Gå til innhold

Slankeoperasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymuss
Skrevet

Har hørt at flere reiser til utlandet for å ta slankeoperasjon. Er det fordi de ikke får det i Norge? Hva må til for å få det her da? Må man selv ta det opp med legen sin, eller får man tilbud om det? Får man dekket noe av en sånn operasjon? Mange spørsmål her, men jeg håper noen tar seg tid til å svare. Er ganske nysgjerrig på dette. Ønsker veldig gjerne at dere som har tatt en sånn operasjon, kanskje kan skrive litt om erfaringen med det hele. På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen, han/hun vil da sette deg på venteliste. Avhengig av kapasitet på sykehuset kan det går fra noen måneder til ett år.

Hvis du vil vite mer, så er forumet på http://www.vektoperasjon.no/ et godt sted å starte. Der sitter de fleste som har tatt operasjon.

Skrevet

At mange velger å reise til utlandet for å få slankeoperasjon er rett og slett endten fordi de ikke orker å vente 3 år i helsekø, eller ikke kvalifiserer for operasjon i det offentlige.

Kravet for å få dekket en slankeoperasjon av det offentlige er en BMI over 40 eller 35 og alvorlige tileggsykdommer.

De private opererer helt ned i en BMI på 30 og har en max ventetid på 4-6 uker i hvertfall der jeg jobber.

Ellers støtter jeg tipset om vektoperasjon.no, der er det masse info å få;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...