Gå til innhold

Reiseforsikring på langtur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal på langtur til søramerika og sørafrika i ti uker. Noen andre i samme båt som har undersøkt om reiseforsikringer (pris osv)? Hvem skal man kjøpe av? Er det slik at Europeiske er det eneste beste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Europeiske er dritdyrt. Jeg pleier å kjøpe av Gjensidige. Den standardløsningen deres med seks ukers reise kan utvides for et par hundrelapper til å gjelde f.eks på 10 ukers reise. Sjekk om du bør hive på ulykke samtidig da..

Skrevet

Min bror jobber med forsikringer. Han sier Europeiske er den beste på lange turer!(Han selger den ikke selv en gang...)

Dette sa han i alle fall når en venn av oss skulle på tur i 4 mnd i mai i år.

Men jeg tror det har noe med lengden på utenlandsoppholdet ditt! Sjekk opp hos forsikringsselskapet ditt du :-)

Skrevet

Du burde ringe forsikringsselskapet ditt å høre. De fleste selskapene (Vesta,Gjensidige osv) har reiseforsikringer som gjelder i 35-45 dager. Utvidelse av forsikringen kan bli dyrt. Så jeg er faktisk enig i at på langreiser utover 35-45 dager bør du kontakte Europeiske.

Skrevet

Joda, jeg har undersøkt med Europeiske. De skal ha total 3500 for de ti ukene vi er borte, 1200 for de første 45 og 2300 for de neste 30. (Forstå det den som kan). Der jeg allerede har forsikring (Veste) må vi betale en tilleggsforsikring på 1200.

Så; Er Europeiske så mye bedre enn alt annet (slike jeg har hørt) når skaden først er ute, eller er de andre bra nok?

Noen erfaringer

Skrevet

Jeg reiste i ett år, betalte 6500 hos europeiske, kom hjem og fant ut at Gjensidige dekket like bra til 250.. så du bør iallefall sjekke gjensidige.

Gjensidige har en standard reiseforsikring (som også gjelder innenlandsreiser, hvis du tar toget til mormor og kofferten blir ødelagt f.eks) for reiser inntil 6 uker til rundt 300 i året. Jeg utvidet den til 9 uker sist, og betalte vel et par hundre ekstra. I tillegg kjøpte jeg ulykkesforsikring som kostet rundt 300 i året. Sjekk hva de tilbyr iallefall i forhold til europeiske..

Skrevet

Når skaden først er ute er ikke forskjellen mellom forsikringen du har i Vesta og forsikringen i Europeiske stor. Det vil si hvis du har Vesta sin Reise Ekstra (den er faktisk bedre enn Europeiske...)

Skrevet

Europeiske har KUN reiseforsikring, er derfor sikkert mere hjelpsomme hvis noe skulle skje. De har i tillegg en døgnåpen telefon vakt man kan ringe. Veldig bra.

Plus en ting til!!!

Er dere samboere?

Hvis dere er det får dere en forsikring sammen som bare koster bittelitt mere en bare 1.

Sparer masse penger på det!

Spør om det!!!!!

Skrevet
....De har i tillegg en døgnåpen telefon vakt man kan ringe. ...

Gjensidige har også døgnåpen SOS-telefon du kan ringe uansett når og hvor. Di vil i tillegg ringe deg tilbake, slik at dine telefonutgifter blir minimale!!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har helårsreiseforsikring, og jeg anbefaler det. Den gjelder også på korte og lange turer ellers i året.

Gjest Løvinnen
Skrevet

Det absolutt billigste alternativet for reise inntil 3mnd er Eurocard; betal reisen med kortet og du er dekket for reiser med varighet inntil 3mnd.

For reiser over 3mnd begynner pengene å renne ut! Sjekket alle muligheter ivåres og fant da ut at gjensidige var billigst. Men glem å tro at du slipper unna med noen hundrelapper; da er du ikke dekket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...