Avalon Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Har tenkt å prøve meg på potato skins en av de neste dagene. Det jeg lurer på er, er det en spesiell type potet som egner seg bedre enn andre til dette? Og skal de "bakes" i folie i ovenen eller uten?
Brunhilde Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Kan du bruke tipsene her til noe? Jeg syns det så veldig godt ut.
Avalon Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2011 (endret) Kan du bruke tipsene her til noe? Jeg syns det så veldig godt ut. Er denne jeg skal lage, men som sagt det jeg lurer på er hvilken type potet egner seg best for dette? Er det akkurat det samme om det er kers pink, nypotet osv? Og det står ikke noe om folie, så håper noen her laget dette før Endret 8. september 2011 av Avalon
Brunhilde Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Beklagger. Nei, du skal ikke bruke folie, da blir poteten mer kokt enn bakt. Jeg ville brukt en eller annen litt stor potet, altså ville jeg sett på størrelsen heller enn på sorten. Tror det eneste som absolutt ikke vil egne seg er mandelpotet...
Avalon Skrevet 8. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2011 Beklagger. Nei, du skal ikke bruke folie, da blir poteten mer kokt enn bakt. Jeg ville brukt en eller annen litt stor potet, altså ville jeg sett på størrelsen heller enn på sorten. Tror det eneste som absolutt ikke vil egne seg er mandelpotet... Nei mandelpotet funker nok ikke Tittet på en engelsk side hvor man skal smøre potetene med olivenolje, men da bør man kanskje snu potenene også? slik at begge sider blir stekt og blir litt "crispy"? Ser for meg at det da er best å ha dem i en form ellers vil jo olivenoljen dryppe i ovnen
Brunhilde Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Jeg ville hatt dem i form, eventuelt hatt bakepapir på platen. Det blir kanskje minst søl med bakepapir. Det er jo ikke store mengden olje som skal til, bare bittelitt, ikke så det renner utover.
Avalon Skrevet 8. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2011 Jeg ville hatt dem i form, eventuelt hatt bakepapir på platen. Det blir kanskje minst søl med bakepapir. Det er jo ikke store mengden olje som skal til, bare bittelitt, ikke så det renner utover. Ok, da skal dette prøves ut i kveld
Fanteria Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Du har sikkert lagd potatoskinsene. Men jeg velger å komme med noe jeg fant et eller annet sted. Dekk bunnen av en form med havsalt. Snitt et kryss i potetene, legg de i formen. Jeg pleier å bake de i 2 timer på 200 grader, må alltid sjekke om de er gjennomstekt da jeg heller ikke er god med poteter. Men jo lenger, jo herligere blir de :D Smaken fra saltet setter seg så vidt i potetene, men jeg føler det gir det lille ekstra
Avalon Skrevet 10. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2011 Du har sikkert lagd potatoskinsene. Men jeg velger å komme med noe jeg fant et eller annet sted. Dekk bunnen av en form med havsalt. Snitt et kryss i potetene, legg de i formen. Jeg pleier å bake de i 2 timer på 200 grader, må alltid sjekke om de er gjennomstekt da jeg heller ikke er god med poteter. Men jo lenger, jo herligere blir de :D Smaken fra saltet setter seg så vidt i potetene, men jeg føler det gir det lille ekstra Takk for tips, skal prøve dette neste gang. Det ble en suksess, de ble veldig gode
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #10 Skrevet 10. september 2011 Ville brukt bakepoteter, eller en annen melen potet men ikke nypotet. Dette (oppskriften det er linket til) er jo bare en versjon av vanlige bakte poteter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå