Gå til innhold

Voldtok kvinne i 4 timer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4219726.ece

Jeg ser at han er dømt til å betale kvinnen 175000. Det er penger han trolig ikke har. Synes kvinnen skulle ha erstattning av det norske retssystem, som til de grader har feilet. Hvorfor ble han løslatt slik at dette kunne skje, med et så langt rulleblad?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er varig utvist og skal uttransporteres ved første permisjon, hvorfor ikke uttransportere han nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer vel raskt tilbake...

Og det gjør han ikke når han blir sendt ut om x-antall år? Hvis de likevel skal sende han ut så skjønner jeg ikke hvorfor de venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Han er varig utvist og skal uttransporteres ved første permisjon, hvorfor ikke uttransportere han nå?

Det blir nok chartertrafikk uansett vil jeg tro. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det gjør han ikke når han blir sendt ut om x-antall år? Hvis de likevel skal sende han ut så skjønner jeg ikke hvorfor de venter.

Jo, man da går han i alle fall ikke i våre gater i disse årene!

Fant VG.no http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10090403:

Dømt til seks og et halvt år fengsel for Bislett-voldtekt

... og utvist for andre gang

:) Det overrasket meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG skrev tidligere i år at mannen var besluttet varig utvist fra Norge da han begikk voldtekten.

Noe er veldig galt med norsk asylpolitikk. Hadde han vært satt i oppbevaring i påvente av utvisning. Hadde denne jenta sluppet voldtekten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG skrev tidligere i år at mannen var besluttet varig utvist fra Norge da han begikk voldtekten.

Noe er veldig galt med norsk asylpolitikk. Hadde han vært satt i oppbevaring i påvente av utvisning. Hadde denne jenta sluppet voldtekten.

Jepp, asylsøkere som har fått avslag og folk som blir tatt i norge og oppholder seg ulovlig her, bør plasseres i forvaring inntil utsendelse .

Og så må vi faktisk begynne å kontrollere grensene våre igjen .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4219726.ece

Jeg ser at han er dømt til å betale kvinnen 175000. Det er penger han trolig ikke har. Synes kvinnen skulle ha erstattning av det norske retssystem, som til de grader har feilet. Hvorfor ble han løslatt slik at dette kunne skje, med et så langt rulleblad?

Er det ikke her voldsoffererstatningen kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, asylsøkere som har fått avslag og folk som blir tatt i norge og oppholder seg ulovlig her, bør plasseres i forvaring inntil utsendelse .

Og så må vi faktisk begynne å kontrollere grensene våre igjen .

Det er vel det som er poenget med Trandum Transittmottak.. Bare synd det ikke gjøres i praksis. Ser bra ut på papiret, men er ikke konsekvent. Maria Amelia satt tross alt der! Hun er MYYYE verre enn en serievoldtektsmann. Jeg blir kvalm..

Jenta kan søke om voldsoffererstatning fra Staten, men den dekker bare:

Voldsoffererstatningen for voldtekter dekker:

påførte og fremtidige utgifter

påført og fremtidig inntektstap

menerstatning

oppreisning

forsørgertapserstatning

Voldsoffererstatningen har en nedre og en øvre grense. Erstatning ytes ikke for tap som er mindre enn kr 1000,-. Den øvre grense er i dag på 20 ganger grunnbeløpet for hvert skadetilfelle. 20 ganger grunnbeløpet utgjør pr. 16.10.2008 til sammen kr 1 405 120,- (tidligere var maksimalbeløpet lavere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er varig utvist og skal uttransporteres ved første permisjon, hvorfor ikke uttransportere han nå?

Hvorfor akkurat denne mannen er sendt ut enda vet jeg ikke, men det er desverre slik at om det landet han sier han kommer fra nekter å ta imot han, så får ikke norge sendt han avgårde. Da blir de gående her i norge som ulovlige innvandrere kanskje resten av livet. Hadde jeg styrt her i landet hadde jeg slengt alle i en båt og fått de langt, langt laaaangt ut på det åpne hav. Så får de drive i land et annet sted.

Vi må stramme inn på hvem vi slipper inn i landet. Det er på høy tid med en strengere innvandringspolitikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er varig utvist og skal uttransporteres ved første permisjon, hvorfor ikke uttransportere han nå?

Hvorfor akkurat denne mannen er sendt ut enda vet jeg ikke, men det er desverre slik at om det landet han sier han kommer fra nekter å ta imot han, så får ikke norge sendt han avgårde. Da blir de gående her i norge som ulovlige innvandrere kanskje resten av livet. Hadde jeg styrt her i landet hadde jeg slengt alle i en båt og fått de langt, langt laaaangt ut på det åpne hav. Så får de drive i land et annet sted.

Vi må stramme inn på hvem vi slipper inn i landet. Det er på høy tid med en strengere innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragsik at det må gå så langt før dem utviser folk, med all den masseinnvandringen som skjer her i landet ser fremtiden til våre unge svært dystre ut. Spes de svakre stilte. Dette er en klassisk eksempel på hva konsekvensene av den politikken som idag blir ført av ap, denne voldtekten burdte Jens Stoltenberg følt direkte på sin samvittighet.

Hvis velferdstaten norge skal overleve er vi bare nødt til å ha kontroll på hva og ikke minst hvem som passerer grensen og ikke minst hvor all bistadspengene havner hen.

Trur de rødgrønne ønsker å bygge ned velferden i norge til et gjenomsnittelig eu nivå, virker i hvertfall slik med den poletikken de fører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat denne mannen er sendt ut enda vet jeg ikke, men det er desverre slik at om det landet han sier han kommer fra nekter å ta imot han, så får ikke norge sendt han avgårde. Da blir de gående her i norge som ulovlige innvandrere kanskje resten av livet. Hadde jeg styrt her i landet hadde jeg slengt alle i en båt og fått de langt, langt laaaangt ut på det åpne hav. Så får de drive i land et annet sted.

Vi må stramme inn på hvem vi slipper inn i landet. Det er på høy tid med en strengere innvandringspolitikk.

Absolutt enig med deg. Frp blir ganske aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4219726.ece

Jeg ser at han er dømt til å betale kvinnen 175000. Det er penger han trolig ikke har. Synes kvinnen skulle ha erstattning av det norske retssystem, som til de grader har feilet. Hvorfor ble han løslatt slik at dette kunne skje, med et så langt rulleblad?

Sånne saker gjør meg bestemt å stemme Frp. Norge er vel for snilistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor akkurat denne mannen er sendt ut enda vet jeg ikke, men det er desverre slik at om det landet han sier han kommer fra nekter å ta imot han, så får ikke norge sendt han avgårde. Da blir de gående her i norge som ulovlige innvandrere kanskje resten av livet. Hadde jeg styrt her i landet hadde jeg slengt alle i en båt og fått de langt, langt laaaangt ut på det åpne hav. Så får de drive i land et annet sted.

Vi må stramme inn på hvem vi slipper inn i landet. Det er på høy tid med en strengere innvandringspolitikk.

Nå er jeg helt off topic her, men hvilket parti skal man stemme for å få til en strengere innvandringspolitikk? Jeg stemmer uansett i frp, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt off topic her, men hvilket parti skal man stemme for å få til en strengere innvandringspolitikk? Jeg stemmer uansett i frp, bare så det er sagt.

Som jeg ser ting, er det bare Frp som har reelle sjanser å gjøre noe med innvandringspolitikken så at den blir strengere. Saken gjør meg kvalm. Folk som han bør holdes unna Norge, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt off topic her, men hvilket parti skal man stemme for å få til en strengere innvandringspolitikk? Jeg stemmer uansett i frp, bare så det er sagt.

Unnskyld, jeg stemmer uansett IKKE frp skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt off topic her, men hvilket parti skal man stemme for å få til en strengere innvandringspolitikk? Jeg stemmer uansett i frp, bare så det er sagt.

Unnskyld, jeg stemmer uansett IKKE frp skulle det stå.

Tror Kystpartiet har veldig streng innvandringspolitikk. Men er ganske usikker, har ikke satt meg helt inn i det. Du kan jo sjekke hjemmesiden deres.

At FRP har de største reelle mulighetene for å gjøre noe med saken kan nok stemme, men uansett hvilket parti du stemmer på vil din stemme "være godt for noe" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...