AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Jeg har de siste dagene hatt noe irritasjin(rødhet) og kløe i underlivet. Tingen er at jeg for 14 dager siden hadde ubeskyttet samleie, så mine tanker går med en gang mot en kjønnssykdom, men, jeg har nettopp hatt mensen, og jeg har ikke hatt det på lenge pga jeg har utsatt det med p piller, så derfor gjorde jeg meg noen tanker om at det kanskje er irritasjin pga av tampong bruken? Jeg vet at dere ikke kan vite dette, og at jeg såklart må teste meg, bare lurer på om det er flere som har opplevd det, og om jeg kan roe litt ned på paranoiaen?
spinnwild Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Jeg har aldri opplevd ubehag etter tampongbruk... Irritasjon, rødhet og kløe er normale tegn på at noe er galt iallfall, om det er kjønnssykdom eller sopp vet du ikke før du sjekker hos legen din. For meg så høres det ut som ubalanse/sopp i skjeden... Men nå er jeg ingen ekspert, og har heller ikke hatt (i så plagsom grad) selv. Men det kan jo godt være SOS, og det anbefales å ta en sjekk, like mye pga ubeskyttet samleie som ubehaget.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Jeg finner ingen kjønnsykdom som jeg syns passer helt med symptomene, syns det vriker som om det kan være sopp, men veldig rart at jeg skal ha fått dette etter ubeskyttet samleie spnn plutselig, mer sannsynlig for at det er en kjønnsykdom da.. eller?
spinnwild Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Nei, det at du hadde ubeskyttet samleie trenger ikke ha noe å si på hvordan du har det der nede nå. Det er nok ikke mer eller mindre sannsynlig med noen av disse valgene av den grunn. Ja, det er risiko for smittsomme sykdommer ved ubeskyttet, men det betyr ikke at du blir smittet hver gang du har ubeskyttet samleie. Ubeskyttet samleie vil være anderledes for din vaginas "flora" enn beskyttet samleie, så sopp og ubehag kan risikeres (samme med kjønnssykdommer)... Sopp kan også komme av trange klær og generelt sex... (Nå er jeg dog ingen ekspert :gjeiper: )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå