AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 I dag ble jeg ferdig med actavis-pillene som skal fjerne klamydia. Kan jeg teste meg for klamydia i morgen? Eller må jeg vente lenger? Kan man bli steril hvis man har hatt klamydia mer enn ett år uten å ha visst det? Hvor og hvordan sjekker man om man har blitt steril, og koster det penger?
Gjest anon Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Hvis jeg husker korrekt må du vente 1-2 uker etter avsluttet behandling for å teste deg igjen. Skulle vel tro det har noe med å få vekk antibiotikaen i kroppen og slik at antall bakterier får tid til å vokse slik at dette kan sees på testen. Sterilitet kan komme etter kort stund (dvs nesten omtrent rett etter smitte) eller lang stund. Så ja, muligheten for sterilitet etter ett år er tilstede, men i % er det allikevel en liten sjanse. Men den er der. Vet dessverre ikke noe om å teste seg angående sterilitet.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Det går ikke ann å teste seg for sterilitet sånn uten videre. Man må ha prøvd i minst ett år å blir gravid først. Det er veldig omfattende å utrede kvinner for ufrivillig barnløshet, det krever mange omfattende undersøkelser. Nå er det vel tett eggledere man kan få av å ha klamydiainfeksjon lenge i kroppen, og tette eggledere kan sees ved HSG røntgen (gjøres ikke så mye lengere) og en laparaskopi operasjon. Har du først fått tette eggledere så gjør de ikke noe med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå