VesleBråka Skrevet 28. november 2003 #1 Skrevet 28. november 2003 Test your digital IQ Jeg fikk 119 You are a digital ace, expert in both practice and theory, and you take full advantage of digital tools.
Fakse Skrevet 28. november 2003 #4 Skrevet 28. november 2003 149 Men det var noen av spørsmålene som var skikkelig teite, og som ikke hadde mye med saken å gjøre spør du meg...
Gjest Zalomine Skrevet 28. november 2003 #5 Skrevet 28. november 2003 fikk en laaav score jeg (på 80-tallet en plass) Kanskje fordi jeg ikke har pda, ikke kan lese epost trådløst på jobb (eller hjemme for den del) og ikke har alle mulige dippedutter. For, som om å VITE de kunne jeg svare på, men hva har "kunnskap" å gjøre mde hvilke dippedutter jeg har tilgang til fra jobb? Eller hjemme? Har jeg mindre datakunnskaper om jeg kjøper pc'n i en butikk enn på nett? (min er kjøpt på nett og montert sammen fra alle sine individuelle deler, men det var min eks som gjore alt, hvordan skal det kunne påvirke min "datakunnskap"? Dum test, mener nå jeg da. Men, antakelig er nok mine datakunnskaper enda lavere enn det testen viste, så det er ikke resultatet som irriterer meg altså
14062003 Skrevet 28. november 2003 #9 Skrevet 28. november 2003 147 You are a digital ace, expert in both practice and theory, and yuou take full advantage of digital tools. Some might call you a nerd. You are average to above average for the business world;buy a few gadgets and you might graduate to guru. You could use a digital bruh-up-and you may be taking some risks with your information privacy and security. Are you sure you're really interested in the digital world? Vel, detta er jo utdannelsen og jobben min, så noe mindre hadde vært flaut!
Maetzii Skrevet 28. november 2003 #10 Skrevet 28. november 2003 Vel, jeg studerer faktisk til å bli dataingeniør... Men så lenge jeg faktisk er student og ikke har RÅD til en haug duppeditter (som PDA, ny mobiltelefon, bærbar datamaskin etc) så er jeg tydeligvis en sinke i dataverdnen uansett... Hva blir neste test? "Hvor dyktig sjåfør er du?" med krav om at du har ny BMW, dobbelgarasje og GPS?
chandler Skrevet 28. november 2003 #11 Skrevet 28. november 2003 Hva blir neste test? "Hvor dyktig sjåfør er du?" med krav om at du har ny BMW, dobbelgarasje og GPS? Klart at det hjelper. Du har en ny, og sikker bil. Du har dobbelgarasje, så du har altså to biler, så du er en erfaren sjåfør, og med GPS trenger du aldri å spørre om veien igjen. Hjelper da iallfall litt på vei
VesleBråka Skrevet 29. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 29. november 2003 Jeg har ikke pda eller wlan hjemme eller laptop jeg heller, så jeg pleier ikke å synke pda'en eller koble opp laptop'en gjennom mobilen no' særlig.. Morro lell. 14062003: Du la kanskje ikke merke til skalaen der, du har klippet ut tittuleringen for alle scorekategoriene.. men jeg er ikke enig i at mindre hadde vært flaut. Veldig avhengig av hva man har, og jeg som ikke har no' særlig dingser fikk i øverste sjikt likavel.
14062003 Skrevet 29. november 2003 #13 Skrevet 29. november 2003 14062003: Du la kanskje ikke merke til skalaen der' date=' du har klippet ut tittuleringen for alle scorekategoriene.. men jeg er ikke enig i at mindre hadde vært flaut. Veldig avhengig av hva man har, og jeg som ikke har no' særlig dingser fikk i øverste sjikt likavel.[/quote'] Nei, det skjønte jeg ikke. Jeg skrev tydelig uten å lese :oops: Jeg er enig i at det ikke hadde vært så flaut å score mindre. Jeg er enig i at det er feil å teste kunnskaper ut i fra hvilket utstyr man har. Det kan gi en pekepinn på hvilket utstyr man håndterer og dermed kan, men man kan kunne uten å ha masse duppeditter også. Selv om teoretisk kunnskap er teori og data/digital er en praktisk kunnskap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå