Gå til innhold

Din assosiasjon til byer/steder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det meningen at vi skal skrive tankene vi har om byene eller inntrykk vi har fått ETTER at vi har vært der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oslo: Grått og trasig

Trondheim: uforståelig dialekt, flatt

Bergen: Regn og fikse

Tromsø: Midnattsol, nordlys, fjell

Stavanger: rikdom, olje

Skrevet

Molde: (dessverre litt dårlige assosiasjoner)

- Alle jeg har møtt er litt destruktive. Psykiske problemer. Fnisete. Usikre på andre mennesker konstant. Vanskelig å forholde seg til.

Skrevet

Oslo: Skitten og forrurenset by, alt for mange mennesker, krimnalitet, nordmenn i minoritet og alt for mange svensker (ikke at jeg har noe imot svensker) i butikkene.

Drammen: Gutter med store muskler, tatoveringer og tomme heleveien melllom høyre og venstre øre. Blonde rånebabes.

Tromsø: Kaldt om vinteren. Fine bygninger, fine fasiliteter, flotte mennesker. Døgnvill! Kult festemiljø.

Bergen: Studenter. Regn og folk i støvler overalt. Masse blomster og søte hus tett-i-tett. Jordnære mennesker med vanskelig dialekt.

• Liker 1
Skrevet

Oslo: Kaldt (i overført betydning), hektisk, t-banen, karrierejag, store forskjeller, maktsenter, pene folk, mye liv

Bergen: Regn og tåke, spesielle (men også hyggelige) folk, fisk, sjø, fjell

Trondheim: Slaps, Rosenborg, trehus, nidelva

Kristiansand: Sol og sommer, glade og koselige folk, skjærgård, båtliv, kristendom

Lillehammer: Kaldt, rare folk, OL

Lofoten: Fisk, værhardt, åpne og hyggelige folk, spesiell humor

Tromsø: Snø, kulde, åpne folk, nordlys

Alt nord for Tromsø: Frigjorte og åpne folk, mannsjåvinisme, høyt alkoholforbruk, mørketid

Skrevet

Tromsø: Gørr kjedelig by, med enda kjedeligere mennesker.

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Molde: (dessverre litt dårlige assosiasjoner)

- Alle jeg har møtt er litt destruktive. Psykiske problemer. Fnisete. Usikre på andre mennesker konstant. Vanskelig å forholde seg til.

Da lurer jeg på hvem du har møtt ;)

Skrevet

Stavanger: Fæl dialekt (beklager!)

Bergen: Regn, støvler og paraplyer

Oslo: Folksomt og slitsomt

Tromsø: Nordlys og Rorbua

Lofoten: Fisk og fin natur

Vesterålen: Fisk og enda finere natur enn i Lofoten

Trondheim: Bart og karsk og "det blir itj fæst uten skinnvest"

Hamar: Julebrus

Finnmark: Samer

Skrevet

Da lurer jeg på hvem du har møtt ;)

..det er faktisk helt sant. Jeg har møtt mange fra den byen.

Dessverre om det skulle være en sur boble for noen. Det er vel alltid slik at en etterhvert får sine assosiasjoner fra et sted!

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

..det er faktisk helt sant. Jeg har møtt mange fra den byen.

Dessverre om det skulle være en sur boble for noen. Det er vel alltid slik at en etterhvert får sine assosiasjoner fra et sted!

Hadde du møtt meg, tror jeg du hadde endret oppfatning. :fnise:

Synd at noen skal ha dårlig oppfatning av folkene i Molde, men selvfølgelig så er det ikke alle som er like hyggelige, men sånn er det jo i alle byer?

Håper du kommer tilbake til Molde en gang likevel da :)

Endret av henriett3
Skrevet

Er det virkelig regn alle tenker på når de tenker på Bergen? Det regner da vell ikke så mye her :sjenert:

Skrevet

Morsomt :)

noen av de byene jeg synes jeg kjenner, det jeg kommer på i farten:

oslo: stor forskjell fra bydel til bydel men generelt arrogante mennesker. mange svenske og andre utlendinger, som ofte er hyggeligere enn nordmenn. kø på alle bra utesteder. dyrt. norges beste (og eneste) by.

sandefjord: her blir folk gruppert etter klasse, og det er helt vanlig å høre på byen at "de der borte er overklassen". overklassen kommer gjerne i flokk, og de har en eller annen kleskode som tyder på at de prøver å skille seg ut. ellers kjenner alle hverandre i sandefjord og det er bare tre fire utesteder. mange fine hus, helly hansen jakker og hvite perler i ørene. alle kjenner tony andre hansen og en og annen jahre.

københavn: mange kreative folk og gladstemning overalt. normalt (forventet) å ta en øl til alle døgnets tider, gjerne frokost. barer er åpne stort sett hele tiden, og aldri tomme. folk sykler. guttene er tynnere, har mer skjegg, er mer motebevisste og alternative enn i norge. vanlig med vannpipe.

melbourne: har alt. folk går barbeint og røyker inne. mange asiatere. alt er billig og tilgjengelig. sosiale folk som ber deg hjem første gang du møter dem. digg appelsinjuice på digre kanner og en butikk har stabburets leverpostei. min favorittby. varmt og fint og nærme stranden.

fredrikstad: trivelige folk som hilser og småprater. bussjåføren sier hade når du går av (!), alle er stolt av gamlebyen, mange ser ut som miljø-og-ungdom (er det fortsatt et begrep?) eller skatere, dum dialekt som likevel kan være sjarmerende, mange røyker og alle er glad i ffk.

Skrevet (endret)

denne bør flyttes til ordleker tvert! :rodmer:

-eller nei, jeg leste ikke trå'n godt nok.

Never mind. :sjenert:

Endret av Wonders
Skrevet

Oslo: Polarisert, pappagutter, innvandre, tiggere, men interesant og mangfoldig.

Bergen: Regn, grått men hyggelig

Trondheim: Kjedelig, homogent, uteliv og bart.

Auckland: :rodmer:

Skrevet (endret)

Oslo: Polarisert, pappagutter, innvandre, tiggere, men interesant og mangfoldig.

Bergen: Regn, grått men hyggelig

Trondheim: Kjedelig, homogent, uteliv og bart.

Auckland: :rodmer:

Jøss. Har du gått lei av det unge klientellet på diskusjon.no, nå? Kos deg. Mvh, Nihilist1 :blomst:

Endret av Superworst
Skrevet

Jøss. Har du gått lei av det unge klientellet på diskusjon.no, nå? Kos deg. Mvh, Nihilist1 :blomst:

Takker.

Ikke helt, men den er mye hyggeligere miljø på kvinneguiden. På diskusjon.no er det konstant krig. :gjeiper:

Skrevet

Takker.

Ikke helt, men den er mye hyggeligere miljø på kvinneguiden. På diskusjon.no er det konstant krig. :gjeiper:

Åh, ikke tro at her er helt fredelig her heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...