Gå til innhold

To lønninger samme månde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå i september får jeg lønn for sommerjobben jeg hadde, og jeg får samtidig lærlinglønn.

Hvordan blir det med skattetrekk da? Blir det lagt sammen og trekt deretter, eller blir det trekt skatt hver for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hadde to jobber leverte jeg vanlig skattekort på den jobben jeg jobbet mest på, og den del B, eller hva det heter, til den andre jobben. Den andre delen av skattekortet trekker automatisk 50% skatt.

Med andre ord, har du levert riktig del av skattekortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har ikke to jobber, men jeg hadde sommerjobb før jeg ble lærling nå. Og det er en innestående(?) månde når man jobber sommer, så lønningen for juli-august kommer nå i september.. i tillegg kommer lærlinglønningen for september nå.

Jeg leverte skattekort på sommerjobben, men jobber i samme kommune som lærling, så da er det inne i systemet..

jeg er ikke noe flink til å forklare.

men syns det er kjedelig om de blir skattet av sammenlagt, for da blir det mindre pengerrrr.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det riktige skal være å regne ut skatten for hver måned hver for seg når man har tabellkort. Ellers trekkes det for mye skatt. Disse pengene får du riktignok tilbake etter skatteoppgjøret neste år, de blir jo ikke borte, men det hjelper lite hvis du trenger dem nå.

Kontakt lønningskontoret ditt for sikkerhets skyld, slik at de forstår at det er lønn for flere måneder.

Har du prosenttrekk spiller det jo ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...