Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #1 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg må jo tenke på alle detaljer :-? Er det vanlig at brudeparet kysser i kirken, eller gir man hverandre hånden bare? Hvis vi ikke kysser i kirken, når kysser vi da? Brudeparet går vel først ut av kirken. Stopper vi liksom på kirketrappen og kysser da, eller vi til etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. november 2003 #2 Del Skrevet 28. november 2003 I det norske vielsesritualet "gir man hverandre hånden på det" - dvs det man nettopp har sagt ja til. Dette med å kysse i kirken er amerikans skikk som mange synes er stas og gjerne vil ha med. Ikke alle prester er for det - det skjønner jeg godt. Hva er galt med våre egne ritualer? Ingenting, spør du meg. Kysse på kirketrappen etterpå for bilder og sånn, er noe annet. Da er seremonien over og der skal festes! Brudeparet går først ut av kirken, men stopper gjerne ved døren og håndhilser på, og tar i mot gratulasjoner av gjestene som kommer etterpå. Samme som i begravelser egentlig, når de nærmeste pårørende står i døren og tar i mot kondolanser. Etterpå - når alle er ute, så lukker man gjerne døren og liksom da brudeparet kommer flyende ut av kirken og får kastet på ris eller fuglefrø eller noe sånn. Og da kysser man! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. november 2003 #3 Del Skrevet 29. november 2003 I de bryllupene jeg har vært i kysser de på trappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 29. november 2003 #4 Del Skrevet 29. november 2003 Har aldri opplevd kyssing i kyrkja, men alltid på kyrkjetrappa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. november 2003 #5 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg for min del skal kysse både i kirken og på trappa...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 29. november 2003 #6 Del Skrevet 29. november 2003 Har aldri opplevd kyssing i kyrkja, men alltid på kyrkjetrappa! Ikke jeg heller, og vi kommer selv til å kysse først ute på kirketrappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 30. november 2003 #7 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg synes at det rene håndslaget foran alteret understreker høytideligheten inne i kirkerommet. Det er en alvorlig avtale som inngås, og alvor og høytidelighet er på sin plass. Etterpå kan man kysse og feste så mye man vil. Å ta kyssinga inn i kirkerommet blir litt for amerikansk for meg. Det var min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. november 2003 #8 Del Skrevet 30. november 2003 dere velger selv hvor dere vil kysse, Presten spurte oss om vi ville kysse i kirka og det gjorde at det løsna litt på stemninga. Det var ålreit syntes vi. I tillegg ble det amgne kyss på trappa!!!! :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 30. november 2003 #9 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg for min del skal kysse både i kirken og på trappa...... Hear! Hear! Vi skal kysse når dommeren har "sagt sitt" - - - og ute på trappa foran Tinghuset, hos fotografen, på festen, etter festen....ja, stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. desember 2003 #10 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg for min del skal kysse både i kirken og på trappa...... Me too Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #11 Del Skrevet 1. desember 2003 interessant at Tex og moren har ganske forskjellige meninger om dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Popelka ulogget Skrevet 1. desember 2003 #12 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg synes at det rene håndslaget foran alteret understreker høytideligheten inne i kirkerommet. Det er en alvorlig avtale som inngås, og alvor og høytidelighet er på sin plass. Etterpå kan man kysse og feste så mye man vil. Å ta kyssinga inn i kirkerommet blir litt for amerikansk for meg. Det var min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. desember 2003 #13 Del Skrevet 2. desember 2003 interessant at Tex og moren har ganske forskjellige meninger om dette... Hvorfor det? Det er vel Tex sitt bryllup? Jeg er ikke enig med mamma'n min om alt, jeg heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huldra1 Skrevet 2. desember 2003 #14 Del Skrevet 2. desember 2003 Vi kyssa på trappa vi! Enig med "mother of the bride"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå