Gå til innhold

Er dette bredbåndsabonnementet OK?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp!

Vurderer å installere trådløst bredbånd, men har ikke peiling på om tilbudet er godt og abonnementet brukbart.

Det skal koste meg 1999,- for antenne og installasjon. Det koster 299,- pr mnd, og det gir meg 1 Mbit/s hastighet opp og ned, og inkluderer 1Gb dataoverføring pr mnd.

HVA VIL DETTE SI? Er dette noe som er greit nok, hvor mye databruk vil det innebære osv?

Kan noen med gode datakunnskaper fortelle meg hva jeg får - sånn at jeg forstår det litt bedre? :lol:

Setter stor pris på all hjelp!

Kverula

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

1999,- for installasjonen er nærmere dyrt enn billig, men det er tross alt en engangskostnad.

299,- for 1 Mbit/s begge veier, er slett ikke ille, men hva hjelper det at man har en passe rask linje, så lenge det er et tak på 1 Gb/mnd???

Med en linjehastighet på 1 Mbit/s, kan man (teoretisk) laste ned 10,5 Gb i døgnet, og da blir 1 Gb/mnd temmelig stusselig. Spørsmålet blir da hva man må betale for ekstra kapasitet...

Skrevet

Det spørs på hva du skal bruke internett til.

Hvis du laster ned mye film og musikk, går 1 Gb ganske fort, men hvis du bare skal bruke den til å surfe og lese e-post så går det kanskje bra.

Sandra

Skrevet

Kverula

Linjen er bra. Prisen for linjen, likeså. Men installasjonen var drøy.

Hvis du har håp om å laste ned filmer vil jeg fraråde deg sterkt å ta dette tilbudet.

En film er som regel 700MB. Og grensen din før du ender opp med ISDN er 1024MB.

Det vil si at du bare får lastet ned en og en halv film før du sitter med en linje som absolutt ikke er verd 299 i måneden.

Men hvis du bare skal bruke linjen til surfing (forum, mail) så er vel linjen grei, selv om jeg ville tatt et tilbud som ikke har en grense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...