Gå til innhold

Adventskalender til mannen


Kara W

Anbefalte innlegg

Just wondering.... Vet mamen deres at dere lager kalender? Jeg har til nå holdt kjeft... Men lurer på om jeg skal si det....

Min vet det ikke enda. Har lurt litt på om jeg skal overaske ham på den 1., at den henger der ved siden av barnas, men har ikke helt bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blant annet: kuldekrem, støttebandasje, coldpack (han sliter med foten, så de to sistnevnte er ganske greit å ha for hans del), balanseboard, skumrulle (begge for å trene opp), skredfaremåler..

Han er en sporty mann, så jeg prøvde å finne ting han hadde bruk for. I tillegg blir det snackbars og litt diverse godis. De fleste av gavene er mellom 10-50kr, mesteparten godt under 50kr :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blant annet: kuldekrem, støttebandasje, coldpack (han sliter med foten, så de to sistnevnte er ganske greit å ha for hans del), balanseboard, skumrulle (begge for å trene opp), skredfaremåler..

Hvor finner du disse tingene fir 10-50; kroner. Siden det tror ikke jeg på at finnes. Med mindre du kan si hvor man får tak i sånt så usannsynlig billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xxl? Det koster faktisk kun 9 kr for en liten coldpack, 19 kr for støttebandasje, 49 kr for både skumrulle, balansebrett, skredmåler og kuldekrem (som er for hver søndag i advent siden de er dyrere). En liten sjokolade koster ikke mer enn en tier.

Jeg har også med aktiviteter, som feks å gå tur med kakao og grille marshmellows, så det er sagt, men det er ting mannen trenger, som jeg har lagt merke til gjennom året, så hvorfor ikke gjøre det til noe hyggelig i desember? :)

OT: Jeg kjøper ikke gaver til slekt og venner, kun nærmeste familie. Og det betaler jeg av lønna ved siden av studielån/stipend. Hvis man begynner tidlig, så har man råd til det meste, og det gjelder å finne kupp :)

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xxl? Det koster faktisk kun 9 kr for en liten coldpack, 19 kr for støttebandasje, 49 kr for både skumrulle, balansebrett, skredmåler og kuldekrem (som er for hver søndag i advent siden de er dyrere). En liten sjokolade koster ikke mer enn en tier.

Jeg har også med aktiviteter, som feks å gå tur med kakao og grille marshmellows, så det er sagt, men det er ting mannen trenger, som jeg har lagt merke til gjennom året, så hvorfor ikke gjøre det til noe hyggelig i desember? :)

OT: Jeg kjøper ikke gaver til slekt og venner, kun nærmeste familie. Og det betaler jeg av lønna ved siden av studielån/stipend. Hvis man begynner tidlig, så har man råd til det meste, og det gjelder å finne kupp :)

Ok, men da går det jo ikke over alle støvleskafter heller, slik jeg ofte har hørt om når andre forteller alt de putter i kalendere.

Jeg blir bare så kritisk til all kjøpingen og utdelingen av de dyreste ting gjennom hele desember PLUSS et lass på julaften.

Når man begrenser seg er det såklart hyggelig.

Jeg fikk enkle kort hver dag i fjor av min kjærste, med små sitater eller visdomsord for hver dag på, og innimellom de kortene var det på noen kort nevnt opp grunner til at jeg blir elsket av nettopp henne.

Det var fint :rodmer:

(Og spennende å se hva som stod den dagen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk enkle kort hver dag i fjor av min kjærste, med små sitater eller visdomsord for hver dag på, og innimellom de kortene var det på noen kort nevnt opp grunner til at jeg blir elsket av nettopp henne.

Det var fint :rodmer:

(Og spennende å se hva som stod den dagen :) )

(Grunnen hennes for å gi meg kalender i fjor var at da visste hun mer og hadde mer viten og forstålese av hvordan ting hadde vært litt trøblete for meg som liten. Så da ga hun det til meg for å reparere litt på meg. :rodmer: Det var så snilt og jeg ble verdens takknemlig. )

Men jeg forventer det altså ikke i år, siden jeg forbinder det med å være en ting man gir barna. Vi har ingen av dem ennå.

Kalender er vel strengt tatt en tradisjon for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er voksen og trenger ikke være barn hvert år framover.

Min dame ga meg noe som hun tenkte seg at hadde manglet da jeg var liten, og fylte inn et hull.

Du vet jo ikke grunnen til hvorfor alle gjør det. Meningen de legger bak det. Og hvis jeg har penger til det, så er det jo mine penger å sløse på det jeg vil :)

Et annet tips: man kan leie film på iTunes nå (?) så da kan man kanskje ha det en av dagene. Eller orgasmatron? Det er deilig å bli massert på hodebunnen med - koster bare 30kr nå på Teknikmagasinet :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På XXL har de tilbud på Ullvang tursokker (2x for 39kr / vanligvis 99kr) og spesialsokker (1x for 39kr / vanligvis 99kr). Jeg kjøpte to-pack og delte opp til to dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet. Kommentarer på moderering skal tas på PM til meg eller på ris og ros. Det er ofte svært vanskelig å rydde en tråd som sklir ut med avsporinger, og ofte må man bare ta en avgjørelse på hvor man skal starte.

Iah, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese alle ideene, fikk nesten lyst å lage kalender til sambo i år også. Nesten. I fjor brukte jeg masse penger (og det er at jeg er student) og tid til å finne små gaver til ham også fikk jeg bilder i julekalenderen, haha, og noen dager hadde han glemt å putte noe til meg... ble skikkelig skuffa... men sa ingenting, vil ikke virke materialistisk. Av de tingene som jeg ga han, halvparten endte rett ned i søppla, det var bare trist... :(

Men ja, en idé: kjøpte noen dusjgeleer fra lacoste og hugo boss i mini-flasker. Fant de på en butikk der de selger massevis av reiseutsyr. Han brukte de til og med ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gitt hverandre kalender de 3 julene vi har vært samboere, veldig koselig! Om adventskalender bare er for barn, så jaja - da lever jeg lykkelig som barnslig voksen. Vi har pleid å åpne annenhver dag så det ikke skal bli altfor mye styr. I fjor ble det kanskje i dyreste laget, med bl.a. hudkrem, Bjørn borg-boksershorts og skjerf... Klassikere som vi begge får er en flaxkalender.

I år er jeg (forløpig) arbeidsledig og hjemme i mammaperm, så jeg satser på aktivitetskalender fra min side... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

tremeningen min hadde ikke en billig kalender til kjæresten sin i fjord kan man si :ler: for i gave 24 hadde hun pakket inn et kjempefint dikt hun hadde skrevet selv, og et kart, som viste hvilken vei han skulle gå- og det viste inn til et rom han måtte åpne en dør til, og der satt hun på kne omringet av stearinlys og fridde til han :rodmer:

et lite tips om noen av dere har lyst til å gifte dere :fnise:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cathrine

Jeg går og lurer litt på om jeg skal lage en adventskalender til mannen min i år, men er usikker på om jeg klarer å finne på 24 små (og relativt billige) gaver. Det er vanskelig nok å finne på noe til jul og bursdag som det er.

Men så tenker jeg at de lure KG-damene (og mennene) sikkert har noen gode idèer på lur! Hva ville (skal) dere puttet i en adventskalender til en voksen mann? Han har nettopp tatt jegerprøven og kjøpt seg hagle, så det er sikkert noen lure småting han kan trenge til det. Ellers spiller han en del dataspill og er veldig glad i å stå på langrenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine

Min samboer får en forskjellig øl i hver julekalender pose, hver dag :-)

Han er glad i øl, og en øl skader jo ikke. Så det er kos for han, da får han smake mange forskjellige ! ;-)

Han ble super glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har en Søstre-Grene butikk i nærheten kan dere droppe innon, det er alltid noe spennende å finne der, i fjor kjøpte jeg te :kaffekopp: som jeg vet kjæresten min liker, økologisk og billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...