Gjest Annaires Skrevet 5. september 2011 #21 Skrevet 5. september 2011 Her har vi besteforeldre som mer enn gjerne tilbringer tid med barnebarnet. Har en mann som reiser mye i jobben, i tillegg til at jeg ble syk etter svangerskapet, så vi er veldig glad for den "avlastningen" vi får. Svigermor henter snuppa i bhg etter eget ønske en fast dag i uken, og leverer henne til oss rett før leggetid. Ellers så spørr vi sjeldent om barnevakt, men besteforeldrene spør om ikke frøkna kan komme til dem. Enten på dagtid i helgen, eller på overnatting. Supert for alle! Jeg syns man nesten kan forvente hjelp en gang hver 12.uke altså! Om ikke for at de får være med barnebarna, så for å hjelpe egne barn. 1
Tweak Skrevet 5. september 2011 #22 Skrevet 5. september 2011 Når det kommer til å være barnevakt i ny og ne pga en spesiell anledning så synes jeg at det er en annen sak enn å skulle være fast vakt regelmessig. Jeg hadde tilbudt betaling eller noen slags form for "kompensasjon". Ellers så er jeg også veldig enig i at en ikke skal bruke besteforeldre for mye! Ingen skal føle seg presset eller "tatt for gitt". Å passe barnebarn skal være en glede ikke noe en må. Her er vi veldig heldig med en mormor som spør etter å få ha barnebarnet sitt, men farmoren spør aldri og siden hun ikke tar initiativ til å leke med jenta når de sees så blir de jo heller aldri "kjent" og da vil jeg ikke presse de til å være alene sammen heller. Akk ja... (mye å ta tak i ja!) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå