Gjest Dunderungen Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg og min venninne har kjennt hverandre lenge, men har ikke hatt noe veldig nært forhold siden vi begynte i samme klasse for 3 år siden. Siden da har vi holdt kontakten, og i år endte vi visst på samme linje igjen. Hun er kjempe morsom, og utrolig grei av seg, og føler at vi går godt sammen. Problemet kommer inn da, at hun er utrolig nyskjerrig av seg. Prater vi på facebook og jeg sier jeg må stikke, og logger av, kan hun ende opp med å skrive meg noen meldinger om hvor jeg skulle. Og om jeg ikke svarer da, så venter hun til jeg logger på igjen, og spørr hvor jeg har vært. Til og med da jeg sa at jeg hadde spist, spurte hun HVA jeg hadde spist.. Hun sitter bak meg i klasserommet, helt tilfeldig. Men når vi har oppgaver o.l merker jeg at hun sitter å bøyer seg mest mulig frem for å se hva jeg gjør på data maskinen. I tillegg til dette, så er hun også utrolig hjelpesløs. Sliter hun med en oppgave, kan hun finne på å forstyrre meg for å få forklart oppgaven til henne. Det er ikke ille sånn sett, men det var såppass enkelt at vi skulle skrive en stil om ett emne, uten noen grense på hvor lite eller mye vi skulle skrive. Det stod klart på itslearning HVOR du fannt informasjon, både i boken og på nettet, med linker og hele pakka. Og når jeg ikke er på skolen, eller har gått hjem i et friminutt uten å sagt noe, så ringer hun meg med en gang hun merker at jeg er borte. Jeg har prøvd å sagt ifra før, men det virker som om hun ikke helt skjønner hvorfor jeg ikke liker at hun skal vite alt hele tiden. Men nå vet jeg ikke hvordan jeg kan si det, uten å virke ''streng''. Da jeg sa ifra igår, ble hun snurt, og sa at hvis det var en hemmelighet hvor jeg hadde vært, så kunne jeg jo bare si det.. Men det er jo ikke det som er poenget, jeg vil at hun skal respektere at jeg har et privat liv. Jeg slutta å dra på besøk til henne, og få henne på besøk på grunn av dette. Hjeeelp! Endret 8. september 2011 av Dunderungen
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Vennskapet deres dør ikke hen om du lar være å fortelle henne alt. Greia er vel at hun er vant med at dere har fortalt hveradnre alt, kansje? Det er tungt når venner begynner å setter grenser fordi vi vokser,vi forandrer oss og blir mer modne. Virker som hun veninna di vokser litt senere enn deg. ANG leksene, så sier du - det står på its learning. Du gjør henne ikke en tjeneste om du gir henne alle svar, tvert i mot !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå