bebisss Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 dette er min faktiskt 2 uke der jeg har endret kostholdet mitt og spiser for det meste sundt. Jeg spiser al bran fiber med yohurt til frokost etter en times arbeid, til lunsj spiser jeg mye salat og variert fisk,kylling, suppe eller noe annet. Til middag spiser jeg en skyr og tre knekkebrød, Innimellom frokost og lunsj og middag spiser jeg en appelsin Mer spiser jeg ikke til dagen, av og til gjerne en kjeks eller to.. Og jeg merker jeg har svært lite energi, vondt i hodet og veldig trøtt om dagene, ikke sover jeg så godt heller. Er det noe feil i kostholdet mitt? Jeg trener ikke fordi jeg har en aktiv jobb der jeg går hele dagen lang, sliten når jeg kommer hjem om kvelden så da orker jeg ikke trene.. Noe hjelp?
MarilynM Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Grunnen til energimangelen er enkel: Du spiser ALT for lite! Hva får deg til å tro det er "sunt" å ikke spise nevneverdig etter lunsj? (Nei, skyr teller ikke..) 4
Paprica Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Du får et mye sunnere kosthold hvis du øker matmengden!
Envy Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Høres ut som du har kjørt deg veldig fast på enkelte matvarer. Du kan med hell variere matvalgene dine mye mer. Sunt kosthold trenger ikke være kjedelig Kjøp gode sunne råvarer, og bruk det potensialet som er der Personlig bruker jeg også mye egg og melk, da det er mye god næring i disse råvarene. Bruk mye grønnsaker, og den ene appelsinen kan også varieres med annen frukt! Middagen din hørtes uutholdelig kjedelig ut. Lag deg noe skikkelig, varmmat, gjerne med ris eller poteter. Du bør unne deg å trene. Unasett om du går mye på jobb har trening en god effekt. Du vil føle deg mye mer opplagt, og du kan unne deg å spise mer! Jeg har også et svært aktivt yrke (så aktivt at det er fysiske opptaksprøver for å komme inn på utdanningen), jeg trener likevel minimum 4 ganger i uken, og har uendelig mye utbytte av det!
Gjest Yellow Taxi Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Jeg velger å være så direkte at jeg går utifra at du egentlig vet at du spiser alt for lite. Ta deg sammen, og klarer du ikke det så oppsøk hjelp i steden for og sitte her og spre usunne kostholdsvaner. Dette er ikke et forsøk på å sensurere, men jeg ser ikke noe poeng med enda en tråd hvor noen skal late som de ikke skjønner at de spiser latterlig lite. 6
Gjest MorAase Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Hvor ble det av fett og kjøtt i dette "sunne" kostholdet? 1
Burn Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 MarilynM har et poeng. Du spiser veldig lite, og dessuten ubalansert. Det er bare tull at man kun skal spise "fisk, kylling, salat, frukt, og generelt grønt" for å være sunn. Du må få i deg nok proteiner, fiber, samt kalorier. Salat ér sunt, og bra for kroppen, men ikke alene. Spis gjerne en grov brødskive ved siden av, pluss et egg Husk på dette med porsjoner, og sørg for å få i deg nok væske!
bebisss Skrevet 7. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2011 Jeg spiser en kjedelig middag fordi jeg faktiskt ikke har noe god komfyr her, har en mikro og en ovn.. en liten plate jeg kan koke egg på, jeg er hjemme klokken 6 om kveldene etter jeg har hatt hunden ute i parken etter jobb, da vil jeg helst bare slappe av etter en lang dag på jobb... Jeg føler ikke jeg spiser så lite, jeg blir jo mett på det jeg spiser, kanskje ikke stappmett men jeg er hvertfall ikke sulten. Jeg holder meg unna ris,poteter og pasta, samttidig som jeg prøver å holde meg unna snop og sjokolade og brus, det er kun lov på lørdager.
Gjest MorAase Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Så kjøp og spis middager fra Toro da... Før du ødelegger kroppen din.
Burn Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Jeg spiser en kjedelig middag fordi jeg faktiskt ikke har noe god komfyr her, har en mikro og en ovn.. en liten plate jeg kan koke egg på, jeg er hjemme klokken 6 om kveldene etter jeg har hatt hunden ute i parken etter jobb, da vil jeg helst bare slappe av etter en lang dag på jobb... Jeg føler ikke jeg spiser så lite, jeg blir jo mett på det jeg spiser, kanskje ikke stappmett men jeg er hvertfall ikke sulten. Jeg holder meg unna ris,poteter og pasta, samttidig som jeg prøver å holde meg unna snop og sjokolade og brus, det er kun lov på lørdager. Ok, men hvis du ikke har lyst til å ta noen av rådene som har blitt gitt ovenfor, hva var egentlig formålet med denne tråden? 4
Tabris Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Ferdigkjøpt fiskegrateng, ferske kyllinfileter, grønnsaker, fersk fisk - alt slikt kan gå rett i ovnen og lager seg selv. Jeg forstår godt det med å være sliten, men ingenting er lettere å lage enn ovnsmat. Det lager seg selv, og kan være både kjempegodt og sunt. Hvis du ikke tror det du spiser er lite, så kan du jo regne ut kaloriinntaket ditt, og se på fordelingen av næringsstoffer. Kan være du finner svaret på hvorfor du er så sliten der.
bebisss Skrevet 7. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2011 Jeg har fått denne kostholdsplanen av en personlig trener, veninnen min fulgte denne planen også og anbefalte den, så jeg kjører jo bare på jeg, har verken fått beskjed at det er verken for mye eller for lite. Jeg prøver å bli kvitt ekstra på kroppen, jeg har litt som henger utenfor buksekanten og jeg tok kontakt for dette, fikk beskjed at jeg måtte ned i vekt, jeg veier 63kg og er 173cm, jeg vil gjerne ned til 58 kg, var tidligere 54 kg men det lille ekstra var derfor der, fikk beskjed at jeg måtte ned til 48 kg men det skal jeg ikke, bare bli litt fastere i fisken... Jeg har lest flere kostholdsplaner på nett, og det virker så utrolig lite det som skal spises der, jeg har tenkt jeg går langt over karbohydrat nivået om dagen, og lunsjtalerkenen er en diger en, ettersom det ikke er lett her hjemme å lage så mye variert god mat.
Smores Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 48 kilo når man er 173 cm høy er VELDIG lite! Jeg er akkurat 20 cm lavere enn deg, og veier 48 kg. Og jeg anser meg selv nå som passelig, selv om jeg har blitt litt for tynn i overkroppen (kroppen valgte å ta fettet fra skuldrene og brystet). 1
Gjest MorAase Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 TS... Du trenger hjelp av en psykolog. Du har tanker som minner om noen som er på vei til anoreksi. 5
Rumleskaft Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 fikk beskjed at jeg måtte ned i vekt, jeg veier 63kg og er 173cm, jeg vil gjerne ned til 58 kg, var tidligere 54 kg men det lille ekstra var derfor der, fikk beskjed at jeg måtte ned til 48 kg men det skal jeg ikke, bare bli litt fastere i fisken... Jeg har lest flere kostholdsplaner på nett, og det virker så utrolig lite det som skal spises der, jeg har tenkt jeg går langt over karbohydrat nivået om dagen, og lunsjtalerkenen er en diger en, ettersom det ikke er lett her hjemme å lage så mye variert god mat. Det kan ikke stemme, du må ha hørt feil!! 2
bebisss Skrevet 7. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 7. september 2011 Hehe jeg er ikke syk i hodet fordi jeg spiser lite, jeg vil bare veldig gjerne komme i form og bli litt strammere i formen til samboeren kommer hjem om 2 mnd, jeg er vell kanskje en god del desperat ja... går litt hardt til verks. Imorgen skal jeg kjøpe meg en fiskegrateng og kose meg med den, har tatt ut den røykte ørreten fra frysen som jeg skal ha på skiva:) Jeg normalt spiser pizza, brus, snop, sjokolade...ja..det meste til hverdags, jeg har vært veldig usunn før nå, så nå merker jo kroppen den store overgangen.
bebisss Skrevet 7. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2011 Rumleskaft: jeg trodde å jeg hørte feil, men nei desverre, så sa jeg " men hva om jeg enda har bilring når jeg veier 48 kg" så sa han her kostholdsfyren " ja da må du ned enda mer" Men nei... jeg kan godt veie 60kg, det er passe vekt for meg det, jeg vil bare være litt strammere og miste bilringen som henger over buksa.
Nio Skrevet 7. september 2011 #18 Skrevet 7. september 2011 Har ikke noen tips, men jeg selv fikk mer energi når jeg begynte å spise fruktsalat til frokost, det er både sunt og godt
Gjest fjosa Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Om du vil bli strammere hjelper det ikke å sulte seg. Trening er det som skal til.
Gjest fjosa Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Om du vil bli strammere hjelper det ikke å sulte seg. Trening er det som skal til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå