Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg ville ikke brukt den i ansiktet. Det finnes mange andre type kremer for dette problemet. Stikk heller innom apoteket i morgen å spør om en.

Hvis det er den jeg tror det er, den som lukter sterkt, så bør du i hvertfall ikke ta den i ansikt. unngå kortison i ansikt så langt det går!

Kjøp deg aderma fra apoteket.

jeg ville ikke brukt den i ansiktet. Det finnes mange andre type kremer for dette problemet. Stikk heller innom apoteket i morgen å spør om en.

Hvis det er den jeg tror det er, den som lukter sterkt, så bør du i hvertfall ikke ta den i ansikt. unngå kortison i ansikt så langt det går!

Kjøp deg aderma fra apoteket.

Har prøvd mye rart fra apoteket uten at det fungerer på meg. Locoid 0.1 har jeg fått fra legen. Men har hørt den er sterk..

Hvorfor vil du ikke anbefale den i ansiktet?

Annonse

Hvis hun har anbefalt Locoid, har du vært nødt til å få resept.

Det er forsåvidt det jeg vet, ikke reseptfritt.

Hydrocortison får du uten resept.

Har fått Locoid på resept ja.. Men hva er så farlig med å smøre det i ansiktet da? Var det legen anbefalte meg.

Hun nevnte også at et opphold på noen uker ville være lurt.

Jeg har brukt locoid til seborreiske eksem i hodebunnen. Det hjalp veldig på meg, men vær obs på at det brenner noe veldig på sår hud. Kjente ut som hodet sto i brann i 5-10min etter jeg påførte det. Flytenede jeg brukte da.

Effekten er så vanvittig bra at jeg ville brukt det uten tvil!!

Du bør forholde deg til hva legen din har anbefalt deg.

Smøres på tynt i noen dager og så bør du ha opphold. Kanskje bruke en mildere salve i den tiden.

Har hatt den salva i flere måneder.. Brukt den i to uker ca, for da blir huden fin igjen. Og så opphold før jeg kjører i gang med en ny runde. Utslettet forsvinner ikke.

Men akkurat NÅ så klør det noe så j.... at jeg føler jeg må smøre i ansiktet igjen. Men har også hørt at Locoid er sterk, og skal ikke brukes over lengre tid.

Jeg har brukt locoid til seborreiske eksem i hodebunnen. Det hjalp veldig på meg, men vær obs på at det brenner noe veldig på sår hud. Kjente ut som hodet sto i brann i 5-10min etter jeg påførte det. Flytenede jeg brukte da.

Effekten er så vanvittig bra at jeg ville brukt det uten tvil!!

Locoid funker som bare det ja.. Men er vel annerledes å smøre i ansiktet pga huden er så tynn der...

Annonse

Har legen din sagt at du kan bruke den i ansiktet? Eller fikk du den en gang i tiden for å smøre et annet sted på kroppen??

Man skal være forsiktig med sterke kremer i ansiktet, da du kan ødelegge huden. Jeg har nesten gjennomsiktig hud i nakken pga for mye kortisonkrem når jeg var liten. Før de visste at det var så skadelig som det var.

Jeg har fått beskjed om at jeg kan bruke Mildison i ansiktet av legen min. Det er en mild kortisonkrem. Du får minituber reseptfritt på apoteket. Større tuber må man ha resept for.

Men kan du ikke ringe legekontoret ditt i morgen å høre hva de sier?

Edit: legen min er spesialist på eksem, allergri og astma, så han har peiling på hva som kan smøres hvor i hvertfall.

Endret av Mynona-83

Har legen din sagt at du kan bruke den i ansiktet? Eller fikk du den en gang i tiden for å smøre et annet sted på kroppen??

Man skal være forsiktig med sterke kremer i ansiktet, da du kan ødelegge huden. Jeg har nesten gjennomsiktig hud i nakken pga for mye kortisonkrem når jeg var liten. Før de visste at det var så skadelig som det var.

Jeg har fått beskjed om at jeg kan bruke Mildison i ansiktet av legen min. Det er en mild kortisonkrem. Du får minituber reseptfritt på apoteket. Større tuber må man ha resept for.

Men kan du ikke ringe legekontoret ditt i morgen å høre hva de sier?

Edit: legen min er spesialist på eksem, allergri og astma, så han har peiling på hva som kan smøres hvor i hvertfall.

Fikk kremen for å smøre i ansiktet ja, etter å ha prøvd ulike kremer som ikke fungerte. Locoid fungerer bra. Men er så redd for at huden blir "avhengig" av kremen eller at huden blir "ødelagt" av for mye bruk.

Alle disse reseptfrie tubene på apoteket har aldri fungert for min del..

Fikk kremen for å smøre i ansiktet ja, etter å ha prøvd ulike kremer som ikke fungerte. Locoid fungerer bra. Men er så redd for at huden blir "avhengig" av kremen eller at huden blir "ødelagt" av for mye bruk.

Alle disse reseptfrie tubene på apoteket har aldri fungert for min del..

Da gjør du som legen sier. Som du skrev tidligere skal du ha opphold etter et par uker. Da gjør du det. Har ikke erfaring med Locoid, men har en i skapet som heter Locoidol.

Annonse

Da gjør du som legen sier. Som du skrev tidligere skal du ha opphold etter et par uker. Da gjør du det. Har ikke erfaring med Locoid, men har en i skapet som heter Locoidol.

Begynte å klø noe så helv... så smørte meg en dæsj med Locoid i ansiktet.. Da var en ny runde i gang. Håper ikke at huden blir tynn etterhvert. Takk for hjelpen. :)

Kortisonkremer må aldri brukes alene, for da kan de gi tørr og tynn hud som resultat, og det medfører kløe. Du må alltid følge opp med en fuktighetskrem etter at kortisonkremen har trukket inn, for eksempel Aderma Exomega (som nevnt), eller La Roche-Posay Lipikar Lotion eller Balm. Dette er faktisk veldig viktig, ellers får du slike bivirkninger som dem du beskriver. :)

• Liker 2

Kortisonkremer må aldri brukes alene, for da kan de gi tørr og tynn hud som resultat, og det medfører kløe. Du må alltid følge opp med en fuktighetskrem etter at kortisonkremen har trukket inn, for eksempel Aderma Exomega (som nevnt), eller La Roche-Posay Lipikar Lotion eller Balm. Dette er faktisk veldig viktig, ellers får du slike bivirkninger som dem du beskriver. :)

Hmmm.. Det visste jeg ikke... Ikke rart at huden er så tørr. Er det så viktig med de typene du nevnte nå? Eller holder det med en "vanlig" ansiktskrem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...