liv Skrevet 23. september 2011 #21 Skrevet 23. september 2011 Det er ikke vanlig reima tec de har testa, men en som heter Hakka
ellen :) Skrevet 23. september 2011 Forfatter #22 Skrevet 23. september 2011 Jeg har allerede kjøpt coops vinterdress friends, offf den kom på 10 plass.
ellen :) Skrevet 23. september 2011 Forfatter #23 Skrevet 23. september 2011 Hei er det noen som har foreldre&barn her, som kan gi si meg hvilken karakterer coop sin dress fikk i år. Og vinneren sin karakter. så jeg har noe å sammenligne med.
Britt Banditt Skrevet 24. september 2011 #24 Skrevet 24. september 2011 Coop Friends fikk i F&B 3,4. Den beste (Reima) fikk 4,3, og den dårligste (Ticket to heaven) fikk 2,5.
liv Skrevet 24. september 2011 #25 Skrevet 24. september 2011 Det de skriver om coop dressen; Vanntetthet 3,2, slitesturke 4, rimesturke 3,2, pusteevne 3,5 mykhet 3, totalkarakter 3,4. Om Reimatec Rakka; vanntetthet 4,6, slitestyrke 5, rivestyrke 2,1, pusteevne 3,3 mykhet 4,8. Totalt 4,3 I den samlede bedømmelsen er parameterene vektlagt på følgene måte: vantetthet 50%, slitestyrke 20% resten 10% hver.
ellen :) Skrevet 24. september 2011 Forfatter #26 Skrevet 24. september 2011 Det de skriver om coop dressen; Vanntetthet 3,2, slitesturke 4, rimesturke 3,2, pusteevne 3,5 mykhet 3, totalkarakter 3,4. Om Reimatec Rakka; vanntetthet 4,6, slitestyrke 5, rivestyrke 2,1, pusteevne 3,3 mykhet 4,8. Totalt 4,3 I den samlede bedømmelsen er parameterene vektlagt på følgene måte: vantetthet 50%, slitestyrke 20% resten 10% hver. ok, tusen takk for svar.da var jo ikke coop sin så ille alikevell:)
Gjest *Røyskatt* Skrevet 28. september 2011 #28 Skrevet 28. september 2011 1700 er helt vilt. Særlig når barnet bare kan bruke den en sesong før den er utvokst.. Jeg har to stykker nå, en navigare-dress kjøpt på salg som så langt er kjempebra, og kostet 300 kroner, og en til 400 som er ende tjukkere igjen. Navigaredressen virker det som om ho syns er god å bevege seg i, og ho har til tross for øsende regn her på Vestlandet ikke blitt våt en eneste gang etter at vi fikk den.
ellen :) Skrevet 28. september 2011 Forfatter #29 Skrevet 28. september 2011 Hadde ecco sko i fjor aldrii igjen, hun har aldri vært så kald på føttene.Måtte ha ull-såle + ull-sokk, så i år blir det viking her.
Gjest imli Skrevet 28. september 2011 #30 Skrevet 28. september 2011 Eg har høyrt at Ecco passar best for ungar med smale føter. Kanskje barnet ditt har breie føter, Ellen. Viking er anbefalt til ungar med breiare føter.
MarianneE Skrevet 28. september 2011 #31 Skrevet 28. september 2011 En gang har jenta vår hatt Reimadress. Da kjøpte jeg den på våren til -70%!! Jeg har fått kjøpt KappAhl sin dress til -25%. Tenker jenta overlever med den i år og....
Gjest Purple Haze Skrevet 28. september 2011 #32 Skrevet 28. september 2011 Som barnehageansatt vil jeg bare si at å kjøpe en rådyr Reimadress til en 1-2åring er temmelig unødvendig. For det første vokser de ut av den på en sesong, for det andre er de slett ikke såååå mye bedre enn andre, billigere dresser, og for det tredje synes jeg de har en tendens til å bli veldig kalde inni! Det er akkurat som om kulden legger seg inni mellom foret og klærne man har under og bare blir der. Det er bare et par stykker på småbarnsavdelingen hvor jeg jobber som har Reima eller Reimatec, og jeg synes ikke de er bedre enn andre dresser av billigere merke. Jeg ville gått for en billigere dress og heller lagt litt mer penger i skikkelig gode sko.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #33 Skrevet 28. september 2011 Som barnehageansatt vil jeg bare si at å kjøpe en rådyr Reimadress til en 1-2åring er temmelig unødvendig. For det første vokser de ut av den på en sesong, for det andre er de slett ikke såååå mye bedre enn andre, billigere dresser, og for det tredje synes jeg de har en tendens til å bli veldig kalde inni! Det er akkurat som om kulden legger seg inni mellom foret og klærne man har under og bare blir der. Det er bare et par stykker på småbarnsavdelingen hvor jeg jobber som har Reima eller Reimatec, og jeg synes ikke de er bedre enn andre dresser av billigere merke. Jeg ville gått for en billigere dress og heller lagt litt mer penger i skikkelig gode sko. Ville bare si at de ansatte i "vår" barnehage er av en helt annen oppfatning, nemlig at Reima er meget bra Dette har flere av de kommentert flere sesonger. Men meningene er såklart forskjellige Personlig er det uvensentlig hvor mye ting koster så lenge de holder barnet varmt og tørt, noe Reima har vist seg å gjøre. En annen, billigere dress ville nok helt sikkert gjort samme nytten, men nå har jeg funnet et merke jeg er fornøyd med og da slipper jeg å teste flere merker. I tillegg blir ikke en Reima-dress så dyr "in the end" da disse er veldig lette å selge på finn.no. Alt jeg har lagt ut der er blitt "revet bort" så jeg har fått igjen en del av det jeg betalte for klærne i utgangspunktet
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #34 Skrevet 30. september 2011 Noen som har link til skotesten? Sjekk på barnetest.no. Skotesten ligger der også.
Gjest Tove Skrevet 20. oktober 2011 #35 Skrevet 20. oktober 2011 Og jeg fikk i år . Følg med på reklamebrosjyrene i posten, de har gjerne 25%-kuponger. Jeg synes det er vanskelig å finne Reima på salg på våren. Ofte kjører butikkene her 30%, og allerede da begynner det å bli utplukket. Synes uansett Reima er så latterlig overpriset at jeg ikke gidder kjøpe de dressene nærmest av prinsipp.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #36 Skrevet 20. oktober 2011 Etter noen år med kjøp av dresser og sko til mine to har jeg kommet frem til at så lenge dressen er slitesterk og vanntett (skaresnø kan rive hardt i stoffet på en dress når de sklir bortover), er ikke merket av største betydning. Det viktigste er at dressen er stor nok slik at man får plass til lag på lag med ull under. For å finne ut om dressen er stor nok, anbefales det å ta den på barnet og løfte barnet opp ved å ta et godt grep i materialet på dressen over skuldrene. Dressen er stor nok om man kan få en god håndfull. Med tynn ull innerst og en strikkedress eventuell ullfleece over der igjen, er man godt rustet til de kaldeste dagene. Nå er eldste snart 7 og minste snart 4, det har blitt noen dresser og sko i løpet av årene og de dressene som har utmerket seg for meg med god slitestyrke og vanntett er skogstad sine. I fjor kjøpte jeg viking sine testvinnersko da jeg er stor fornøyd med viking sine høstsko. Men vinterskoene syns jeg var noe ræl. Jeg har ikke inntrykk av at de er spes egnet for barn med brede føtter, de var trange og smale. Vi endte med å kjøpe nye, da landet vi på sorel for de dagene med våtere snø og nesna lobber for kalde dager med løs tørr snø. (litt på siden, men ta slike tester bør tas med en klype salt. I mange tester har produsentene betalt for å få med sitt produkt og de som ikke betaler får heller ingen anmeldelse. Selv om de kan være like gode. Dette vet jeg fordi jeg har jobbet i bransjen med forbrukertester)
Umuriel Skrevet 20. oktober 2011 #37 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har alltid kjøpt Reima, men av ren nysgjerrighet har jeg kjøpt KappAhl i år. Fjorårets Reimatec + passer muligens frem til jul, hvis ikke så er den i så god stand at den - i likhet med de andre reimadressene vi har - pakkes ned og arves av lillebror. Da syns jeg man kan forsvare prisen. Ellers har vi som alltid kjøpt Viking sko til gutten. De har vi alltid vært fornøyd med.
Kråkesaks Skrevet 21. oktober 2011 #38 Skrevet 21. oktober 2011 Tråden er ryddet for innlegg skrevet med fullt navn. Kråkesaks.
lille katt Skrevet 21. oktober 2011 #39 Skrevet 21. oktober 2011 Da syns jeg man kan forsvare prisen. Det kan jeg være enig i. Om en dyr dress kan gjenbrukes av 2-3 barn, så betaler jeg gjerne mer. Vi kjøpte ColorKids-dress til eldstejenta for 2 år siden. Den holdt to sesonger, men er nå temmelig slitt i rumpesømmen. Jeg har forresten forsterket en annen dress med en stor refleksstrykelapp på rumpa, fordi dressen var litt slitt i sømmen. Den lappen har sittet som støpt i to sesonger, og dressen er pottetett! Bare som et tips . Det tok to minutter å sette den på, og dressen holdt to sesonger til. Så man kan godt gjenbruke ting som er godt brukt også . 1
Gjest imli Skrevet 21. oktober 2011 #40 Skrevet 21. oktober 2011 Eg tykkjer "billegdressane" held seg like godt som Reima. Her kan lillebror arve dressane etter eldstemann, ingen av dei er slitte ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå