Gå til innhold

Vise klassikere på kino.


Gjest ggirl

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på, hvorfor viser ikke kinoer i Norge klassikere? Slike litt eldre filmer som aldri glemmes. Jeg vet at alt handler om penger, og at de må tjene på ting. Men hvis de hadde hatt en avstemming hver uke om hvilken av feks tre klassiske filmer de skulle vise den uka, så ville jo kanskje endel folk faktisk komme på kinoen for å se den filmen? Jeg lurte bare på om det er flere som kunne tenkt seg dette? Mange nye filmer er bra, men hadde jo vært utrolig kult om de kunne ha vist en klassiker en gang i blant tenker nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Savner den amerikanske kinokulturen faktisk :(

Kunne stikke ned på kinoen midt på dagen og se en klassiker som Gone with wind, eller se Friday 13. rundt Halloween-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på, hvorfor viser ikke kinoer i Norge klassikere? Slike litt eldre filmer som aldri glemmes. Jeg vet at alt handler om penger, og at de må tjene på ting. Men hvis de hadde hatt en avstemming hver uke om hvilken av feks tre klassiske filmer de skulle vise den uka, så ville jo kanskje endel folk faktisk komme på kinoen for å se den filmen? Jeg lurte bare på om det er flere som kunne tenkt seg dette? Mange nye filmer er bra, men hadde jo vært utrolig kult om de kunne ha vist en klassiker en gang i blant tenker nå jeg :)

Jeg kunne absolutt tenkt meg å gå på det, og tror det kunne vært et marked for det. Feks gamle Chaplin-filmer med live pianospill som i de gode gamle dager. Vet de har vist Chaplin med filharmonien i Oslo blant annet, og det har også vært utendørskino. Jeg synes absolutt Oslo Kino burde se på denne ideen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Noen steder i landet er det normen at de sender gamle klassikere når det ikke er noen nye filmer som skal vises. I tillegg sendes "tema-filmer" rundt de forskjellige årstidene, f.eks. Halloweenfilmer i slutten av oktober, julefilmer i desember og påskefilmer i påska. Flere kinoer i landet burde fokusert på det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...