Gå til innhold

Arbeidsledig mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann har blitt arbeidsledig igjen...

De siste årene har han bare klart å få seg jobber med 3 mnd kontrakter, og pluttselig blir de ikke fornyet, og han sitter på bar bakke.

Han har siden i sommer søkt på ca 100 stillinger, vært på 25-30 intervjuer, men der stopper det. Cv er godkjent på flere "jobbklubber" samt av flere byråer. Og han kommer jo ofte til intervju, så da vil jeg tro den er grei.

Han har ingen formell utdanning, men har etterhvert fått god kompetanse innen div. kundeservice og IT support.

Nå sliter vi enortm med økonomien, og han MÅ få seg en jobb. Han søker på ALT, butikkjobber, support osv. Men får ikke noe... han både ringer, leverer personlig søknader og sender elektronisk. Hva mer kan han gjøre???? før vi går konkurs....

Jeg er litt redd for at det er utseende hans som ødelegger når han er på intervju, men det kan han jo ikke gjøre noe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi veldig mange mennesker dømmer etter utseende....

Og det er ikke alle som er født like pene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

nei sant det..trangsynte folk.

Men aner desverre ikke hva du kan gjøre.. kontakte nav kanskje..kanskje de kan hjelpe med jobb, eller isåfall så kan han få dagpenger så han har noe å leve for iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei sant det..trangsynte folk.

Men aner desverre ikke hva du kan gjøre.. kontakte nav kanskje..kanskje de kan hjelpe med jobb, eller isåfall så kan han få dagpenger så han har noe å leve for iallefall.

Hvis han har vært på jobbklubb så har han allerede vært på NAV ;) Men det er desverre sånn at dagpenger blir regnet ut ifra hva man har tjent før, og ikke hva det koster å leve... Har man tjent veldig lite året før så får man faktisk null og niks.

Jeg har ikke så mye å komme med siden jeg er jobbsøker selv, men jeg vet at den beste metoden er å bruke nettverk av venner og bekjente som kan holde utkikk etter ledige jobber som ikke blir annonsert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Hvis han har vært på jobbklubb så har han allerede vært på NAV ;) Men det er desverre sånn at dagpenger blir regnet ut ifra hva man har tjent før, og ikke hva det koster å leve... Har man tjent veldig lite året før så får man faktisk null og niks.

Jeg har ikke så mye å komme med siden jeg er jobbsøker selv, men jeg vet at den beste metoden er å bruke nettverk av venner og bekjente som kan holde utkikk etter ledige jobber som ikke blir annonsert

Det visste jeg ikke siden jeg ikke veit hva en jobbklubb er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke siden jeg ikke veit hva en jobbklubb er. ;)

Ah, la meg opplyse: :idesmil:

Jobbklubb er et karriereveiledningskurs som man får igjennom NAV hvis man er arbeidsledig. Det varer i 4 uker og man lærer bla å skrive søknad og CV, hvordan man oppfører seg på intervju osv. Handler også mye om motivasjon, personlighet og å sette seg mål

Erfaringene jeg hører fra folk (og har opplevd selv) er at mange blir veldig motiverte for jobbsøking på selve kurset, men effekten dabber fort av når man fortsetter å møte veggen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Ah, la meg opplyse: :idesmil:

Jobbklubb er et karriereveiledningskurs som man får igjennom NAV hvis man er arbeidsledig. Det varer i 4 uker og man lærer bla å skrive søknad og CV, hvordan man oppfører seg på intervju osv. Handler også mye om motivasjon, personlighet og å sette seg mål

Erfaringene jeg hører fra folk (og har opplevd selv) er at mange blir veldig motiverte for jobbsøking på selve kurset, men effekten dabber fort av når man fortsetter å møte veggen etterpå..

Hehe, thank you. ^^ Var noe sånt mamma var på, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ahr vært på 25-30 intervjuer uten å få jobb, så må det være noe han gjør glat i intervjusituasjonen. Ring rundt og spør hvorfor han ikke fikk jobben, og hva han kan forbedre. Tviler på at det har noe med utseende å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...