Gå til innhold

p-pille spm..

Fremhevede innlegg

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Jeg tar vanligvis p-pilla mi kl 18,00 hver dag.. noenganger en time før.

Men nå vil jeg begynne å ta den kl 21,00. går det bra, eller må jeg trappe opp?

Endret av mortem
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går helt fint. Går du på en lavdosepille (feks cerazette) kan du oppleve småblødninger, men mtp beskyttelse mot graviditet er det bare å bytte. Regner med du snakker om å flytte tidspunktet tre timer, ikke 15.

Gjest badeand1
Skrevet

Går helt fint. Går du på en lavdosepille (feks cerazette) kan du oppleve småblødninger, men mtp beskyttelse mot graviditet er det bare å bytte. Regner med du snakker om å flytte tidspunktet tre timer, ikke 15.

Thank you! =)

Gjest WendyClear
Skrevet

Regner med at det er minipille du går på, siden du må ta den til et fast tidspunkt. Merkene jeg har gått på kunne tas opp til 3 timer for sent, så å endre tiden til 21 vil gå heeelt fint :)

Gjest badeand1
Skrevet

Går på microgynon.. veit ikke helt om det er minipille jeg..? :sjenert:

Skrevet

Går på microgynon.. veit ikke helt om det er minipille jeg..? :sjenert:

Nei, det er ikke minipille. Fra pakningsvedlegget:

Dersom det er mindre enn 12 timer siden du skulle ha tatt tabletten, er ikke beskyttelsen mot graviditet redusert. Ta tabletten så snart du husker det, og ta neste tablett til vanlig tid.

Det å ta pillen tre timer senere enn vanlig tilsvarer å glemme den, og så ta den tre timer etter at man egentlig skulle tatt den.

Gjest badeand1
Skrevet

Nei, det er ikke minipille. Fra pakningsvedlegget:

Dersom det er mindre enn 12 timer siden du skulle ha tatt tabletten, er ikke beskyttelsen mot graviditet redusert. Ta tabletten så snart du husker det, og ta neste tablett til vanlig tid.

Det å ta pillen tre timer senere enn vanlig tilsvarer å glemme den, og så ta den tre timer etter at man egentlig skulle tatt den.

ja, det er jo riktig.. tenkte ikke sånn.. :sjenert:

må forhøre med andre for å være 100 % sikker skjønner du. ^^

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg sier fortsatt at det skal gå heeelt fint. Vanlig p-pille har jo enda lenger virkningstid også. Sjansen for å bli gravid når en går fast på p-piller og glemmer er minimal, er en grunn til at folk må prøve så lenge med å bli gravide etter å ha gått på hormonprevansjon over lenger tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...