AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Skal gi bort en festkake som overraskelse. Av praktiske årsaker må jeg levere kaka 3 dager før servering. Har tenkt på sjokoladekake med MME lokk for å få pyntet skikkelig, tåler det 3 dager i kjøleskap uten å bli stygt. Andre forslag?
Gjest Spinell Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Ville vært skeptisk til mange slags glasurer, men siden jeg ikke vet hva MME lokk er for noe, kan jeg ikke uttale meg om det. Hva med kransekake? De tåler jo lagring en stund.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 MMF-fondant skulle det stå. Sorry
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Hairy Bikers laget en bryllupskake en gang. Det var en slags krydder/fruktkake, tror jeg, og den skulle stå i flere dager for å utvikle smaken. Ikke sikkert det er interessant, ettersom du sier festkake. De brukte den som bryllupskake, da. Her er uansett linken.
Suzy Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Stekt ostekake er helt glimrende for lagring - det kan du trygt lage. Det er dessuten utrolig godt da gitt. Stekt ostekake
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 MMF-fondant skulle det stå. Sorry mmf-fondant er jo smør på flesk m m f = Marsh Mellows Fondant 1
Serenity_ Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Jeg synest ostekake holder seg godt. Samme med formasjkake. De her kan jo pyntest flott med frukt og bær og gelelokk. Og saftig sjokoladekake laget med kefir blir bedre og bedre til lengre den står. Problemet er nok å få eventuell fancy pynt til å holde seg like fin i 3 dager. Samme med det meste som inneholder krem, de står seg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå