Gå til innhold

Imun mot febersymptom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vert syk nå med influensa/bihulebetennelse i 3 uker.

Idag målte jeg feberen "på tull". Har begynt å bli frisk..men jeg fikk 37,6! Jeg har INGEN febertendenser..annet enn hodepine. Febermåleren er ny og virker.

Er det normalt å ha feber, men ikke "kjenne den"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle har ulik normal kroppstemperatur. Når jeg bikker 37,5 ligger jeg rett ut og verker i hele kroppen.

Jeg er 28.

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Måler du riktig da? Man skal jo legge til så og så mye på tempen hvis man måler i munn eller armhule...

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Under 38 grader er innenfor normalområdet, så selv om dere to over her får febersymptomer under 38 grader, så betyr det absolutt ikke at TS har feber ved 37.6.

Den vanlige definisjonen på feber er kroppstemperatur (målt i endetarm) på 38 grader eller høyere.

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Måler du riktig da? Man skal jo legge til så og så mye på tempen hvis man måler i munn eller armhule...

Ja, jeg har målt alle 3 stedene for å vere helt sikker denne gangen. Måler normalt i munnen, under tunga og legger til 0,5.

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Under 38 grader er innenfor normalområdet, så selv om dere to over her får febersymptomer under 38 grader, så betyr det absolutt ikke at TS har feber ved 37.6.

Den vanlige definisjonen på feber er kroppstemperatur (målt i endetarm) på 38 grader eller høyere.

Hvordan forklarer du da at noen/og jeg ligger rett ut ved 37,5? Min normale temperatur er 36- og noe. Dette har jeg lest er individuelt.

Endret av ninuska_
Skrevet

Husk at det ikke trenger å være feberen som slår deg ut, det kan nok være de andre symptomene, som kroppsverk osv....

Skrevet

Hvordan forklarer du da at noen/og jeg ligger rett ut ved 37,5? Min normale temperatur er 36- og noe. Dette har jeg lest er individuelt.

Ja, DIN normale temperatur. Selvsagt er det individuelle forskjeller, men normal grense for feber går ved 38 grader (du kan få google det selv, om du vil). Man kan dermed konstatere at TS her faktisk ikke har feber ved 37.6 grader, og hvis vedkommende er "immun mot febersymptomer", noe jeg stiller meg tvilsom til at er mulig (selv om noen må ha høyere temp enn andre, som allerede nevnt), vil dette i alle fall ikke kunne vise seg før TS sin temp har oversteget 38 grader.

Min normaltemp ligger også på 36 og noe (omtrent 36.7), og jeg hallusinerer og blir mildt sagt svært påvirket av det når tempen min når 38, selv om det for mange andre knapt nok merkes.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet og innlegg endret som et ledd i ryddingen. Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren på Kropp og Helse-forumet.

mvh ninuska_, moderator

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg får omtrent aldri feber jeg heller, men kan bli dårlig som bare det. Kroppen er glovarm, den verker og jeg er slapp, men temperaturen viser maks 37,6. Er brennsikker på at jeg har feber for det føles slik, men måleren sier jo noe annet.

Det viktigste er ihvertfall å se på allmenntilstanden istedenfor å være oppheng i hva febermåleren sier tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...