Gjest Gjest Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Hva forbinder du med herpes i underlivet? Hvilke type personer ser du for deg at har det? Selv har jeg det. Jeg fikk det i en alder av såvidt 18 år. Jeg var veldig nøye på at vi skulle bruke kondom, men siden jeg ikke hadde blitt informert om at smitten kunne overføres fra munn til underlivet, ble jeg smittet av han via oralsex. Jeg var jomfru, og fikk veldig vondt, så vi hadde nesten ikke samleie. Dermed endte jeg opp som en "nesten-jomfru" med herpes. Jeg var typisk liten og søt jente, og jeg vet at det aldri kunne falt noen inn at jeg kunne være bærer av herpes. Så, hva er ditt syn, mening og holdning til denne (egentlig veldig vanlige) sykdommen?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Ingenting, nesten alle har det, eller kommer til å få det.
Gjest MorAase Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Er litt vanskelig å mene noe bestemt om 1/4 til 1/3 av befolkningen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Ingen bestemt holdning til det. Kjenner to (som jeg vet om) som har det, han ene fikk det av den første partneren og kjæresten sin. Han andre har pult mye rundt (helt OK), men ikke vært så flink med kondom (ikke helt OK), så han kunne vel mer forvente seg det. Og begge disse to har jeg vært sammen med.. De turte ikke si det til meg før etter en stund. Men mente de var smittefrie da de ikke hadde hatt utbrudd på lenge osv. Og jeg har heller aldri hatt noe utbrudd selv. Men kunne jo lett fått det, kanskje jeg bærer på det.. who knows. Kan iallefall ikke ha noen fordommer mot en gruppe som jeg like fort kunne vært i selv! Tror de fleste voksne har den innstillingen.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 ts her. Tror du har rett i at mange voksne har den innstillingen. Før jeg fikk det selv, visste jeg veldig lite om det. Da jeg fikk det selv, og skjønte at hvem som helst faktisk kan få det, kastet jeg alle fordommer og holdninger. Kunnskap er nok et nøkkelord her
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Ser på de som har det som horer eller playere.
Gjest ds Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 har det selv. fikk det også fra munn til kjønnsorgan. utbruddene variere å er ikke spesielt vonde når de først kommer, klør å svir litt bare. Det første utbruddet satt meg ut av spill i 2 uker tror jeg, helt jævlig! du kjenner nok til det! Før tenkte jeg herpes er for horer å playerer som er uforsiktige og skitne. Men herpes er ikke farlig har jeg nå sjønt, eneste som er dritt er når du har det å må dusje med andre og du må helst holde deg vekke fra sexuelle aktiviteter i 1 uke. det er sjibt!
Sophie-Ann Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 Jeg er nok fordomsfull på dette området. Kunne ikke vært sammen med en med herpes. Herpes smitter kun ved utbrudd, og hvis man da har oral sex med utbrudd uten kondom, så er man uforsiktig, og det er ikke jeg interessert i å være sammen med.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 har det selv. fikk det også fra munn til kjønnsorgan. utbruddene variere å er ikke spesielt vonde når de først kommer, klør å svir litt bare. Det første utbruddet satt meg ut av spill i 2 uker tror jeg, helt jævlig! du kjenner nok til det! Før tenkte jeg herpes er for horer å playerer som er uforsiktige og skitne. Men herpes er ikke farlig har jeg nå sjønt, eneste som er dritt er når du har det å må dusje med andre og du må helst holde deg vekke fra sexuelle aktiviteter i 1 uke. det er sjibt! Hva er "sjibt"? 1
Gjest MorAase Skrevet 5. september 2011 #10 Skrevet 5. september 2011 Herpes er farlig ved fødsler. Det vil si, om du føder og har utbrudd kan det føre til blindhet hos barnet.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Jeg er nok fordomsfull på dette området. Kunne ikke vært sammen med en med herpes. Herpes smitter kun ved utbrudd, og hvis man da har oral sex med utbrudd uten kondom, så er man uforsiktig, og det er ikke jeg interessert i å være sammen med. Det er dette som er så utrolig trist. Du setter alle i en bås. Det er mange som ikke vet at herpes smitter ved oralsex, blant annet jeg. Det har ingenting med uforsiktighet å gjøre. Og bare for å ha det sagt, så smitter det ikke kun ved utbrudd. Noen ganger har man skjult utbrudd - også på munnen - og dermed kan man smitte noen uten å vite det. Jeg syns du er utrolig urettferdig, og bør tenke på at det ikke er alt for liten sansynlighet for at du selv og har det - enten på munnen eller i underlivet. TS 2
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 har det selv. fikk det også fra munn til kjønnsorgan. utbruddene variere å er ikke spesielt vonde når de først kommer, klør å svir litt bare. Det første utbruddet satt meg ut av spill i 2 uker tror jeg, helt jævlig! du kjenner nok til det! Før tenkte jeg herpes er for horer å playerer som er uforsiktige og skitne. Men herpes er ikke farlig har jeg nå sjønt, eneste som er dritt er når du har det å må dusje med andre og du må helst holde deg vekke fra sexuelle aktiviteter i 1 uke. det er sjibt! Ts her igjen! Jaa, jeg var sengeliggende i mange dager. Lå å gråt av smerte - både den fysiske og psykiske smerten. Har også veldig milde utbrudd nå i ettertid, men du har helt rett i at det er kjedelig å få det likevell. Har heldigvis fått verdens beste kjæreste som er utorlig forståelsesfull. Men er jo uansett kjedelig å måtte begrense sitt seksualliv..
Gjest MorAase Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 Jeg er nok fordomsfull på dette området. Kunne ikke vært sammen med en med herpes. Herpes smitter kun ved utbrudd, og hvis man da har oral sex med utbrudd uten kondom, så er man uforsiktig, og det er ikke jeg interessert i å være sammen med. Du vet at du kan være smittebærer selv uten å ha vært uforsiktig og/eller hatt utbrudd? Hva gjør du med deg selv den dagen du finner ut det? 2
Sophie-Ann Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 Herpes smitter svært sjeldent utenom utbrudd. Så for meg er ikke dette noe problem. Jeg har det ikke, og kjæresten min har det ikke. Jeg har fordommer mot mennesker som pådrar seg kjønnssykdommer fordi det er så lett å unngå dette i dag. Det viser at man er uforsiktig, og jeg kunne aldri vært sammen med en som tok så lett på dette.
Gjest MorAase Skrevet 6. september 2011 #15 Skrevet 6. september 2011 Herpes smitter svært sjeldent utenom utbrudd. Så for meg er ikke dette noe problem. Jeg har det ikke, og kjæresten min har det ikke. Jeg har fordommer mot mennesker som pådrar seg kjønnssykdommer fordi det er så lett å unngå dette i dag. Det viser at man er uforsiktig, og jeg kunne aldri vært sammen med en som tok så lett på dette. Hovmod står for fall... 2
bebisss Skrevet 6. september 2011 #16 Skrevet 6. september 2011 Vet du, man kan ha annen type herpes på munnen, som munnsår som man ikke har fått fra andre. Min samboer får av og til herpes utbrudd på munnen, det bare kommer sånn plutselig, men jeg blir ikke smittet av det, og han har hvertfall ikke vært utro fordi han har d rundt munnen. Kysser ham fordeom jeg:)
Sophie-Ann Skrevet 6. september 2011 #17 Skrevet 6. september 2011 Det er riktig, men har man oral sex med utbrudd og man ikke bruker kondom, kan man smitte den andre med genetalis herpes. Kyss i vei du!!! Bare hold deg unna når han har utbrudd
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 Herpes smitter svært sjeldent utenom utbrudd. Så for meg er ikke dette noe problem. Jeg har det ikke, og kjæresten min har det ikke. Jeg har fordommer mot mennesker som pådrar seg kjønnssykdommer fordi det er så lett å unngå dette i dag. Det viser at man er uforsiktig, og jeg kunne aldri vært sammen med en som tok så lett på dette. Det er nok mange der ute som er uforsiktig. Mens andre er rett og slett uheldig. Hvis jeg hadde hatt en kjæreste med herpes rundt munnen, og han hadde hatt utbrudd, så hadde jeg selvølgelig ikke latt han gått ned på meg. Men når han ikke har utbrudd, kan man jo ikke gjøre annet enn å håpe på at det ikke smitter. Om man blir smittet da, så er det fordi man er uheldig, og ikke uforsiktig. Så, jeg skjønner ikke helt hva du mener med at alle bærere av herpes er uforsiktig. Den eneste måten å ikke få kjønnsykdommer på er rett og slett og ta avstand til sex. Men jeg går ut ifra at du ikke mener man skal være så forsiktig? For all sex er en risiko uansett hvor forsiktig man prøver å være. Man kan til og med bli smittet selvom man bruker kondom (selvom dette er mindre vanlig). 1
Sophie-Ann Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Jeg har ikke sagt at alle bærere av herpes er uforsiktig! Hvis man har herpes rundt munnen, og har utbrudd, så lar man vær å ha oral sex, og hvis man ikke klarer det, er man uforsiktig, rett og slett! Det samme gjelder genetalis herpes. Man har en PLIKT å informere sin partner om hvilke sykdommer man har, og hvis man likevel har sex uten kondom, ja da er det ikke mye synd på dem. Jeg har all rett til å si at jeg ikke kunne vært sammen med en med genetalis herpes, jeg syns det er ekkelt og vil ikke ha det. Spiller ingen rolle for meg hvordan han har fått det, han har det, ergo velger jeg ikke å være sammen med vedkommende.
Gjest otrivin Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Jeg har det i kjeften, kunne jo like godt hatt det nedentil, det er jo tilfeldig hvor det bryter ut slik jeg har forstått det (Jeg fikk det når jeg var 5....... ). når det er sagt så skjønner jeg det ikke helt, jeg har søget kjæresten min med utbrudd, og jeg har smittet han i munnen, men ikke downstairs?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå