Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobbet på mcdonalds som 16 åring. Husker helt ærlig ikke hva lønnen min var da. Det er noen år siden nå. Det kunne være veldig stressende når det var mange kunder som f.eks på lørdagene. Da var det fult kjør hele tiden som regel. Man fikk ikke så mange pauser og måtte jo stå i kassen hele tiden.

Det var helt greit å jobbe der. Det kunne være veldig slitsomt til tider men ellers greit. Det er ingen jobb jeg kunne ha resten av livet for å si det sånn :gjeiper: Jobbet der kun for å tjene litt ekstra penger.

Gjest WendyClear

Å jobbe i fettdamp, fristende. Lønnen skal vist ikke være noe god heller. MacDonalds skryter i alle fall av at de er norges ledende på ungt personale (=lav lønn). Hadde jeg vært deg ville jeg ikke satt burger king forran en hvem som helst annen butikkjobb.

Å jobbe i fettdamp, fristende. Lønnen skal vist ikke være noe god heller. MacDonalds skryter i alle fall av at de er norges ledende på ungt personale (=lav lønn). Hadde jeg vært deg ville jeg ikke satt burger king forran en hvem som helst annen butikkjobb.

Det er ikke akkurat drømmejobben, nei. Men jeg har søkt på minst 20 andre jobber, sikkert 30 også. Men alle steder hvor jeg har fått svar, sier de at de ønsker folk over 18. Så det er det eneste jeg får..

Har ikke jobbet på BK men på Mcern.

Og det er en jobb. Du trenger ikke jobbe der i 5 år.

Det er vansjkelig å få jobb i disse tider så hvis du får en jobb der ville jeg tatt den.

Ja, det er en dritt jobb. Kjedelig, lite utfordrende og konstant dette porer i fjeset, men det er vel penger som er viktig nå, så jeg ville gjort det.

Annonse

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få jobb på Burger King hvis de ansetter folk under atten år. Jobb der et år eller to, gjør en god jobb og få en bra attest og så finner du deg en ny, mer fristende jobb :)

All erfaring kommer godt med :) Lykke til

• Liker 2

Det heter ikke "å jobbe" uten grunn. Mener alle har godt av å jobbe litt i såkalte "drittjobber". Hadde selv vaskejobber og jobb i gatekjøkken ved siden av skolen. At det er travelt og mye å gjøre er jo positivt, så går tiden fortere på jobb :)

Har jeg kalt det en ''drittjobb''? Jeg ser ikke på det som en drittjobb, jeg har sagt at det ikke er drømmejobben. Det er ikke det samme.

Og forresten jeg har vært på intervju, og har veldig lyst på den jobben. Jeg har bare spurt om andres erfaringer. Er ikke vits i å legge ord i munnen på meg...

Gjest WendyClear

Porer i fjeset?

Jeg blir nysgjerrig på hva du mener :jepp:

Konstant tette porer tror jeg hun mente. Merket at de jeg kjenner som jobbet der før fort fikk kviser og fet hud (samt noen ekstra kg).

Men er det ingen andre jobber å få, så gå for det! Har du forresten hørt med vikarbyrå? Jeg fikk mye jobbing gjennom dem da jeg ikke hadde mye jobberfaring.

Huff:/

Syns ikke det virker som en bra plass for ungdommer å jobbe:(

Bare på grunn av kviser? Det er en helt grei arbeidsplass når en er under 18. Big Bite tror jeg også tar imot folk under 18, der er det også mindre fett damping.

Annonse

Huff:/

Syns ikke det virker som en bra plass for ungdommer å jobbe:(

Å herreguuuud! Erre mulig!!! Man får ikke store porer av å jobbe med frityr, jobbet med det i 3 år. Fettete hår og hud ja! Jobbet på kafe hver helg fra jeg var 15-18. Vi jobbet 9 timer med kun en liten pause så vi fikk spist. Jeg overlevde, helt sant! Nei det er mye bedre å bli sponset av mamma og pappa, sånn at den stakkars ungdommen får fritid utenom den fæle harde skolen.. De kan jo bli litt slitne. Stakkars ungdom, de kommer til å få sjokk når de skal ut i arbeidslivet på 8 timers dager som nyutdannade 25 åringer.

Har selv jobben på McDonalds i en periode. Ikke drømmejobben, nei.. men jeg syntes at det var helt greit å jobbe der, bortsett fra på søndager! Det var ett rent helvette.. men det kommer jo såklart an på hvor du jobber og hvor mye kunder de har.

Vil også nevne at jeg faktisk gikk ned i vekt, ikke opp. Man går mange timer om dagen, og hvis du ikke spiser pommes frites og is hver eneste dag så er det ikke noe problem i det hele tatt!

Gjest Michelle82

Å herreguuuud! Erre mulig!!! Man får ikke store porer av å jobbe med frityr, jobbet med det i 3 år. Fettete hår og hud ja! Jobbet på kafe hver helg fra jeg var 15-18. Vi jobbet 9 timer med kun en liten pause så vi fikk spist. Jeg overlevde, helt sant! Nei det er mye bedre å bli sponset av mamma og pappa, sånn at den stakkars ungdommen får fritid utenom den fæle harde skolen.. De kan jo bli litt slitne. Stakkars ungdom, de kommer til å få sjokk når de skal ut i arbeidslivet på 8 timers dager som nyutdannade 25 åringer.

Trenger du en klem i dag?

Annonse

Har jeg kalt det en ''drittjobb''? Jeg ser ikke på det som en drittjobb, jeg har sagt at det ikke er drømmejobben. Det er ikke det samme.

Og forresten jeg har vært på intervju, og har veldig lyst på den jobben. Jeg har bare spurt om andres erfaringer. Er ikke vits i å legge ord i munnen på meg...

Å hei, ro deg ned litt, da. Hvor i alle dager har du det fra at fjosa sier du har kalt det en drittjobb? Den typen arbeid ER sett på som drittjobb av mange, jeg regner med det er det hun refererer til når hun setter det i anførselstegn. Les innlegget to ganger før du svarer.

Bare på grunn av kviser? Det er en helt grei arbeidsplass når en er under 18. Big Bite tror jeg også tar imot folk under 18, der er det også mindre fett damping.

Ikke bare, men syns ikke kviser er bare-bare. Ungdommer med skjørt selvbilde trenger ikke velge en jobb der de pådrar seg kviser! Lett for voksne å bagatellisere kviser, men det er faktisk et stort problem for de det gjelder!

Jeg hadde aldri valgt å jobbe et slikt sted.

Big Bite er nok bedre.

Ikke bare, men syns ikke kviser er bare-bare. Ungdommer med skjørt selvbilde trenger ikke velge en jobb der de pådrar seg kviser! Lett for voksne å bagatellisere kviser, men det er faktisk et stort problem for de det gjelder!

Jeg er faktisk ikke så mye eldre en TS selv. Men kviser er faktisk ikke det største problemet med å jobbe. Da burde den kutte ut all jobbing som har med matlaging å gjøre. Slutte å lage mat i det hele tatt.

Jeg har jobba på BK i over et år nå, og blitt skiftleder.. Syns det er en kjempekoselig jobb å jobbe i :)

Man går ikke automatisk opp i vekt av å jobbe på BK/MC, men hvis man propper i seg maten deres hver dag, så kanskje.. Jeg har opplevd å gå ned i vekt av å jobbe der (mest sannsynlig pga høyt tempo hele dagen, ikke tid til å sette seg ned) og har noen kollegaer som også har opplevd det (selvom de har spist maten der innimellom). Jeg har heller ikke fått noe uren hud eller noe sånt av å jobbe der...

Mange areidsgivere til senere tid ser på kandidater som har jobbet på slike steder som BK/MC over lengre tid som sterke kandidater. Det er et bevis på at du klarer å jobbe i høyt tempo, og det setter folk veldig pris på. Da er du ihvertfall ikke lat.

I og med at jeg har blitt skiftleder har jeg lært masse om ledelse (alle skiftlederne i BK går på management-kurs), som ser veldig bra ut på vitnemålet. Alle som jobber i BK kan få skiftlederopplæring og bli det, hvis de viser at kan beherske det :) Jeg angrer ikke på at jeg søkte på BK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...