Gå til innhold

Utplassering VG1 helse og sosial


Vaeh

Anbefalte innlegg

Tar første året på videregående nå - vg1 helse og sosial, og videre vil jeg jobbe med rusmisbrukere. Vi skal jo bli satt ut i praksis etter høstferien, og vil gjerne innom det temaet. Er det noen "aldersgrense" ? Kan man bli utplassert på sånne plasser? Har noe erfaring fra før med rus etter folk som har stått meg nær som har blitt rusmisbrukere..

Noen som vett noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du snakke med læreren eller rådgiver på skolen om. Du kan jo også ringe aktuelle steder og høre med dem.

Jeg vil tro at det flere steder er 18 års grense, men om du er veldig interessert så kan det jo hende at du får praksis på et sånt sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Det vet jeg ikke, men om man skal jobbe i ambulansen og er i praksis der får man ikke være med på utrykking fordi mye av det man opplever kan virke traumatisk for ungdom. (Var man 18 kunne man være med om man ville)

Er mulig det er sånn på sånne steder også, men spør læreren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Vi kunne ikke det på vår skole, da de ikke ville at vi skulle bli påvirket eller være rundt rusmisbrukere. Men om det er loven som er sånn eller bare skolen som har bestemt det, det vet jeg ikke. Så du må nok bare høre med læreren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...