Gå til innhold

scrapbook


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått øynene opp for en ny fantastisk (håper jeg) hobby.

Scrapbooking...

Det startet med at jeg skulle lage en fotoalbum til mine foreldre som hadde 25 års bryllupsdag.

Leste og søkte på nettet. Kjekt :D

Plutselig hadde jeg handlet for ca 3500 kr i div nettbutikker (alle norske).

Når jeg i dag kikker på nettet så kommer jeg inn på ebay.

Var jo mye billigere her :( Eller kanskje det bare er mitt inntrykk sånn helt umiddelbart. Bør vel ikke handle for mer enn 200kr av gangen for å unngå toll, men likevel...

Noen som har erfaringer her. Ender man som regel opp med å ha handlet for mye avanserte greier i starten?

Fint om noen erfarne scrappere kan fortelle litt om hvordan de handler osv..

Vant en auksjon på ebay nettopp.

1455 klistremerker for 17,5 USD (ca 125kr) ikke galt det eller???

Hilsen ei som lurer på om hun har dratt dette litt for langt.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tihi, må si jeg kjente meg igjen da jeg leste innlegget ditt.

Jeg har drevet med scrapbooking en stund, og har en egen scrappekoffert stappfullt av scrappesaker. Har forlengst sluttet å telle hvor mye dette koster.

Men - jeg har veldig mye glede av dette. Lager fine bøker som både mine nærmeste og jeg gleder oss over. Dete er gøy å holde på med "jobben". Mye av det du kjøper varer jo dessuten lenge. Det blir jo ikke så stilig med en haug neste like klistremerker på samme side, mønstersakser blir ikke oppbrukt osv.

Ulempen med hobbyen er (etter mitt syn) at man legger lista rimelig høyt for seg selv etterhvert. Blir jo ikke helt det samme å gå tilbake til fotoalbum med lommer etter noen år med scrapping.

Du må nesten bare belage deg på at tidsbruk og kostnader øker- parallelt med hyggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant en auksjon på ebay nettopp.

1455 klistremerker for 17,5 USD (ca 125kr) ikke galt det eller???

Et kupp!

*skynde seg til ebay*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å begynne med det jeg også.

Et spørsmål: Jeg har ikke helt skjønt ebay enda. Er det trygt å bruke det?

Finner man mye fint der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nybegynner selv, det er kjempegøy! Til nå har jeg handlet hos scrapbooking.no og vært fornøyd, men kanskje det er lurere å kikke innom ebay. Tar det lang tid før man får varene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette er så gøy!

Jeg holder for tiden på med en scrap-book om min tid sammen med kjæresten min. Begynte med det aller første, og fortsetter med ting vi har gjort sammen. Han skal få den på 1-års dagen...

Noen som har noen gode tips for en side om at vi flyttet inn sammen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei til dere scrapbookere.

Jeg har en venninne som er kjempeinteressert i foto og og veldig ivrig til å lime inn og ordne med albumer. Hun elsker å sitte å pusle med sånt, har mønstersaker og limer inn stjerner etc.

Men kanskje en bok med scrapbooking-ideer kunne vært en julepresang. Noen som vet om det finnes en slik bok på norsk. Og noen som vet om steder man kan kjøpe scrapbooking-utstyr utenom på nettet. Helst i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje en bok med scrapbooking-ideer kunne vært en julepresang. Noen som vet om det finnes en slik bok på norsk. Og noen som vet om steder man kan kjøpe scrapbooking-utstyr utenom på nettet. Helst i Oslo.

Det finnes en bok slik du beskriver, samt utstyr i FotoKnudsen-butikker. Scraputstyr får du også i velassorterte bokhandlere, hos Panduro Hobby og i andre hobbybutikker.

Det finnes et nettsted som heter scrapbooking.no. De har også en butikk som ligger på Grefsen. Jeg har ikke vært der, men infoen som lå på nettsidene så interessant ut, og prisene er ikke så halvgærne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige steder man kan kjøpe ålreite bøker/albumer egnet til dette? (altså å "scrappe" i)

Sist kjøpte jeg på Bokbinderiet eller hva det heter, og da betalte jeg jo 600kr for en perm med sorte ark i. Må da finnes billigere alternativer enn dette...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man kan scrappe ganske bra uten å ha såkallt "scrapbooking utstyr". Kjøp noen flotte penner/tusjer, farvet ark (Norway Design har utrolig mye spennende til billig penge), noen mønstersakser, noen klistremerker og glansbilder. Noen ukeblader kan gjøre samme nytten.

Hilsen en som er opptatt av at hobbyer ikke alltid må koste skjorta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har hittil: En pakke med fargede ark. En møstersaks (trur jeg vil ha minst en til, for variasjonen) En "punshout" som jeg enda ikke har brukt (men jeg har da heller ikke egentlig kommet skikkelig igang) Og noen "gelepenner" som jeg fikk i bursdagsgave for noen år siden (finner dessverre ikke alle igjen)

Albumet jeg bruker er et helt vanlig "lime inn bilder på papirer i ringperm"-album som ikke kostet meg allverden. Jeg gjør ikke så mye jeg da, driver ikke egentlig scrapbooking, men lager et "litt penere album".

Men festlig, det er det :)

Det eneste jeg ønsker meg er en skarp kniv, så jeg kan kutte ut rammer i papir f.eks, det blir litt klønete med saks nemlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg har også begynt med scrapbooking nå, men hørte om sånn machine som heter "Xyron Personal Cutting Machine". Ønsker meg so mye å ha den. Det er mye enklere å jobbe med. Ellers de figurene koster alvorlig mye. Med den mashinen kan du lage alt selv. Hørte noen o det? Vet dere hvor kan jeg kjøpe det? Letet i flere dager allerede. Prøvde å bestille fra amazone.com, men det koster så mye for å sende til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...