AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Skulle i et hastemøte og tok tbanen fra majorstuen og ned til oslo s. På majorstuen er det et par nyere billett bokser der man kan kjøpe billett med kort, og et par eldre der en kan kjøpe kontant. De nye boksene fyllte bare på andres reisekort, og ville ikke gi meg enkeltbillett. Jeg løp frem og tilbake, og testet de alle. Kontantboksene spyttet hele tiden myntene mine tilbake, og jeg hadde faen ikke tid til å stå der hele dagen, prøvde en 20min før jeg ga opp og tok neste bane ned til oslo. Hadde jeg vært mer kjent hadde jeg løpt ned der, men jeg var bare på besøk i byen. Vel fremme ble jeg tatt i kontroll og fikk bot, de nektet å høre på at boksene deres ikke fungerte, nå skal jeg legge frem klage til tbaneselskapet tenkte jeg. Men kommer jeg noe vei? Boksene deres fungerte virkelig ikke, og flere hadde også problemer. 2
altflyter Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Jeg har opplevd noe liknende, og jeg fikk gjennomslag for klagen min:) Bare å prøve. Ufattelig irriterende når sånt skjer. i og med at flere hadde problemer, så er det nok ikke bare du som klager, og da er det noe de er nødt til å ta tak i
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Det skjer visst ofte at de klikker, sier min venninne som bor der, utrolig irriterende! 1
juliane Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Tror ikke du kommer særlig langt med å klage hvis dette skjedde på Majorstuen stasjon, siden det ligger en Narvesen og to Deli de Luca på stasjonen. Hadde det derimot vært på en "øde" stasjon tror jeg det skulle vært greit å klage. Men prøv for all del, taper jo ikke noe mer enn noen minutter på det.
Gjest odisi73 Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Klart du må klage,du SKAL ha pengene tilbake så lenge det er noe galt med maskinen. Ikke gi deg,og kontrollen som gidde deg bot burde heller bruke tid på å sjekke boksen istedenfor å skrive ut bot til deg,har ikke kunden som regel rett lenger?
Rosalie Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Ein skal vel strengt tatt gå av på neste stasjone og kjøpe billett på den. Men du bør klage. Slike klagar går ofte gjennom.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Klart du må klage,du SKAL ha pengene tilbake så lenge det er noe galt med maskinen. Ikke gi deg,og kontrollen som gidde deg bot burde heller bruke tid på å sjekke boksen istedenfor å skrive ut bot til deg,har ikke kunden som regel rett lenger? Nei, kunden har ikke rett hvis bedriften heter Ruter. Dette er en vesting som forsøker å skremme folk til å betale ved å gjennomføre ubehagelige rassiaer. Rassiaene skal være forjævlige for de som blir tatt og er også såpass ubehagelige for de som har billetten i orden at man blir terrorisert til å være påpasselig med å se til at billetten ikke har gått ut. Målet er å kontrollere de reisendes psyke ved hjelp av terror, plante ubehag og frykt i sinnene. For å oppnå sine mål om færrest mulige snikere til tross for skyhøye billettpriser. 4
Gjest Doh Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Nei, kunden har ikke rett hvis bedriften heter Ruter. Dette er en vesting som forsøker å skremme folk til å betale ved å gjennomføre ubehagelige rassiaer. Rassiaene skal være forjævlige for de som blir tatt og er også såpass ubehagelige for de som har billetten i orden at man blir terrorisert til å være påpasselig med å se til at billetten ikke har gått ut. Målet er å kontrollere de reisendes psyke ved hjelp av terror, plante ubehag og frykt i sinnene. For å oppnå sine mål om færrest mulige snikere til tross for skyhøye billettpriser. Haha, blitt tatt i kontroll og er litt bitter eller? Hvis alle hadde betalt billetten sin hadde prisen gått ned, for vi som kjøper billetter subsidierer snikerne. TS: Har ikke peiling på om du kan få tilbake pengene, men veit hvor irriterende det er når automatene ikke virker. Men hvis du prøvde i 20 min burde du kanskje spurt noen om det var et annet sted man kunne kjøpe billett. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Ts her, jeg visste ikke at jeg både kunne kjøpe på deli delucaen og den andre kiosken der, bonde i byen Skal sende mail til selskapet i morgen. Og jeg spurte forresten flere andre i køen bak meg om vi kunne kjøpe andre steder, men ingen visste. Tenkte heller ikke på å gå av på neste stasjon
Gjest Solsmil Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Ts her, jeg visste ikke at jeg både kunne kjøpe på deli delucaen og den andre kiosken der, bonde i byen Skal sende mail til selskapet i morgen. Og jeg spurte forresten flere andre i køen bak meg om vi kunne kjøpe andre steder, men ingen visste. Tenkte heller ikke på å gå av på neste stasjon det er jo utrolig kjipt at du ikke viste det, men det er jo sånn det er, og det ville vært rart om du fikk slippe fordi "du ikke viste" liksom... hadde vært noe annet om det faktisk ikke var noen andre plasser å få tak i bilett.
Flanør Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Haha, blitt tatt i kontroll og er litt bitter eller? Hvis alle hadde betalt billetten sin hadde prisen gått ned, for vi som kjøper billetter subsidierer snikerne. TS: Har ikke peiling på om du kan få tilbake pengene, men veit hvor irriterende det er når automatene ikke virker. Men hvis du prøvde i 20 min burde du kanskje spurt noen om det var et annet sted man kunne kjøpe billett. Jeg har aldri blitt tatt i kontroll, og løser alltid billett (har månedskort). Ikke bitter, selv om jeg ifølge deg subsidierer snikerne. Er likevel helt enig med AB: disse razziaene utføres av de reneste SWAT-team. En gruppe på sju-åtte duster som raider vognene. Uhøflige er de også. Til gjengjeld behandler jeg dem som luft, og setter opp den mest foraktfulle og arrogante minen jeg kan. Ved et par anledninger har jeg også sagt til dem at det hadde vært langt bedre om de hadde brukt ressursene som razziaene krever til å få DEN JÆVLA BANEN TIL Å GÅ NÅR DEN SKAL. Tar meg ikke fem øre å skjelle disse mindreverdige skapningene ut etter noter. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Skulle i et hastemøte og tok tbanen fra majorstuen og ned til oslo s. På majorstuen er det et par nyere billett bokser der man kan kjøpe billett med kort, og et par eldre der en kan kjøpe kontant. De nye boksene fyllte bare på andres reisekort, og ville ikke gi meg enkeltbillett. Jeg løp frem og tilbake, og testet de alle. Kontantboksene spyttet hele tiden myntene mine tilbake, og jeg hadde faen ikke tid til å stå der hele dagen, prøvde en 20min før jeg ga opp og tok neste bane ned til oslo. Hadde jeg vært mer kjent hadde jeg løpt ned der, men jeg var bare på besøk i byen. Vel fremme ble jeg tatt i kontroll og fikk bot, de nektet å høre på at boksene deres ikke fungerte, nå skal jeg legge frem klage til tbaneselskapet tenkte jeg. Men kommer jeg noe vei? Boksene deres fungerte virkelig ikke, og flere hadde også problemer. Du hadde ikke billett og ble tatt for å snike. Ruter er strenge på å gi bot dersom noen sniker, du kan jo bare tenke deg hvor mange som prøver seg på bortforklaringer. På Majorstua er det veldig greit å kjøpe billett, stasjonen har tre innganger med billettautomat ved hver inngang, i tillegg til luke, kiosker og trikkestopp like i nærheten. Da hjelper det ikke å unnskylde med å være "bonde i byen".
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Jeg har aldri blitt tatt i kontroll, og løser alltid billett (har månedskort). Ikke bitter, selv om jeg ifølge deg subsidierer snikerne. Er likevel helt enig med AB: disse razziaene utføres av de reneste SWAT-team. En gruppe på sju-åtte duster som raider vognene. Uhøflige er de også. Til gjengjeld behandler jeg dem som luft, og setter opp den mest foraktfulle og arrogante minen jeg kan. Ved et par anledninger har jeg også sagt til dem at det hadde vært langt bedre om de hadde brukt ressursene som razziaene krever til å få DEN JÆVLA BANEN TIL Å GÅ NÅR DEN SKAL. Tar meg ikke fem øre å skjelle disse mindreverdige skapningene ut etter noter. Hvorfor skjeller du ut kontrollørene som bare gjør jobben sin? Det blir jo det samme som å skyte budbringeren. 3
Flanør Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 Ts her, jeg visste ikke at jeg både kunne kjøpe på deli delucaen og den andre kiosken der, bonde i byen Skal sende mail til selskapet i morgen. Og jeg spurte forresten flere andre i køen bak meg om vi kunne kjøpe andre steder, men ingen visste. Tenkte heller ikke på å gå av på neste stasjon De får se å vise litt skjønn. Du er tilreisende og visste ikke at det gikk an å løse billett på Narvesen. Det skal ikke være slik at du som kunde skal sette deg inn i dette for å få medhold når de jævla maskinene deres ikke virker. Det er et notorisk problem at de ikke virker. IKKE GI DEG! 3
Flanør Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Hvorfor skjeller du ut kontrollørene som bare gjør jobben sin? Det blir jo det samme som å skyte budbringeren. Når de er uhøflige skjeller jeg dem ut ja. Det er i min fulle rett å gjøre dette. Det irriterer meg dessuten at de på denne måten mistenkeliggjør meg, selv om jeg har løst billett slik jeg skal. Jeg har kjøpt et produkt, og da skal jeg ikke ha folk løpende etter meg for å se om jeg har kvitteringen i orden. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Du hadde ikke billett og ble tatt for å snike. Ruter er strenge på å gi bot dersom noen sniker, du kan jo bare tenke deg hvor mange som prøver seg på bortforklaringer. På Majorstua er det veldig greit å kjøpe billett, stasjonen har tre innganger med billettautomat ved hver inngang, i tillegg til luke, kiosker og trikkestopp like i nærheten. Da hjelper det ikke å unnskylde med å være "bonde i byen". Hva hjelper det når jeg ikke visste det, og ingen forklarte det til meg? Jeg så boksene, prøvde begge to oppe der før man går ned mot der man går på tbanen. Ingen av dem ville skrive ut en enkeltbillett, så jeg løp ned på begge sidene. Putta på alle myntene i lommeboka etter tur, og de kom bare i retur, løp så bort på andre siden og prøvde det samme, begynte å bli litt desperat. INGEN kunne fortelle meg at det var et "trikkestopp" like i nærheten, eller at jeg kunne handle dette i kioskene. Er det da lett for meg å vite det? 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #17 Skrevet 7. september 2011 De får se å vise litt skjønn. Du er tilreisende og visste ikke at det gikk an å løse billett på Narvesen. Det skal ikke være slik at du som kunde skal sette deg inn i dette for å få medhold når de jævla maskinene deres ikke virker. Det er et notorisk problem at de ikke virker. IKKE GI DEG! Takk, nå vet jeg i allefall at de boksene ikke alltid fungerer, og at jeg kan handle billetter i kiosken der det er kiosk. Men om jeg kommer på et stopp der det IKKE er en kiosk, trikkestopp eller whatever rundt hjørnet, og boksene ikke fungerer da, hva gjør jeg da?
Rainbow Skrevet 7. september 2011 #18 Skrevet 7. september 2011 Klager når veldig ofte fram. Du kan skrive hva som skjedde. Jeg har ofte opplevd det samme på akkurat den stasjonen, at pengene blir spydd ut igjen og at de nye automatene ikke tar kort. Skriv en saklig og ordentlig klage, så kan det godt hende du får tilbake pengene. Jeg irriterer meg veldig over automaten her jeg bor, for den med kontanter har vært i ustand kjempelenge, så da tenker jeg å kjøpe med kort på den andre, men som oftest klarer den ikke å lese kortet mitt. Da må man bare ta banen og håpe det beste.
Flanør Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Hva hjelper det når jeg ikke visste det, og ingen forklarte det til meg? Jeg så boksene, prøvde begge to oppe der før man går ned mot der man går på tbanen. Ingen av dem ville skrive ut en enkeltbillett, så jeg løp ned på begge sidene. Putta på alle myntene i lommeboka etter tur, og de kom bare i retur, løp så bort på andre siden og prøvde det samme, begynte å bli litt desperat. INGEN kunne fortelle meg at det var et "trikkestopp" like i nærheten, eller at jeg kunne handle dette i kioskene. Er det da lett for meg å vite det? Nøyaktig det samme har skjedd meg engang, på Oslo S.
otilie Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Man bør ikke forvente at tilreisende skal VITE at man får kjøpt billett på narvesen. Hvor skal man vite det fra da? Det burde heller vært informert om det på automatene 'biletter kan fåes kjøpt her, eller inne på narvesen' fks. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå