Gå til innhold

Norge finansierer terror?

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/09/04/nyheter/israel/palestinske_selvstyremyndigheter/terrorisme/utenriks/17941848/

Først: Smått sensasjonelt at Dagbladet fronter en slik sak! - men all ære.

Dernest: Hvis det viser seg at Norge gjennom UD finansierer lønnsutbetalinger (og ikke uvesentlig lønn heller) til palestinske terrorister, så bør pressen ta ansvar og konfrontere Støre med dette. Jeg ønsker ikke at mine skattepenger skal gå til å premiere folk som sprenger sakesløse småbarn i fillebiter. Støre kan da ta stilling til forskjellen på dette og skattefradrag for gaver til ABB - noe jeg heller ikke tror han har særlig støtte for.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/09/04/nyheter/israel/palestinske_selvstyremyndigheter/terrorisme/utenriks/17941848/

Først: Smått sensasjonelt at Dagbladet fronter en slik sak! - men all ære.

Dernest: Hvis det viser seg at Norge gjennom UD finansierer lønnsutbetalinger (og ikke uvesentlig lønn heller) til palestinske terrorister, så bør pressen ta ansvar og konfrontere Støre med dette. Jeg ønsker ikke at mine skattepenger skal gå til å premiere folk som sprenger sakesløse småbarn i fillebiter. Støre kan da ta stilling til forskjellen på dette og skattefradrag for gaver til ABB - noe jeg heller ikke tror han har særlig støtte for.

Skulle akkurat til å legge ut linken selv da jeg så din tråd .

Dette er altså et regime som den rødgrønne regjering velger å støtte helhjertet .

Et regime som gir "bonus" til terrorister .

Og kom ikke å si at det er for å hjelpe familiene til dem som er fengslet , de som begår tyveri får ingenting, og de har da og familie .

Dette er en oppfordring til folk om å begå terrorhandlinger i Israel .

Men jeg antar igrunn at Støre er enig i det .

• Liker 2
Skrevet

og dette kom som noen stor overaskelse? trodde dette var noe som hadde vært allment kjent lenge, jeg...

Skrevet

Enig med trådstarter at det var overraskende at Dagbladet slo opp nyheten. Men at hverken NRK eller TV2 følger opp er skuffende! Får håpe det kommer. Ser frem til Støres svar..

Skrevet

Rart at denne saken omtrent ikke blir nevnt, men hvis f.eks en FrP-politiker pusser opp et sommerhus svart (eksempel altså), så er det på fremsiden av landets største aviser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke de bryr seg så mye lenger hva pengene går til,det viktige er at pengene går ut av Norge og ikke blir her da de skaper inflasjon,sier de.

Pengene som sendes ut av Norge går til så mye sinnsvake ting at vi ville blitt skremt om vi visste hvordan de brukes. Leste nylig at et av landene vi gir penger til for ikke å høgge ned regnskogen,truet med å høgge den ned om de ikke fikk mer penger.

Jeg tror at når barnebarna skal skrive ettermælet om oss kommer det til å bli stygg lesing er jeg redd....!

De kommer til å snakke seg ut av dette også,slik de alltid gjør,sukk!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Husk at det er terrorister på begge sider av grensa her, og at Israel har strupetak på Palestina.

I Palestina og Israel er det demokrati, og det betyr i praksis at voldelige velges inn så lenge terror rår i området.

Jeg håper begge får snillere regjeringer, og tror at dersom Palestina får en snill regjering, som forplikter seg til å arrestere sine egne rakettgutter og andre terrorister, så bør Israel kunne holde fingrene unna avtrekkeren.

I Nord-Irland var det vel kvinnelige mødre og fredsaktivister som gikk foran og ikke fant seg i terroradferden i samfunnet. Jeg håper slike organisjoner blir sterke i Israel og Palestina.

Endret av I Grosny
Skrevet

Husk at det er terrorister på begge sider av grensa her, og at Israel har strupetak på Palestina.

I Palestina og Israel er det demokrati, og det betyr i praksis at voldelige velges inn så lenge terror rår i området.

Jeg håper begge får snillere regjeringer, og tror at dersom Palestina får en snill regjering, som forplikter seg til å arrestere sine egne rakettgutter og andre terrorister, så bør Israel kunne holde fingrene unna avtrekkeren.

I Nord-Irland var det vel kvinnelige mødre og fredsaktivister som gikk foran og ikke fant seg i terroradferden i samfunnet. Jeg håper slike organisjoner blir sterke i Israel og Palestina.

I palestina??? Hva er det du snakker om? Det er ingen plass som heter i Palestina engang. Snillere regjeringer? Hva mener du med det?

Bare det er Støre støtter palestinerne som de så fint kaller seg gjør meg kvalm.

• Liker 1
Skrevet

I palestina??? Hva er det du snakker om? Det er ingen plass som heter i Palestina engang. Snillere regjeringer? Hva mener du med det?

Bare det er Støre støtter palestinerne som de så fint kaller seg gjør meg kvalm.

Norge har slitt i flere tiår med å forhandle fred i Israel og Palestina. Og israel bare bøller det i stykker. Ikke rart at jonas blir iritert.

Det var noe på gang med Yassir Arafat, og så angrep Israel og knuste han så hardt at Hamas tok over.

Støre er irritert med god grunn.

Palestinerene har en humanitær krise, og de trenger hjelp.

Snillere regjeringer. Jeg mener at hvis Hamas blir valgt bort eller blir snillere, og tilsvarende skjer i Israel, så kan de få inn folk som oppfører seg, og ikke driver med terror og dreping. Jeg mener at terror og dreping må forbys fra begge sider, og at de som gjør terror må straffes av sine egne myndigheter.

Skrevet

Norge har slitt i flere tiår med å forhandle fred i Israel og Palestina. Og israel bare bøller det i stykker. Ikke rart at jonas blir iritert.

Det var noe på gang med Yassir Arafat, og så angrep Israel og knuste han så hardt at Hamas tok over.

Støre er irritert med god grunn.

Palestinerene har en humanitær krise, og de trenger hjelp.

Snillere regjeringer. Jeg mener at hvis Hamas blir valgt bort eller blir snillere, og tilsvarende skjer i Israel, så kan de få inn folk som oppfører seg, og ikke driver med terror og dreping. Jeg mener at terror og dreping må forbys fra begge sider, og at de som gjør terror må straffes av sine egne myndigheter.

Israel bare bøller det til ?

Hmmmm, hvordan godtar en en avtale der den ene parten mener at den andre skal opphøre å eksistere ?

Jeg tror du må innse at konflikten har to sider , jeg for min del velger meg demokratiet Israel fremfor det Hamas styrte gaza området . Dersom jeg må velge .

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...