Gå til innhold

Dekoderboks og


rachel who

Anbefalte innlegg

:sjenert: Hei, jeg er nybegynner når det kommer til opptak i en sånn dekoderboks (vet ikke om det heter dekoderboks engang?).

Tenkte jeg skulle prøve meg på et opptak, så til et spørsmål som jeg ikke finner i bruksanvisningen. Kan man ta opp en film, men jeg har slått av boksen, eller må den stå på i hele natt, da filmen går kl 0500 i natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva slags boks du har!

Altibox? Get? CanalDigital?

De har ofte veldig smarte guider og bruksanvisninger på nettsidene, i alle fall har Altibox det.

Men på Altibox kan du i alle fall ta opp og skru av tv'n. Alt funker så lenge strømmen er kobla til og selve boksen er på. Det er nok sånn med andre bokser også, ellers ville det funka særs dårlig til feriebruk eller når man ikke er hjemme - som jo er da man som oftest ikke interessert i å ha tv'n stående på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har Altibox. Men vil anta det gjelder alle, at boksen må være på, for at det du har bedt den om skal funke, mens tv'n kan skrus av. (men ikke kobles ut av kontakten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min get boks tar opp når den er "av", i en slags standby modus.

Altså jeg skrur av boksen på kontrollen, men tar ikke strømmen til den på baksiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Canal Digital, og boksen min må ikke være på for opptak. Det holder at den står i standby, så vil den selv vite når den skal jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Canal Digital, og boksen kan godt være avslått/i standby modus. Tror den nesten alltid er det når jeg tar opp noe, lar aldri noe stå på når jeg ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse