AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Hei Ehm, jeg sliter en del med migrene, og får ikke sove når jeg har det, så blir stort sett til at det blir verre og verre som oftest i en periode på 3-4 dager. Noen ganger er det så jævlig og ingenting hjelper så det hender jeg har gått på legevakten. Før pleide jeg å få voltaren eller morfinsprøyte, men så lå jeg på psykiatrisk en periode med alkoholproblemer blant annet, og da hadde jeg vival og minipiller på rommet (gjemt) - grunnen til at jeg hadde vival er fordi jeg hadde SINNSYK angst når jeg var yngre og var redd for å få det der da jeg kjenner andre som har vært der og bare latt de ligge med grusom angst i flere dager for å "studere" hvordan det forløper seg... Men de mente altså at jeg var pilleavhengig til tross for at jeg viste de antall piller når jeg kom og når jeg dro og det var likt antall. Nå får jeg bare beskjed om å ta paracet og ibux sammen når jeg har migrene. Og 1) Det kan jeg ikke pga leverproblemer lenger, 2) Det hjelper overhodet ikke (når ikke imigran og sterkere ting virker er ikke det opplagt? Kan det ha noe med å gjøre at de trodde jeg var pilleavhengig på psykiatrisk?! Forrige gang jeg var der nektet de kjæresten min å komme inn fordi de trodde han mishandlet meg og at jeg gikk på legevakten fordi jeg var ensom...........?!??! Wtf. Sa bare at jeg hadde ekstremt vondt i hodet og spydde når jeg reiste meg også (det så de jo) så kjente de litt på leddene mine og de har jeg jo vondt i og da var det såklart kjæresten min det var noe i veien med. Tør faen ikke gå dit lenger.., Hva når jeg en dag får hjerteinfarkt eller noe som er så vondt at jeg MÅ ha hjelp?!?!?!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 nå er det lang vei fra hjerte infarkt itl migrene. og er du akutt alvorlig syk, så ringer du 113. Hvis du har leverproblemer, og ikke kan ta ibux pga det, så skal du i hvertfall ikke ha morfin. psyk avd og legevakter har separate journaler, så eneste måten at legevakten kan vite at du har vært innlagt på psyk, er hvis de har lagt deg inn. hva som er blitt skrevet i journalen til psyk avd, skal ikke den kommunale legevakten ha tilgang til. foreslår at du kontakter fastlegen din, får han/henne til å skrive ut medisiner mot migrene, evt få en ny utredning for migrene. om du ikke kommer godt overens med fastlegen, så bytt lege.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 det er forskjell på å ta paracet/ibux flere ganger om dagen i perioder og få EN morfinsprøyte da. har jo ikke vært problem før når leveren var verre. det er akkurat som legen har sagt jeg kan ta et glass vin eller en øl, men ikke drikke meg full. fastlegen min er verdens beste, så han skal iallefall ikke byttes. har massevis av medisiner mot migrene, 3 forskjellige tablettgreier og imigran nesespray men ingenting av det hjelper når det først blir ille. grunnen til at jeg sa det med hjerteinfarkt er at de fleste som ringer 113 må jo innom legevakten. og når jeg har ringt 113 med nyrestein (har ekstremt ille nyrestein da), så får jeg beskjed om å ta taxi til legevakten så blir jeg sendt hjem igjen med en paralgin forte. mamma blir alltid hentet i ambulanse og kommer på sykehuset og får morfin i veneflon, og hun har ikke like ille anfall som meg... skjønner ingenting jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Jeg har selv slitt mye med migrene, depresjon og angst, og det som gjør dette er som regel maten. Jeg vil bare fortelle deg at man får migrene av hvetemel(eventuelt gluten som fins i hvetemel, bygg, rug...) og sukker, og at man får angst å melkeproteinen som fins i kumelk og kumelksprodukter. Det kan være verdt å ta en test hos legen, og deretter kutte ut hvete, melk og sukker. Imitt tilfelle tålte jeg ikke gluten og melkeprotein, så kuttet det helt ut. Sliter bare litt med angst og depresjon(er sterkere psykisk, men en del ting må jeg jobbe med selv), men migrenen er heldigvis helt borte! Får bare spenningshodepine om jeg stresse veldig en dag og spiser lite og drikker for lite vann. Jeg skulle ønske at helsenorge fikk opp øynene for hva mat kan gjøre med mennesker... Når så mange blir bedre og friskere av å kutte ut mat som ødelegger, så er det vel bare å legge to og to sammen? PS: Jeg gikk forresten til Balderklinikken i Oslo og fikk goood hjelp der med å finne ut hva jeg ikke tålte og hva jeg burde spise. De som jobber der er utdannede leger som har spesialisert seg i ernæring og miljø. For meg var det som et slør som ble trukket vekk fra øynene mine, og en ny verden åpnet seg for meg!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Hei Ehm, jeg sliter en del med migrene, og får ikke sove når jeg har det, så blir stort sett til at det blir verre og verre som oftest i en periode på 3-4 dager. Noen ganger er det så jævlig og ingenting hjelper så det hender jeg har gått på legevakten. Før pleide jeg å få voltaren eller morfinsprøyte, men så lå jeg på psykiatrisk en periode med alkoholproblemer blant annet, og da hadde jeg vival og minipiller på rommet (gjemt) - grunnen til at jeg hadde vival er fordi jeg hadde SINNSYK angst når jeg var yngre og var redd for å få det der da jeg kjenner andre som har vært der og bare latt de ligge med grusom angst i flere dager for å "studere" hvordan det forløper seg... Men de mente altså at jeg var pilleavhengig til tross for at jeg viste de antall piller når jeg kom og når jeg dro og det var likt antall. Nå får jeg bare beskjed om å ta paracet og ibux sammen når jeg har migrene. Og 1) Det kan jeg ikke pga leverproblemer lenger, 2) Det hjelper overhodet ikke (når ikke imigran og sterkere ting virker er ikke det opplagt? Kan det ha noe med å gjøre at de trodde jeg var pilleavhengig på psykiatrisk?! Forrige gang jeg var der nektet de kjæresten min å komme inn fordi de trodde han mishandlet meg og at jeg gikk på legevakten fordi jeg var ensom...........?!??! Wtf. Sa bare at jeg hadde ekstremt vondt i hodet og spydde når jeg reiste meg også (det så de jo) så kjente de litt på leddene mine og de har jeg jo vondt i og da var det såklart kjæresten min det var noe i veien med. Tør faen ikke gå dit lenger.., Hva når jeg en dag får hjerteinfarkt eller noe som er så vondt at jeg MÅ ha hjelp?!?!?! Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, vil bare uttrykke min sympati. Har vært i lignende situasjoner selv og måtte til slutt rømme til en annen by, for jeg ble ikke tatt alvorlig noe sted og ble dårligere og dårligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå