CowPow Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 (endret) Slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
Gjest navnelapp Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Du må snakke med henne, og forklare henne korleis dette får deg til å føle deg. Ho er ung, og forstår kanskje ikkje kor emosjonelt dette er for deg. 4
ninguna Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Fortell henne at slike påminnelser som hun kommer med, gir deg en ekkel følelse, og at hun helst må la være å si slikt. of topic: Jeg tror det heter "svigerinne" og ikke "svigersøster". 3
CowPow Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
CowPow Skrevet 5. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
Niennas Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Æsj, det må være grusomt! Jeg tror jeg også ville ha pratet med henne. Hun er vel nå 14-15 år, og det er sikkert ikke lett for en 14-15åring å forstå de psykiske smertene ved en spontanabort, da jenter på hennes alder ikke trenger å forholde seg til graviditet på samme måte.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 Hun er ett barn!! Hun tenker ikke så langt at du ikke takler å høre slike ting. SNAKK med henne, isteden for å gå rundt og irritere deg over det.
CowPow Skrevet 5. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
CowPow Skrevet 5. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
Gjest Iah Skrevet 5. september 2011 #10 Skrevet 5. september 2011 (endret) of topic: Jeg tror det heter "svigerinne" og ikke "svigersøster". *kremt* ordbok.no *kremt* Endret 5. september 2011 av Iah 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #11 Skrevet 6. september 2011 Fy fasan for en liten ufin dame dette var da! Enten det, eller så er hun svært så umoden eller stokk dum. Jeg tror ikke hun forstår alvoret, og desverre så vil hun ikke slutte om du fortsetter å går unna. Jeg tror du må være fast og enten snakke med moren hennes, eller si det til henne direkte. feks : Jeg ønsker ikke å høre noe mere om den saken, i det hele tatt. Jeg håper du er voksen nok til å forstå det. Eller til moren hennes - kan du fortelle din datter at det sårer meg veldig når hun nevner .. Jeg ønsker veldig sterkt at hun skal slutte å snakke om saken. eller, du tar det hele som en utfording på å bli sterkere. Den er vanskelig fordi saken er så innmari sår (Jeg forstår deg så indelig godt) Men om du er sterk nok, så vil hun ikke klare å såre deg. 1
altflyter Skrevet 6. september 2011 #12 Skrevet 6. september 2011 Jeg tror at hun kanskje egentig mener det godt. Kanskje hun prøver å vise at hun tenker på den sorgen du må føle, og gjerne vil ta del i den med å vise at hun faktisk har tenkt over disse tingene. Det er garantert ikke for å være stygg. Kanskje hun liker å snakke om ting på den måten når hun har det vanskelig selv. Jeg tror hun bare på en klønete måte prøver så godt hun kan... 4
CowPow Skrevet 6. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
CowPow Skrevet 6. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2011 (endret) Slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #15 Skrevet 6. september 2011 Hun er nå altså 15 år? Midt i den verste tenåringsalderen. Hva slags forhold har hun til sin bror (din partner)? Nå vet ikke jeg hvor lenge du har vært sammen med broren hennes, eller aldersforskjell mellom henne og broren, men det kan faktisk bunne i hennes sjalusi overfor deg. Sjalusi fordi du er den viktigste kvinnen i hennes brors liv. Jeg har selv vært 15, med en eldre storebror jeg forgudet. Jeg var nok ikke bare snill mot hans utkårede da jeg var på den alderen. Ikke fordi jeg mente å være direkte slem, men fordi jeg var sjalu og egentlig ville ha henne vekk. Jeg likte henne og alt, men hun sto liksom mellom broren min og meg. Litt sånn merkelig tenåringsgreie. Kan det være noe sånt som ligger til grunn her, spesielt siden hun passer på å kun si disse tingene når dere er alene? Det som ville ha stoppet meg den gangen, var om min svigerinne faktisk hadde blitt litt forbannet. Tatt tak i meg og sagt "Hør nå her, jeg finner meg ikke i at du bruker envher anledning du får til å forsøke å såre meg! Jeg har forklart deg at det er vondt for meg når du snakker om dette temaet, og du tar det allikevel opp. Nå er det nok!" Selvfølgelig med en streng og klar voksentone, som forteller henne at du mener alvor. Det er vanskelig, men kan høres ut som det trengs. Evt må du blande inn hennes bror - men faren er at hun da vil være sint på deg for at du har "sladret" til broren hennes og skapt konflikt mellom de to. Jeg tror eneste løsningen er å konfrontere henne, på tomannshånd, og tydelig vise at nok er nok. 2
Gjesten Skrevet 6. september 2011 #16 Skrevet 6. september 2011 Kan du ikke bare svare henne på en ordentlig måte da? Hun er stor nok til å forstå at spontanabort er vondt, men tydeligvis (og dels forståelig) ikke helt moden nok til å forstå omfanget av denne smerten ennå. Jeg tror bare jeg ville svart noe sånt som "ja, men det er egentlig litt vondt å tenke på, så jeg vil helst ikke snakke om det".
CowPow Skrevet 7. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2011 #18 Skrevet 7. september 2011 Haha, utmanøvrert av en manipulerende liten 14 åring. lol. Du må nok begynne å irettesette henne foran de andre, og begynne å skaffe deg allianser mot henne. 1
CowPow Skrevet 7. september 2011 Forfatter #19 Skrevet 7. september 2011 (endret) slettet Endret 7. september 2011 av CowPow 1
Tweak Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Neste gang hun kommer med en slik kommentar og dere sitter i samlet selskap så si høyt sånn at alle hører det at "Kunne du slutte å kommentere akkurat det der? Det er veldig sårt for oss og vi ønsker ikke å rippe opp i det videre. Vær så snill å respekter dette." Innled gjerne med navnet hennes så får du en mer autoritær feeling på det hele. Hun blir kanskje da så flau over å bli irettesatt at hun faktisk tar det til seg. Selvfølgelig skal hun ikke få lov til å fortsette sånn! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå