AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Etter en sommer full av bærdesserter begynner det nå å bli tomt for bær og jeg har fått skikkelig sitrondilla! Er det noen som har noen sitrondesserter å dele? Jeg har snust litt på mousse, men oppskriftene jeg finner er ekstremt ulike. Noen har ikke kremfløte i det hele tatt, noen har gelatin, svært ulike sukkermengder osv. Forvirrende! Setter pris på hvis dere har noen forslag til andre desserter med sitrus også
Gjest Survival Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Jeg elsker sitronpai/terte, kanskje det kan være noe?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Jeg elsker sitronpai/terte, kanskje det kan være noe? Ja! Men glemte å si at jeg ønsker utprøvde oppskrifter.
NullHull Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Jeg kan anbefale denne : Sitroner fylt med is (oppskriften på svensk), som er en kjempefrisk, enkel og nydelig dessert
Frk. Belle Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Her er en oppskrift på stironterte. Eller så har jeg selv laget pai flyllt med lemon curd men fant ikke min egen oppskrift i farta. Men i min oppskrifte varmes egg, sitronsaft og sukker til det tykner og så avkjøels til ca 40 grader. Deretter pisker jeg inn smør i terninger (bruker stavmikser). Synes dette gir perfekt konsistens! Lemon curd er også super og servere på nybagte scones
Susa Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Da vil jeg anbefale sitronfromasj, verdens nydligste, og kjempeenkelt å lage... 3 egg 125 g sukker saft av 1 til 2 sitroner 5 pl gelantin o,5 dl kokende vann 3,5 dl fløte Legg gelantinplatene i kaldt vann. Visp eggedosis av egg og sukker. Ha i sitronsaften da den er ferdig. Visp fløten til luftig krem og bland med eggedosisen. Kok opp vannet og rør ut gelantinen i vannet, avkjøl litt hvis det er veldig varmt, men ikke mye. rør i krem/eggedosblandingen. Sett kaldt et par timer, og nyyyt.... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå