Gjest skh Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 For va to måneder siden fikk jeg underlivssopp (stilte diagnosen selv hjemme). Dro på apoteket og skaffet meg Canesten kombinasjonspakke som jeg gikk på i to uker. fortsatte så på en til kur, uten at soppen gikk vekk. Dro deretter til lege som undersøkte meg og tok prøve, som viste seg å være en liten oppblomstring av candida. Hun sa jeg skulle prøve en kur til, så jeg gjorde det, men etter denne kuren var jeg ikke blitt noe bedre i det hele tatt. Dro til lege på nytt, og hun sa at soppen sikkert er resistent mot virkestoffene i canesten. Jeg fikk resept på diflucan tabletter, og ble anbefalt å bruke vivag vaginaltabletter i tillegg, og hun sa jeg burde smøre meg inni med en barnesalve med sink, ettersom slimhinnene der inni var blitt irriterte pga soppen. På apoteket hadde de kun Fluconazol kapsler (100mg), så fikk de istedenfor. Nå har jeg gått på fluconazol-kapsler og vivag vaginaltabletter i ca to uker, og føler enda ikke at jeg er noe bedre. Det klør iblant, og svir intenst etter samleie. Er så utrolig lei av dette, og har brukt nesten 2000kr på legetimer, canesten, fluconazol og vivag. Er det noen som har noen som helst råd til meg om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Har lest at flere som har gått på fluconazol eller diflucan, har måtte trengt flere kurer av tablettene for å bli bra. Og vet noen om Fluconazol-kapslene skal være tomme inni? Klemte og ristet litt på en tablett, og det virket ikke som det var noe inni den. Pliiiiis hjelp meg!!
Gjest Guri Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Er din partner like nøye m behandling som deg? Sopp smitter under samleie, da kan d hende at d blomstrer opp hver gang?!! Jeg har god erfaring med C vitaminer, store doser. 1000 mg morgen og kveld i en periode, en mnd kanskje. D koster ikke allverdens og skader ikke. Lykke til
Gjest skh Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Han smurte seg med canesten i noen dager da det klødde, og har vært bra siden. Har ikke så mye samleie nå pga dette. Funket vitaminene for deg???
Evelyne Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 (endret) Jag skulle skriva precis det Guri skrev. Om typen din också har fått soppinfektion så smittar han dig ju varje gång ni har sex. Dessutom tror jag att samlag irriterar slemhinnorna onödigt mycket och att det vore bra att låta dem vila tills du mår bättre. Tillägg: Ni kan ju åtminstonde använda kondom för att förhindra att det blir ett "bollplank". Endret 4. september 2011 av Evelyne
Gjest skh Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Har prøvd kondom et par ganger, og fortalte legen om det. Hun sa at det bare kunne gjøre ting verre.. :/ Skal prøve å komme meg til legen til uka. Tror ikke kjæresten min har sopp, han er helt fin. Han var hos lege nettopp, og snakket med legen om dette. Virket ikke som om det var noe galt der nede hos han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå