Gå til innhold

Brudekjole plus size

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det finnes marked for brudekjoler plus size, så det er ikke det jeg lurer på, for å ha sagt det først og fremst.

Det jeg lurer på, er om noen har erfaring med å se på/prøve kjoler i plus size? Da tenker jeg på utvalg av kjoler i butikk, hvordan man blir behandlet osv. Blir en stund til jeg vil prøve kjole, for jeg er inne i et hardt forsøk på å gå en del ned i vekt innen bryllupet, men jeg kommer ikke til å bli noen str 38 til det bryllupet uansett. Jeg håper på å komme ned i str 46 eller 48.

Men min tidligere erfaring med handling av klær er ikke så veldig god, så derfor håper jeg på at noen andre har hatt noen gode opplevelser i en brudesalong i Oslo eller omegn, og kan gi meg noen anbefalinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, nå er jeg fra Vestfold, og butikken jeg prøvde kjoler i er nå nedlagt, MEN! Jeg ble veldig godt behandlet, følte ikke at størrelsen min hadde noe å si. Jeg ble også overrasket over at de hadde både min og større størrelser.

Vi handlet litt på budsjett, og jeg endte opp med en finn.no-kjole. Og det var iallefall ikke noe problem, da bruden som solgte kjolen var jo like stor som meg :).

Et lite tips: Jeg bruker størrelse 46/48, og har veldig timeglassfigur, så jeg trodde jeg var nødt til å ha en kjole med snøring. Jeg endte faktisk opp med en kjole som hadde glidlås, og den var nydelig! :) Ikke la noe stoppe deg i å prøve den kjolen du vil ha, jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange brudekjoler som faktisk kommer til å sitte godt på deg :)

Skrevet

Hør gjerne med butikken om hvilke størrelser de har til prøving. Jeg er strl 40-42 og måtte prøve kjoler i strl 36. Følte meg bælfeit. Det pleier jeg aldri å gjøre. Gikk i ny salong og fikk prøve i "min" strl.

Det hadde litt å si. Støtter opp å Prøve annet snitt enn en har tenkt. Dyre flotte kjoler kan gjøre underverker.

Skrevet

Hør gjerne med butikken om hvilke størrelser de har til prøving. Jeg er strl 40-42 og måtte prøve kjoler i strl 36. Følte meg bælfeit. Det pleier jeg aldri å gjøre. Gikk i ny salong og fikk prøve i "min" strl.

Det hadde litt å si. Støtter opp å Prøve annet snitt enn en har tenkt. Dyre flotte kjoler kan gjøre underverker.

... Og undertøy! :jepp:

Skrevet

Tja, nå er jeg fra Vestfold, og butikken jeg prøvde kjoler i er nå nedlagt, MEN! Jeg ble veldig godt behandlet, følte ikke at størrelsen min hadde noe å si. Jeg ble også overrasket over at de hadde både min og større størrelser.

Vi handlet litt på budsjett, og jeg endte opp med en finn.no-kjole. Og det var iallefall ikke noe problem, da bruden som solgte kjolen var jo like stor som meg :).

Et lite tips: Jeg bruker størrelse 46/48, og har veldig timeglassfigur, så jeg trodde jeg var nødt til å ha en kjole med snøring. Jeg endte faktisk opp med en kjole som hadde glidlås, og den var nydelig! :) Ikke la noe stoppe deg i å prøve den kjolen du vil ha, jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange brudekjoler som faktisk kommer til å sitte godt på deg :)

Godt å høre at man kan ha gode opplevelser, selv når man trenger stor størrelse! :)

Jeg har nok også veldig timeglassfigur, så jeg trodde også jeg ville måtte ha med snøring! Så utrolig kult at vi også kan bruke med glidelås :jepp:

Tusen takk for oppmuntrende ord! :klemmer:

Skrevet

Aj... Det kan vel være litt ugreit ja, hvis man må prøve en kjole i flere størrelser mindre enn man trenger :(

Tusen takk til deg også, for gode tips og oppmuntrende ord :jepp::klemmer:

Skrevet

... Og undertøy! :jepp:

Undertøy ja! Men hvor får jeg undertøy som passer da tro, og som sitter pent på meg og holder inn der det skal :fnise: Jeg finner vel ut av dette :gjeiper:

Skrevet

Undertøy ja! Men hvor får jeg undertøy som passer da tro, og som sitter pent på meg og holder inn der det skal :fnise: Jeg finner vel ut av dette :gjeiper:

Kanskje du kan hente inspirasjon fra denne tråden? :)

Skrevet

Kanskje du kan hente inspirasjon fra denne tråden? :)

Ah! Tusen takk! :) :takker:

Skrevet

Eg kjøpte kjolen min på Oksnes i Ålesund, og eg berre møtte opp ein dag og ville kike litt.. men så fekk eg prøve også! Og då tok det berre 5-6 kjolar, så fann eg den rette! Med glidelås, i str 46 trur eg det var.. Så eg kjøpte på dagen :) Så dei hadde tydelegvis inne kjolar i større størrelser, og det var eg veldig glad for :) Hadde ein veldig god opplevelse med dei :jepp:

Skrevet

Jeg hadde en så utrolig fin kjole som passet til kroppen min at jeg takk-og-lov ikke trengte undertøy. Jeg hadde på meg vanlig undertøy, og en tights som gikk til kneet (ja, det hadde nok sett grusomt ut hvis noen hadde sett det, men er man stor, så har man ofte lår som gnisser mot hverandre også!), og siden jeg ikke hadde stroppeløs, så kunne jeg faktisk gå uten BH.

Selv om jeg synes at undertøy gjør underverker, så var det fantastisk å gå en hel dag uten at noe presset og holdt fett inne. :)

Skrevet

Jeg fikk sydd min brudkjole hos http://www.matildasfest.com/

Kjempe god service og rask levering. Kanskje et alternativ om du ikke finner drømmekjolen.

Tusen takk for tips! :):klemmer:

Skrevet

Eg kjøpte kjolen min på Oksnes i Ålesund, og eg berre møtte opp ein dag og ville kike litt.. men så fekk eg prøve også! Og då tok det berre 5-6 kjolar, så fann eg den rette! Med glidelås, i str 46 trur eg det var.. Så eg kjøpte på dagen :) Så dei hadde tydelegvis inne kjolar i større størrelser, og det var eg veldig glad for :) Hadde ein veldig god opplevelse med dei :jepp:

Så bra! Gjør meg glad å høre at så mange har hatt positive opplevelser. Tok også et kjapt søk på Finn og fant ut at det er mange som har vært i samme båt, og mange kjoler i store størrelser å få tak i. Det er godt! :jepp:

Nå bor jeg i Oslo, men skulle jeg befinne meg i Ålesund på noe tidspunkt i løpet av nærmeste halvår eller så, skal jeg jammen meg ta en tur innom Oksnes! :jepp:

Takk for at du delte din gode opplevelse :takke::klemmer:

Skrevet

Jeg hadde en så utrolig fin kjole som passet til kroppen min at jeg takk-og-lov ikke trengte undertøy. Jeg hadde på meg vanlig undertøy, og en tights som gikk til kneet (ja, det hadde nok sett grusomt ut hvis noen hadde sett det, men er man stor, så har man ofte lår som gnisser mot hverandre også!), og siden jeg ikke hadde stroppeløs, så kunne jeg faktisk gå uten BH.

Selv om jeg synes at undertøy gjør underverker, så var det fantastisk å gå en hel dag uten at noe presset og holdt fett inne. :)

*Drømme-drømme* Håper jeg får samme opplevelse som deg! :jepp:

Kunne du tenke deg å legge ut bilde av kjolen? Evt sende meg bilde i pm, hvis jeg sender deg en melding først? :pls:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...