Gå til innhold

Spørsmål om Arbeidsavklaringspenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mange timer kan man jobbe før det trekkes fra AAP.

Dersom du har ordinær AAP (innvilget etter 010310), trekkes du fra første time. Men det vil jo alltid lønne seg såfremt du får lønn etter tilnærmet tariff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Nå tenkte jeg helt feil.

Det jeg mente var:

Hvor mange timer kan man jobbe i en 14-dagersperiode før hele AAP-stønaden faller bort for den 14-dagerperioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Nå tenkte jeg helt feil.

Det jeg mente var:

Hvor mange timer kan man jobbe i en 14-dagersperiode før hele AAP-stønaden faller bort for den 14-dagerperioden?

Dersom du jobber over 60%. En arbeidsuke regnes til 37.5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om arbeidsavklaringepenger må jag bare spørre: Jeg har mottat dette i 2 år, har nå begynt på høyere utdanning. NAV sier jeg nå ikke lengre har rett på penger. Men jeg vil ikke klare deltidsjobb utenom skole, er det ingen stønad jeg kan få?

Er lite å skulle overleve på studielån på 90 000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi snakker om arbeidsavklaringepenger må jag bare spørre: Jeg har mottat dette i 2 år, har nå begynt på høyere utdanning. NAV sier jeg nå ikke lengre har rett på penger. Men jeg vil ikke klare deltidsjobb utenom skole, er det ingen stønad jeg kan få?

Er lite å skulle overleve på studielån på 90 000 kr...

Neim, dett er dett. Hadde du fått endret AAP-planen din til å gjelde studie, hadde du i tillegg fått AAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om arbeidsavklaringepenger må jag bare spørre: Jeg har mottat dette i 2 år, har nå begynt på høyere utdanning. NAV sier jeg nå ikke lengre har rett på penger. Men jeg vil ikke klare deltidsjobb utenom skole, er det ingen stønad jeg kan få?

Er lite å skulle overleve på studielån på 90 000 kr...

Du kan søke om ekstra støtte fra Lånekassen. Da må du ha erklæring fra lege om at du ikke er istand til å jobbe ved siden av studiet. Står om dette på Lånekassen sine nettsider. Du kan eventuelt ringe dem og forhøre deg om du har krav på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke om ekstra støtte fra Lånekassen. Da må du ha erklæring fra lege om at du ikke er istand til å jobbe ved siden av studiet. Står om dette på Lånekassen sine nettsider. Du kan eventuelt ringe dem og forhøre deg om du har krav på dette.

Har jeg aldri hørt om. Så kan du vennligst finne frem hvor på Lånekasse-sidene det står om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om. Så kan du vennligst finne frem hvor på Lånekasse-sidene det står om dette?

Må vel være dette. Gjelder "nedsatt funksjonsevne" også for psykiske lidelser som feks angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være dette. Gjelder "nedsatt funksjonsevne" også for psykiske lidelser som feks angst?

Det stemmer det. Det er ganske ny ordning, starta vel opp ifjor eller året før det eller noe. Jeg har ikke fått prøvd det ut enda, siden jeg får penger av Nav. Men jeg går utifra at det gjelder psykisk sykdom også, det var derfor jeg tenkte det var lurt å ringe dem å høre. Men hvis du får legen din til å komme med en erklæring så burde det holde, sånn logisk sett ihvertfall :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...