Gå til innhold

Hurtigtastproblemer og ukontrollert PC :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg blir for ivrig på tastene så hender det støtt og stadig at jeg kommer borti noen hurtigtaster eller noe - iallefall så begynner programmer å åpne seg - eller aller verst - de lukker seg. Nå isted så kom jeg borti noe og plutselig så logget maskinen av !!! og jeg mistet det jeg holdt på meg - og var jo midt i en samtale på msn ........:(

Jeg regner med at det er Ctlr tasten + noen andre jeg kommer borti. Finnes det andre taster som kan få dette til å hende? ...Muligens jeg må prøve å tape over den eller noe ....... Går det an å stenge for disse tastekombinasjonene ??? Sukk - det er så slitsomt når PC'en begynner å leve sitt eget liv.... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke borti F- tastene- det må være noen av de andre i kombinasjon. Det som pleier å skje er at start-menyen kommer opp - og vips har jeg trykket på noe der - altså at enten Outlook åpner eller avslutter, eller kazaa, eller at jeg kommer borti avslutt - og hele pc går av. Hva er taste kombinasjonene for dette tro? Iallefall fryktelig irriterende. Jeg må vist prøve å passe fingrene mine litt og ikke skrive så veldig fort uten å se på tastene - så kanskje jeg ungår dette.....

Skrevet

Start-menyen åpner du ved å trykk på knappen (som på de fleste tastatur) er mellom Ctrl og Alt på venstre side. (Windows-logo på min knapp)

Og når du skriver da, så bruker PC'en bokstavene for å komme til neste "program"

F.eks. hos meg:

Trykker på windows-knappen og Å= Åpne Office-dokument

Windows-knappen og L = Logg off Windows

Så det er sikkert noe slikt du kommer borti...

*klem*

Skrevet

Åååå - Ja det er sikkert der jeg trykker da!! Hm - må gjøre noe med den tasten. Teit sted å plassere en sånn tast da , hmf :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...