Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da mine barn fortsatt var på barneskolen var det slik at det gik på omgang blant de elsdte elevene å ha vekt ved te elelr tre overganger i nærheten av skolen. Fungerte kjempebra det, og aldri i verden om jeg hadde tatt meg fri fra jobb for noe slikt, dette klarer ungene helt fint selv! Når skal de få gå alene til skolen egentlig? Når de begynner på videregående?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det mest paradoksale jeg hører er når foreldre sier at de kjører barna til skolen fordi skoleveien er så trafikkert. Hallo! ;)

Ville heller ikke stilt opp på dette, selv om arbeidsgiveren min høyst sannsynlig ville sagt det var greit.

• Liker 4
Skrevet

Noe av det mest paradoksale jeg hører er når foreldre sier at de kjører barna til skolen fordi skoleveien er så trafikkert. Hallo! ;)

Ville heller ikke stilt opp på dette, selv om arbeidsgiveren min høyst sannsynlig ville sagt det var greit.

Jepp, sånne utsagn har jeg også hørt. Disse foreldrene tenker ikke lenger enn til sin egen nesetipp.

Jeg hadde ikke hatt mulighet til å stille opp på slike opplegg. Skulle tatt seg ut om en operasjon ble utsatt/avlyst fordi operasjonssykepleieren måtte ut å stå vakt ved skolen i arbeidstida. Og mannen min ukependler, skulle han la være å reise på jobb?

• Liker 3
Skrevet

Skolen kan da ikke bare beordre folk på den der måte????

Skolen gjør heller ikke det. I dette tilfellet var det FAU som er foreldrerådet. De er en instans som skal være foreldrenes bindeledd til skoleledelsen.

Jeg synes forøvrig det er uhørt at FAU beordrer foreldre til dette.

• Liker 1
Skrevet

Når dere har ei slik ordning som dere har synes jeg det er

på sin plass at de spør i forkant. Skjønner godt at du reagerer.

Skrevet

Når dere har ei slik ordning som dere har synes jeg det er

på sin plass at de spør i forkant. Skjønner godt at du reagerer.

Takk til dere som har svart. Setter pris på det! FInt å føle seg litt mindre unormal ;-), i og med at dere andre også syntes dette var en smule drøyt.

S

Skrevet

Det er for mange hjemmeverende kvinner som sitter i FAU som bruker tiden sin på dette i stedet for å jobbe. Kunne ikke de ta "trafikkvakten"?.

Du har ingen plikt å møte der og være trafikkvakt.

Er drittlei de som sitter og finner på slike ordninger som om jeg ikke har annet å gjøre og i tillegg må ta seg fri fra jobb og bli trekt.

Ring bare leder i FAU og si du er på jobb og ikke har anledning til å delta på dette.

Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Dersom veien er så farlig at ikke 11-åringer kan krysse den trygt, ville jeg ikke stolt på at foreldre gjorde en tilstrekkelig jobb for at det ble trygt nok heller - det er tross alt ikke alle foreldre som har førerkort, og man har ikke autoritet til å stoppe de bilførerne som bryter loven. Da får man heller kontakte politiet hvis det er så ille.

Skrevet

Hahahha verden er gal. Vi måtte krysse to veier som ikke var overgangsfelt på og folk kjørte som griser, det var da ingen som var trafikkvakter da vi gikk på skolen!! Vi klarte fint og frakte oss til skolen over disse livsfarlige veiene unntatt en da, som skulle ta en snarvei og ble påkjørt av bussen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...