Kråkesaks Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Hvorfor trykker folk liker når folk forteller at de er syke, katta er død eller at mobiltelefonen er ødelagt? Det virker en smule usympatisk å like sånt. I hvert fall hvis det er venner som er utsatt.
Gjest Survival Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Det er jo bare for å vise at man har lagt merke til statusen, man har lest den og man bryr seg. Det handler ikke om at man liker akkurat det som er skrevet i statusen. 1
Kråkesaks Skrevet 5. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2011 Jo, det kan jeg skjønne. Jeg synes det blir tåpelig likevel. Liker er liker. Det er faktisk "liker" de trykker, ikke "sett" eller hva det skulle vært. Om noen opplever noe kjipt så hadde det vært mye mer naturlig å eventuelt skrive et ord eller en smiley om man vil gi støtte. Jeg håper ikke jeg vil oppleve at noen liker at jeg har tryna (med mindre jeg forteller det på en morsom måte), mistet lommeboka eller vært i en bilulykke. 5
Tjuagutten Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 siden det ikke finnes en sympatiknapp, er "liker" den eneste måten å vise at man bryr seg, når man ikke vet hva man vil skrive, eller ikke har noe fornuftig å si. 2
rrakel Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Jeg kan ikke svare for andre, da jeg sjeldent finner det no nyttig å like noens status, men har flere ganger oppdaget at jeg ved et uhell har vært borti og likt likevel Men flere av vennene mine liker i hytt og gemeng. Jeg har en teori om at disse gjengangerne ikke leser statusene overhodet. Kanskje har de et håp om å få et lik tilbake for å deretter havne høyt opp på news feeden til andre personer?
Personlig12 Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Det er ganske mange som har forlangt en liker ikke knapp på facebook... Men kommer den? Nhæ.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 Bare jeg som syns det er tåpelig og umodent å trykke liker når folk gjør det slutt. "xxxxx er nå singel" også trykker vennene liker? Antageligvis er den personen ganske lei seg over at forholdet brast, og det er kanskje litt upassende tidspunkt å evnt tulle med "Liker at jeg har sjangs på deg nå som du er singel". Er 23 år og trodde faktisk folk tenkte litt lengre... 5
Kråkesaks Skrevet 5. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2011 Bare jeg som syns det er tåpelig og umodent å trykke liker når folk gjør det slutt. "xxxxx er nå singel" også trykker vennene liker? Antageligvis er den personen ganske lei seg over at forholdet brast, og det er kanskje litt upassende tidspunkt å evnt tulle med "Liker at jeg har sjangs på deg nå som du er singel". Er 23 år og trodde faktisk folk tenkte litt lengre... Jeg var fristet til å trykke liker til det en gang da stedatteren min ble singel, men det var fordi jeg ikke likte han. Selvsagt lot jeg være. Noen gjorde det og jeg tolket det som at de visste at hun ikke var lei seg, kanskje mislikte de også han?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 Hvorfor trykker folk liker når folk forteller at de er syke, katta er død eller at mobiltelefonen er ødelagt? Det virker en smule usympatisk å like sånt. I hvert fall hvis det er venner som er utsatt. I mange tilfeller fordi det ikke fins noen "Liker ikke" knapp?
EmiraFrost Skrevet 5. september 2011 #10 Skrevet 5. september 2011 Syns det blir veldig ulogisk å trykke "liker" når noen blir single, er syke eller mister katten sin osv. Skjønner at folk har behov for å vise sympati, men "liker" blir litt kontraproduktivt i visse tilfeller. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Jo, det kan jeg skjønne. Jeg synes det blir tåpelig likevel. Liker er liker. Det er faktisk "liker" de trykker, ikke "sett" eller hva det skulle vært. Om noen opplever noe kjipt så hadde det vært mye mer naturlig å eventuelt skrive et ord eller en smiley om man vil gi støtte. Jeg håper ikke jeg vil oppleve at noen liker at jeg har tryna (med mindre jeg forteller det på en morsom måte), mistet lommeboka eller vært i en bilulykke. Husk at facebook opprinnelig er ett engelsspråklig fenomen! Wiki: In online communities (social networking or media sharing portals, e.g on Facebook or YouTube), dedicated visual GUI elements (icons, buttons etc.) provide for users option to like certain persons, groups, pages, status, posts, comments, published links, videos, photos etc., thus displaying their personal attraction, acknowledgement or sympathy with the "liked" object, and this "liked" status will be constantly displayed.
Chiyo Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 Hvorfor trykker folk liker når folk forteller at de er syke, katta er død eller at mobiltelefonen er ødelagt? Det virker en smule usympatisk å like sånt. I hvert fall hvis det er venner som er utsatt. Hæ gjør folk det? Det ville jeg aldri gjort. Jeg trykker "liker" om det er noe positivt. Noe som jeg faktisk "liker". 1
Gjest Varpunen Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 På min facebookside er alle de som trykker liker på kjipe ting godt over 40...(gjerne tanter og onkler å sånn) så jeg tenker at det er en eller annen type sosial kode de som er litt mer oppi åra ikke har fått med seg. (Med unntak av den "liker" at noen har slått opp, der er det gjerne de under 20 som holder på)
Eske Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Bare jeg som syns det er tåpelig og umodent å trykke liker når folk gjør det slutt. "xxxxx er nå singel" også trykker vennene liker? Antageligvis er den personen ganske lei seg over at forholdet brast, og det er kanskje litt upassende tidspunkt å evnt tulle med "Liker at jeg har sjangs på deg nå som du er singel". Er 23 år og trodde faktisk folk tenkte litt lengre... Eller så har de endelig kommet ut av forhold men noen som ikke gjorde dem noe godt i det hele tatt.... Da har jeg trykket liker altså, selv om det kanskje er litt barnslig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå