AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Jeg har jobbet siden jeg var 15 år ved siden av skolen. Har i tillegg hatt 2 fri år hvor jeg jobbet for fullt. I fjor derimot, valgte jeg å studere. Jeg arvet i tillegg endel penger, så jeg valgte å ikke jobbe ved siden av. Tingen er den at jeg jobbet lite med skolen, det ble mye fri dager og slakke dager på sofaen. Og nå føler jeg at jeg har gått fra å jobbe, gå på skole ta vare på hjemme osv til å ikke klare noen av delene.. Joda kommer meg fint gjennom studiet. Mend et krever så lite av meg, og når jeg ikke studere er jeg med venner eller slapper av hjemme. Orker ike vsake tøy før jeg må, orker ikke ta oppvaksen før jeg må har helt sluttet å trene... ja sånne ting.. føler at jeg har blitt lat. hvordan snur man tilbake på dette?
Gjest Coarvi Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Skaff deg jobb igjen? Det er helt vanlig det du beskriver, jeg blir sånn selv i ferier... Eventuelt kan du jo prøve å fullføre studiet på kortere tid enn normert, ved å ta flere studiepoeng?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Ja søker jobber nå. Men jeg tenker litt spnn generelt i hverdagen. klarer ikke lenger å ta meg i nakken å vaske leil. eller lage middag osv.. alt er blitt skikkelig nedprioritert
Gjest badeand1 Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Du bare MÅ begynne å vaske og lage middag..tvinge seg selv egentlig.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Jeg har det på akkuratt samme måte.. tror jeg har blitt litt lat selv gitt
Gjest Shelob Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Har du LYST til noe da? Hva da i så fall? Er du litt deppa kanskje? Ikke la følelser/humør styre deg. Ta tak i noen positive tanker (du sikkert har) og bestem deg for at de skal få styre noen ting. Dette fikser du
kaprifolen Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Har du en god venn med litt tæl i? Mange har god effekt av å få hjelp av noen til å få boligen i tipp-topp stand, personen pisker deg litt, og hjelper til. Spander gjerne på deg noen nye ting, som gir deg en glad, frisk følelse! Da er det ofte lettere å finne glede i å holde det ved like etterpå! Ellers kan det være verdt et forsøk å enten skrive opp en plikt/syssel hver dag, og i det minste gjøre denne. Belønningssystemet er forresten undervurdert for voksne også! F.eks; på tirsdag skal du ta oppvasken og brette klær. Da kan du gå en tur til en butikk (kanskje ikke den nærmeste) for å kjøpe snop, og kan kose deg med den og en serie/film eller hva du liker! Evt kan du be andre om å dra deg ut på tur i høstluften, da får man gjerne mer energi! Bytt på å servere varm te etter turen. De fleste av oss har "skamvett" til å ha den koselig hjemme når vi får besøk. Tenk på hvor kooooseliiig det ville vært å sitte i en ren, fin leilighet med levende lys, mens høstvinden blåser utenfor!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå