser på seg selv til tider. Dette er det dyrlegen har sagt, så skjønner ikke hvorfor du er så spydig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun får smerter når hun har mensen så ille at hun tisser på seg selv til tider. Dette er det dyrlegen har sagt, så skjønner ikke hvorfor du er så spydig

Jeg er ikke spydig. Hvis dyrlegen har sagt dette så er det en inkompetent dyrlege. Hunder har ikke mens, de har løpetid. Sånn er det bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er hjemmeværende kan du jo tilby deg å holde hunden med litt selskap, om du liker hunder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge lapper i postkassen til naboen, er i allefall ikke noe godt forslag. Det virker feigt, synes jeg. Du kan jo tilby deg å gå tur med hunden, slik en annen foreslo her. Du er jo hjemme på dagtid. Kan jo hende at hunden bjeffer fordi den kjeder seg. Noen hunder blir jo gjerne litt utladet etter en tur, slik at behovet for å stå og bjeffe blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spydig. Hvis dyrlegen har sagt dette så er det en inkompetent dyrlege. Hunder har ikke mens, de har løpetid. Sånn er det bare.

Løpetid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er litt lite empatisk her, men hvorfor i all verden skal TS gå tur med hunden?! Det er da hundeeierens ansvar å sørge for at hundens behov blir dekket, ikke naboene.

Med mindre hun elsker hunder og gåturer, selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et forlag om personen er glad i hunder og ikke har noe bedre å foreta seg. Dyr gir mye glede de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er hjemmeværende kan du jo tilby deg å holde hunden med litt selskap, om du liker hunder? :)

Ts her

Det er jo i utg.punktet et bra forslag, men jeg er faktisk redd hunder.

Det jeg syntes er så rart er at vi har bodd her i flere år, men er først nå hunden har begynt å bjeffe. Jeg skal si i fra til eier, er nok litt feigt å bare legge en lapp i postkassa :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, bor i borettslag hvor det er tillat med kjæledyr. Flere av naboene har hund, men det er en hund som den siste 2 ukene har begynt å bjeffe/"hyler" på dagtid. Er fortiden hjemmeværende så jeg hører dette mye (er svært lytt her vi bor). En annen i oppgangen har og kommentert dette. Jeg vurderer å henge opp en lapp i gangen og si i fra om dette. Er det ok? Hva ville dere gjort?

Takk :)

Jeg elsker dyr, men kjæledyr er menneskets ansvar. Altså eier. Jeg hadde blitt gal av det. Jeg ville sagt i fra på en pen måte (face to face).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en tur bort til naboen,fortell at du hører vovven som uler . En normal hunde eier vil bli glad for slikt. Bikkja har mulighens separasjonsangst og har det ikke godt.

Kansje du kan bli med på en tur,så får du kurert din hundeskrekk ? ;) Og om du vil ha selskap kan vel naboen betale deg en liten sum for å være hundevakt på dagen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed face to face! Vi har ei i oppgangen her som henger opp frekke lapper i tide og utide, men jeg vet ikke hvem det er. Sykt irriterende! Jeg har til og med hengt opp lapper som "svar", men de forsvinner mystisk.. Ringer på til alle naboene snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...