Gå til innhold

Gynekolog /lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet til Oslo og trenger en ny gynekolog, allmennlege og tannlege. Jeg vil veldig gjerne at det er en kvinne (særlig gynekologen, tannlege og allmenn lege spiller egentlig ikke så stor rolle). Kan noen anbefale en hyggelig og flink gynekolog,lege eller tannlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anyone? Ingen som går til legen?

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo så jeg kan ikke hjelpe deg, men trenger du både gynekolog og allmennlege da? Fastlegen foretar jo gynekologiske undersøkelser og er det noe spesielt så henviser legen videre til gynekolog, og da kan du be om at han/hun henviser til en kvinne.

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo så jeg kan ikke hjelpe deg, men trenger du både gynekolog og allmennlege da? Fastlegen foretar jo gynekologiske undersøkelser og er det noe spesielt så henviser legen videre til gynekolog, og da kan du be om at han/hun henviser til en kvinne.

Har ikke fastlege i Oslo. Vet ikke hvem jeg skal gå til

Skrevet

Gå ind på denne siden:

http://www.helfo.no/privatperson/fastlegeordningen/Sider/default.aspx

Find en lege med ledig kapasitet i nærheden av der du bor, og velg denne. Du kan bytte fastlege to ganger pr. år.

Takk. Problemet er at jeg vet ikke hvem jeg skal velge. Har hørt at det er endel leger jeg skal holde meg unna. Vil gjerne få råd om hvem jeg bør velge.

Skrevet

Takk. Problemet er at jeg vet ikke hvem jeg skal velge. Har hørt at det er endel leger jeg skal holde meg unna. Vil gjerne få råd om hvem jeg bør velge.

Det findes ikke noen "rating" av almenleger, så i så fald må du gjøre dette via jungeltelegrafen. Mitt forslag er at du finder en lege i nærheden av deg. Hvis vedkommende ikke fungerer tilfredsstillende for deg, kan du bytte igjen. Chansen for en total skivebom to ganger på rad, er vel heller liden.

Du er dessuden ikke forpliktet til å gå til fastlegen din. Hvi sdu er i tvil, kan du jo be om en konsultasjon hos én eller flere av de aktuelle legene før du bestemmer deg, slik at du får et indtrykk av hvorledes de fungerer for deg.

Skrevet

Kommer litt an på hvor i Oslo du bor, men jeg var veldig fornøyd med Kirstin Dolva på Kjelsås legekontor. Kjelsåsveien 160 tror jeg adressa var.

Dame på 40-50 år, veldig hyggelig og jeg følte alltid at hun hørte på hva jeg sa uansett hvor simple ting jeg spurte om. Hun utfører også vanlige gynekologiske undersøkelser og henviser videre om det er noe som trengs spesialist for.

Det er også manuellterapeuter, fysioterapeuter og kiropraktere i samme bygget som er flinke og greie, om du skulle trenge det ;)

Skrevet

Det findes ikke noen "rating" av almenleger, så i så fald må du gjøre dette via jungeltelegrafen. Mitt forslag er at du finder en lege i nærheden av deg. Hvis vedkommende ikke fungerer tilfredsstillende for deg, kan du bytte igjen. Chansen for en total skivebom to ganger på rad, er vel heller liden.

Du er dessuden ikke forpliktet til å gå til fastlegen din. Hvi sdu er i tvil, kan du jo be om en konsultasjon hos én eller flere av de aktuelle legene før du bestemmer deg, slik at du får et indtrykk av hvorledes de fungerer for deg.

Også kjent som internett ;)

Skrevet

Også kjent som internett ;)

Helt riktig - jungeltelegrafen findes også på internett, men ikke bare der. Undertegnede f. eks, snakker med ordentlige mennesker opptil flere ganger i måneden.

Skrevet

Helt riktig - jungeltelegrafen findes også på internett, men ikke bare der. Undertegnede f. eks, snakker med ordentlige mennesker opptil flere ganger i måneden.

Samme her, men å spørre nye arbeidskollegar eller kassadamen på RIMI om tips ang fastlege er i beste fall småkleint :ler:

Skrevet

Samme her, men å spørre nye arbeidskollegar eller kassadamen på RIMI om tips ang fastlege er i beste fall småkleint :ler:

Helt enig i sistnevnte. Internettjungelen har en veludviklet telegraf.

Skrevet

Fastlege: Fagerborglegene på Majorstua

Gynekolog: Smestadgynekologene, Anne Hannås eller Spesialistsenteret i Pilestredet Park (styr unna Merete Blakstad!!)

Tannlege: Tove Brubakk i Hegdehaugsveien, fantastisk dame! Veldig rolig og behagelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...