Hette Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 tenkte jeg skulle overraske gubben med middag i dag. Og han har fortalt flere ganger at når han gikk på skolen så lagde dem ei ildfastform med medisterfarse i bunn, hodekål oppå og hvit saus over.. Men han husker ikke steketid eller gradene... noen som kan hjelpe meg? eller har prøvd selv? trenger all hjelp jeg kan få.... :-) tusen takk på forhånd
CowPow Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Kålform Ikke heeelt det samme, men det går sikkert an å benytte lik steketid/grader
Hette Skrevet 6. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2011 takk for svar.. men tok sjansen selv jeg.. og det ble faktisk veldig bra resultat ;-) godt var det hvertfall
Gjest Apophis Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Åh, eg trur mor mi lagde slik når eg var liten. Kjempegodt. Kan du skrive ned ingredienser og framgangsmåten du brukte? Kunne tenkt meg å lage slik ein dag
Hette Skrevet 7. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2011 det var innmari godt... 1.Jeg kjøpte medisterfarse, pose med hvit saus (pluss det som sku til for å få saus, står bak på pakka), hodekål. 2. Så fant jeg ei ildfast form. 3. tømte innholdet i saus posen i en liten kjele å hadde i melk å venta på at den sku koke. 4. tok ett tynt lag med medisterfarse i bunnen på forma. Så det dekka hele bunnen. 5. skjærte opp hodekålen å la noen lag med det oppå.. størrelsen kan en bestemme selv. 6. så satte jeg det i 5 min i ovnen (sånn at det sku bli litt stekt først), tok den ut og heldte sausen som var kokt over. 7. satte den igjen og bare fulgte med på når den var ferdig. Tok egentlig ikke tida. 8. så kokte jeg poteter å hadde ved siden av. Det ble innmari godt. så det skal jeg lage mere... STEKTE DEN PÅ 200 GRADER.. MED OVER OG UNDERVARME OG VARMLUFT! lykke til håper din blir like bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå