AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg har et stort problem! I februar tok jeg piercing i navlen, noe jeg LENGE hadde drømt om! Det gikk supert de første månedene, men etter en fem, seks måneder ble det plutselig veldig betent. Jeg renset med saltvann, grønnsåpevann og brukte sårsalve. Det ville ikke gå over, så jeg dro selvfølgelig inn til piercingstudioet. De sa det bare var en infeksjon og at jeg måtte fortsette som jeg hadde gjort, rense, rense og rense. Men, for noen dager siden la jeg merke til at den hadde begynt å gro ut. Da dro jeg inn igjen, og spurte om de kunne se på det, om den faktisk holdt på å gro ut. Neida, det var ingen fare sa de. Det var normalt at den vokste litt ut. Har nå vært innom tre dager på rad. Nå er det mindre enn to mm som holder igjen piercingen, og enda er det forferdelig betent. Tenkte å stikke innom idag igjen, for det er jo ikke lenge til den detter ut. Kommer jeg borti med et uhell nå drar jeg den ut, uten tvil! Jeg er dritredd, for å si det mildt, og har mest lyst å ta den ut. Men tør ikke siden den er så forferdelig betent, og jeg har fått vite at man IKKE skal ta den ut når den er betent, da betennelsen kan gro inni hullet og bli kronisk.. Noen som har noen erfaringer?
Fluffe Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Jepp. Har opplevd det selv. Hver gang jeg var innom, ble jeg beskyldt for å pelle på den(noe jeg aldri hadde gjort utenom å vaske den). Tilslutt stod jeg igjen med ringen i hånda og ett stygt arr jeg har den dag i dag. Har funnet ut i ettertid at den "allergivennelige" ringen han satt inn, hadde nikkel. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Jepp. Har opplevd det selv. Hver gang jeg var innom, ble jeg beskyldt for å pelle på den(noe jeg aldri hadde gjort utenom å vaske den). Tilslutt stod jeg igjen med ringen i hånda og ett stygt arr jeg har den dag i dag. Har funnet ut i ettertid at den "allergivennelige" ringen han satt inn, hadde nikkel. Ja, det er det de sier til meg også! Bruker antibak HVER gang jeg er borti den! Har også mine tvil om at piercingen jeg har fått er allergivennlig! Jeg veit at jeg er allergisk mot nikkel, siden jeg hadde hull i ørene tidligere. Sa i fra om dette før jeg tok piercingen, og hun sa det var allergivennlig..
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg har ikke så mye erfaring. Men har hørt at man heller ikke skal rense for mye. Jeg opplevde at min piercing var betent hele tiden i en periode at jeg trodde at det ikke gikk. Den hadde også flyttet litt på seg. Men jeg prøvde å være tålmodig og renset den 1-2 ganger om dagen med saltvann eller bare m kun lunket vann. Jeg lot også være å ta på piercing utenom rensing, noe som var vanskelig for meg:P Nå virker det ut som at det går bra med min piercing. Du kan også dra til legen for å få antibiotika hvis du har fått deg infeksjon.
Fluffe Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 (endret) Ja, det er det de sier til meg også! Bruker antibak HVER gang jeg er borti den! Har også mine tvil om at piercingen jeg har fått er allergivennlig! Jeg veit at jeg er allergisk mot nikkel, siden jeg hadde hull i ørene tidligere. Sa i fra om dette før jeg tok piercingen, og hun sa det var allergivennlig.. Hvor tok du den(hvilket sted altså) Endret 8. september 2011 av mirandaa
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Hvor tok du den(hvilket sted altså) Tattoos i Ålesund.. AB: Jeg renser ikke mer enn tre ganger daglig. Fikk beskjed om å ikke rense for mye. Men kom det noe som satte seg fast på stangen skulle jeg bare bruke en qtips og fjerne det!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Jeg vet ikke om det er det beste for deg. Men da jeg tok piercing i navlen, fikk jeg beskjed om at en te-type var det beste å rense piercingen med. Siden det er rent og naturlig.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Kom nettopp fra piercingstudioet nå, og den er nå ute. Hun jeg har snakket en del med var der idag, og nå er den altså borte. Følte jeg fikk ganske god service i dag, og fikk tilbud om en ny, gratis piercing om jeg ønsket det. Tiden får vise!
Gjest Apophis Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Det samme skjedde med min øyebrynspiercing. Men det var altså min egen feil og eg kunne ikkje gå innom studioet der eg tok den for å få råd eller hjelp heller. Fjerna den når det bare var ein kjempetynn hudflik som holdt stanga fra å ramle ut, har eit arr der i dag som eg regner med at forsvinner snart. Fortsatte bare å rense forsiktig etter eg fjerna den.
pantora Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Sånn for det første, en piercing skal aldri rensen med noe sterkere enn saltvann! Det irriterer huden og hullet og gjør gjerne vondt verre. Joda, det er normalt at piercinger gror litt ut, men gror ut + betennelse er ikke bra. Godt du fikk fjerna den!
Wildy Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Da jeg tok piecing i navlen for uhorvelig mange år siden fikk jeg beskjed om å rense med saltvann en gang om dagen, samt bruke Bruledin den første uken. Teipet over en litt stiv kompress som stivet av området litt slik at det ble mere i ro. Tror jeg brukte slike kompresser i nesten to måneder. Pieringen grodde problemfritt, og er like fin i dag, ca femten år senere. Tror det veldig mange gjør er at de renser og styrer alt for mye med den. I tillegg er navlen et område som er mye i bevegelse, og de skjøre cellene som danner seg blir stadig herpet i stykker. Tror jeg ville latt navlen gro i fred og ro og vente en god stund for jeg tok en ny. For deretter å rense forsiktig, stive av å la den være mest mulig i fred og ro fram til den er grodd.
Gjest Spinell Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 Jeg har ikke piercing selv, men har lest at det ikke er uvanlig at piercinger som har inn- og utgang på "samme side" av en kroppsdel, slik øyebryn- og navlepiercing har, gror ut. Ser man at piercingen begynner å gro ut, bør man fjerne smykket så tidlig som mulig for minst mulig arr. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Det samme skjedde med min øyebrynspiercing. Men det var altså min egen feil og eg kunne ikkje gå innom studioet der eg tok den for å få råd eller hjelp heller. Fjerna den når det bare var ein kjempetynn hudflik som holdt stanga fra å ramle ut, har eit arr der i dag som eg regner med at forsvinner snart. Fortsatte bare å rense forsiktig etter eg fjerna den. Arret kommer sannsynligvis ikke til å forsvinne. Alle jeg kjenner som har hatt piercing i øyebrynet, har fått ganske stygge arr som sldri får bort. Det kan jo hende du har flaks, men det er ekstremt sjeldent.
Gjest Apophis Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 Arret kommer sannsynligvis ikke til å forsvinne. Alle jeg kjenner som har hatt piercing i øyebrynet, har fått ganske stygge arr som sldri får bort. Det kan jo hende du har flaks, men det er ekstremt sjeldent. Eg er optimistisk, det er ikkje like synlig lengre ihvertfall
Avalon Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 Vet ikke om det er så veldig relevant, men kanskje noe å tenke over. Jeg har en venninne som i sine tenåringsdager ville ha piercing i navlen. Dum som hun da var, "tok" hun dem selv.... det resulterte i mange stygge arr rundt navlen og andre steder på magen hvor hun "øvde" seg. Da jeg endelig fikk dratt henne med til et seriøst studio (hvor jeg selv har tatt alle mine), fikk hun følgende beskjed av dem: Det er ikke alle som har navle som er ideell å pierce. De som ikke har det vil oppleve at den kommer til å vokse ut. Og hun hadde slik navle. Så derfor anbefalte de henne å ikke pierce den, sløse bort penger på det. Men, hun skulle ha. Som forventet så begynte den å vokse ut temmelig fort, noe hun ignorerte. Og en dag da hun skulle ta av seg ein genser så hang piercingen med genseren, og nok engang et stygt arr.
Minya Skrevet 15. september 2011 #16 Skrevet 15. september 2011 Skulle du velge å ta ny piercing, i navlen eller noe annet sted er det faktisk bedre for såret om du klarer å la være å røre den i det hele tatt. Tok et nytt i nesevingen i påska i år, renset så lite som mulig etter streng beskjed fra den fantastiske Kristiane på Pinpoint Piercing i Oslo(min faste piercer), da bare morgen og kveld. Fikk helt panikk og åndenød andre eller tredje uka da smykkesteinen så ut til å begrave seg ned i hullet, gikk tilbake og fikk bytte til en større smykkestein, og beskjed om å ikke pelle. Dreit fullstendig i å rense i det hele tatt, annet enn å spyle med vann i dusjen hver gang jeg dusja (annenhver dag om jeg ikke trener) og lot den være. Da grodde den helt plutselig på halvannen uke. I det hele tatt; så lenge det ikke er massevis av puss rundt smykket, ikke rør den. Ikke skrap vekk tørket plasma, men bare skyll godt med rent vann når du dusjer. Har fungert fint for alle mine andre piercinger også, men fikk for meg at nesa måtte renses siden det er snørr og sånt der i tillegg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå