Gå til innhold

Reisetrille til 2-3 mnd baby


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hei dere med litt mer peiling enn meg ;)

Vi reiser på ferie sydover i oktober med bil og jeg vurderer sterkt å parkere vår gedigne simo duo hjemme til fordel for en mindre og luftigere reisetrille.

Som sagt skal vi kjøre bil nedover og ser at det blir lite plass til annen bagasje om vi skal ha med simo-vogna vår :gjeiper: Videre så regner vi med at klimaet vil ligge på ca 20-25 C grader med sol. :sol: Dermed tenker vi også at det blir for varmt og klamt nedi simo-vogna for han...

Noen som har tips til en rimelig og god reisetrille som har full liggestilling og vil være behagelig for vårt lille vidunder? Vet at mange anbefaler bugaboo bee, men jeg gidder ikke betale 3000 kr for en brukt for bare 14 dager.... :sjenert:

Kjør brainstorming! :ler:

:reise::sol: :kgbaby:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg tenker er at så små barn ikkeskal ligge i trille i det hele, meeeen jeg er ikke oppdatert på trillene nå til dags så jeg skal ikke si hva jeg mener :)

Men jeg hadde glatt betalt 3000 for at den lille babyen min skulle ligget best mulig i ferien

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt 3000kr i en reisetrille for feriebruk! Er ikke dette at de skal ligge helt paddeflatt et "norsk" fenomen? At i veldig mange andre land bruker de feks bilsete i vognen leeenge av gangen(?) og har vogner som ikke er helt flate (hvor de sitter og ligger i samme stilling hvor hele stoffdelen dyttes bakover når de skal sove?)

Legg ett saueskinn og sørg for at han ligger mykt (dvs ikke på harde "bjelker") og jeg ville ikke brydd meg om den lille vinkelen det event blir hofta på disse få timene. Du kan jo også "rette ut" vinkelen ved å legge et håndkle el.l under rompa hans sånn at han blir liggende nokså rett men med hele kroppen skrått oppover (sånn de ofte ligger på sykehuset).

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Titanium Breeze, og den er fin som reisetrille. Ryggen kan legges helt ned, den er fin å trille så lenge det ikke er snakk om kjerrevei eller veldig ujevn brostein, den er billig, og veier lite.

Nå har den skiftet navn, men vogna ellers er lik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for innspill dere ;)

Er veldig i tvil. Har lest flere tråder om emnet nå og hører mange sier at en skikkelig vogn er godt å ha. Mannen mener også at vi klarer å få plass til alt med simo-vogna så da....

Bagen blir jo soveplass om natten (som den er nå også), og skulle det bli for varmt ute så får vi bare holde oss inne på det varmeste da :) Vi snakker tross alt oktober, sååå varmt vil det ikke bli.. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en vanlig Esprit- sak til min første og ryggen kunne legges helt ned.

Jeg har kun reist med reisetriller, men barna har vært større. Fra ett-år og oppover. Når de fortsatt ligger i bag, så kan det jo være greit med bagvogn hvis dere mener dere får plass til den?

Hvor skal dere? I europeisek storbyer og landsbyer er det ofte super-smale fortau mange plasser og ikke så enkelt å trille, men da er det nesten bedre med litt støre hjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på biltur i sommer med vår baby, riktignok litt eldre enn din (hun var 5-6 mnd da), og vi tok med vår store Emmaljunga mondial duo til henne. Tenkte først at den kom til å ta hele plassen i bilen, men vi fikk med oss masse annet også, tre bager, reiseseng, stellebag og noen poser med ting. Overraskende mye man får plass til når man stabler godt! :) Vi var i alle fall glad for å ha den med, bedre å trille på, og hun sover bedre i den enn i en trille!

Ang. trille: vi har titanium baby, og har brukt den så smått fra hun var knappe 4 mnd. Funker fint den, og så lenge man polstrer litt ligger selv små babyer fint i den (nesten full liggestilling). Ikke spesielt dyr er den heller.

Men som sagt, jeg ville tatt den skikkelige vogna likevel :jepp:

Endret av Rosebud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med storvogna, helt klart. For det første er mange av de rimelige trillene forovervendt, og det er upraktisk når babyen er så liten. For det andre er babyen så liten når dere reiser at han fremdeles tilbringer MYE tid i vognen. Da er det praktisk å ha en litt høy dypbag som kan stå ved siden av bord etc.

Vi var på sydentur forleden med Carenatrille til vår som da var 5 måneder. Jeg ble utrolig misunnelig på de andre foreldrene som hadde med seg "storvognene". Savnet at babyen var vendt mot oss, og så med misunnelse på de som kunne ha babyen liggende i bagen omtrent i bordhøyde når de satt og spiste.

Det er ikke for varmt i en simobag. Babyen kan jo ligge bare i bleia, om så var!

Edit: selv om en simovogn er stor og "klumpete", er det mer komfortabelt med store lufthjul på brostein og fortauskanter. Det blir fort litt risting med trillehjul.

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det flere innspill ja :)

Da er i hvert fall saken grei! Simovogna blir med på tur :ler: Kjøpte universal solskjerm til den også i går så... :sol:

Vi skal på italienske rivieran ;):nigo: Ikke noe storby så fremkommelighet med stor vogn bekymrer oss ikke så mye. Dessuten skal vi ha med bæretøy også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte oss quinny zapp xtra da den har full liggestilling samt at jeg har henne vendt mot meg.

Angrer ikke på det kjøpet, selv om den er dyr. Det er nå den jeg bruker mest da den også har adapter til maxi cosi setet.

Vår har blitt brukt i 4 uker i Frankrike, en uke i London + en del helgeturer. Fungerer bra.

Ett par minus er at jeg har en tendens til å gå i selve vognen når den er i full liggestilling, og den er litt bred. Fikk problemer på toget i Frankrike hvertfall. Men hun ligger veldig godt i den, så totalt sett er jeg veldig fornøyd.

Etter hva jeg vet, så er dette den eneste vognen som kan vendes mot en, og det var noe som var viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...